2008-08-12, 09:00
Bannlyst
dbl post
Senast redigerad av IsgrimnuR 2008-08-12 kl. 09:02.
2008-08-12, 09:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IsgrimnuR
Som jag sa till Gitte i tidigare inlägg: DU kan inte tvinga på andra DITT samvete. DU vet inte efter vilka kriterier som den styrande kretsen utgår ifrån när dom fattar beslut. NÅGON måste fatta beslut i organisationen, eller? Jag fattar inte den här häxjakten på JV. Lever du själv som du lär?! Dags att börja sopa framför sin egen dörr kanske? Sluta döma andra så hårt. Dömer du dig själv lika hårt? Rannsakar du dig själv lika hårt? Näe, tänkte väl det. Det är lätt att sitta där och vara värdsligt präktig, där du själv sitter i det fördolda och tror att ingen ser dig. (what about God?) Har du ett rent samvete inför Gud? Det hade dom här vittnen som valde att inte trotsa Gud.

Igen så har du lyckats att läsa det du vill läsa. Tar inte till dig eller begrundar andras samvete grundat på deras egen tro. Nej, det MÅSTE vara en organisations fel, för dessa människor kan inte tänka själv. Jag idiotförklarar dig snart. Seriöst.

Sällskapet har INTE något ansvar för andra människors beslut i samvetsfrågor, det var då märkligt! Lägg ner, genast med dom där anklagelserna.

HUR kan Sällskapet åsamkat lidande när det är vittnen som tar sina EGNA beslut grundade på sina EGNA samveten? OM det nu hade varit så himla jobbigt, tror du verkligen inte att dom JV som stod inför döden hade hoppat av?! Vad ÄR det här för befängda idéer ni har?

Nu blir jag riktigt förbannad!

Du får ju Jv att framstå i en allt sämre dager hela tiden. Nya fakta det ni kallar nytt ljus får alltså bara uppdagas av senila gubbar i Brooklyn. Vad är det för befängda ideer du framför?Inser du inte hur otroligt hjärntvättad du är? Vi har all rätt att anklaga en organisation som står bakom så mycket lidande för enskilda medlemmar och som splittrar familjer runt om i världen. Sällskapets lära är moraliskt och snart ekonomiskt bankrutt. Tycker du att det verkar som man har stöd av någon gud? Nej inte alls!
2008-08-12, 10:19
Medlem
fotos avatar
Citat:
Bibeln är inte en bok man bara läser rakt upp och ner. Den är mer avancerat sammansatt än vad du tror.

Bibeln är inte svår att förstå.
Om man inte klipper och klistrar som jv gör förstås....då kan den bli svår att fatta.
2008-08-12, 10:19
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Benny Hedning
Du får ju Jv att framstå i en allt sämre dager hela tiden. Nya fakta det ni kallar nytt ljus får alltså bara uppdagas av senila gubbar i Brooklyn. Vad är det för befängda ideer du framför?Inser du inte hur otroligt hjärntvättad du är? Vi har all rätt att anklaga en organisation som står bakom så mycket lidande för enskilda medlemmar och som splittrar familjer runt om i världen. Sällskapets lära är moraliskt och snart ekonomiskt bankrutt. Tycker du att det verkar som man har stöd av någon gud? Nej inte alls!

Det är din åsikt och tolkning.

Hjärntvättad? Jag? Jajjemen!! Självklart är min hjärna tvättad! Mitt samvete är ju rent!

1 Petrus 1:10-12 säger "Ty ”den som vill älska livet och se goda dagar, han skall avhålla sin tunga från det som är ont och sina läppar från att tala svek, och han skall vända sig bort från det som är ont och göra det som är gott; han skall söka friden och jaga efter den. Ty Hjärntvättens ögon vilar på de rättfärdiga, och hans öron är vända till deras ödmjuka bön; men Hjärntvättens ansikte är emot dem som gör det som är ont.”
Senast redigerad av IsgrimnuR 2008-08-12 kl. 10:26.
2008-08-12, 10:21
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av foto
Bibeln är inte svår att förstå.
Om man inte klipper och klistrar som jv gör förstås....då kan den bli svår att fatta.

Ja, jo den tolkningen får stå för dig. Försök till argument som att JV's trosuppfattning skulle baseras genom "klippning och klistring" av bibeln, är befängd. Precis så är deras predikoarbete organiserat, eller hur? Väx upp nu, kliv ut ur sandlådan och för en vuxen dialog. Du har ju inget att komma med i dina argument mer än infantila påståenden ju?
2008-08-12, 10:30
Medlem
fotos avatar
Citat:
Ja, jo den tolkningen får stå för dig. Försök till argument som att JV's trosuppfattning skulle baseras genom "klippning och klistring" av bibeln, är befängd. Precis så är deras predikoarbete organiserat, eller hur? Väx upp nu, kliv ut ur sandlådan och för en vuxen dialog. Du har ju inget att komma med i dina argument mer än infantila påståenden ju?

Va?? Det är blodigt allvar....ni läser inte bibeln rakt upp och ner, som man ska.
Ni klipper och klistrar......tar en vers från ett sammanhang och sätter i ett annat sammanhang som inte har med versens handling att göra.
Det om nåt är väl på sandlådenivå?
2008-08-12, 10:35
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av foto
Va?? Det är blodigt allvar....ni läser inte bibeln rakt upp och ner, som man ska.
Ni klipper och klistrar......tar en vers från ett sammanhang och sätter i ett annat sammanhang som inte har med versens handling att göra.
Det om nåt är väl på sandlådenivå?

Jaja.. *suck* fortsätt tro och resonera på det sätt som du gör. Jag tänker inte tvinga mitt samvete på dig. Kram.
2008-08-12, 10:56
Medlem
schabo-labos avatar
Ang organtransplantationer

Citat:
Ursprungligen postat av Eberhard
De hade vilselett människor i en fråga som hade med liv och död att göra, och de har ett oerhört ansvar för detta som de kommar att få plikta för i domen.
Mmm de vittnena jag nämnt detta till har sagt att de som har dött kommer ju ändå till paradiset eftersom de har så troget gått in i döden för att följa Guds organisation. Grattis säger jag till dem.
2008-08-12, 10:58
Medlem
schabo-labos avatar
Citat:
men du har inte läst det. Just det, Vine är ute och cyklar i fråga om korset. Hans bok framställdes långt innan P66 Och P75 blev kända med sina kors....
Berätta mer om P66 och P75, har aldrig hört talas om dem. När hittades de, var hittades de och vilka bibel-böcker innehåller de?
2008-08-12, 11:01
Medlem
schabo-labos avatar
Citat:
I verkligheten är det vakttornsstudier med hjälp av Bibeln. Det är indoktrinering och åter indoktrinering.
Japp japp, det har man ju varit med om några gånger.

Bibelstudium = Vakttornsstudier med Bibel.
2008-08-12, 11:03
Medlem
fotos avatar
Citat:
fortsätt tro och resonera på det sätt som du gör. Jag tänker inte tvinga mitt samvete på dig. Kram.

Jag tror inte i det här fallet....Jag vet att ni gör så.
Jag vill inte ha ditt samvete, jag har ett eget förstår du.
2008-08-12, 11:03
Medlem
Citat:

Tja den som för en infantil dialog här är väl du och ingen annan. Att vi andra kommer med dåliga nyheter om din tro behöver ju inte betyda att vi har fel eller hur? Att du bara slår bort de överväldigande bevisen på att Jv:s lära är nonsens kan du inte lasta oss för. Och javisst är det sant Jv tar en vers här och en där för att "bevisa" något som dem tror är rätt. Att det sen är uppåt väggarna fel bekymrar inte alls.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in