2008-06-15, 23:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Highness^^
Nej Jesus är ingen vakttornsavgudare, men däremot så är ni vittnen det, eftersom ni väljer att följa vakttornet mer än Bibeln! Jag förstår inte varför det finns så många jehovas vittnen kvar, med tanke på alla profetior som har profeterats falskt, med tanke på alla ställen i Bibeln som Vakttornets översättare har förvanskat osv! Alltså...att ni inte reagerar på detta? Är det bra enligt er vittnen att profetera falskt i JHWH namn? Gud, han bryr sig inte om detta i eran bibel? För i min bibel är det väldigt allvarligt att profetera falskt i JHWH namn! Men eftersom det finns vittnen kvar i denna organisation, så måste ju dem medlemmar tycka att det inte spelar någon roll och ändå påstå sig vara Guds enda kanal på orden! Det om NÅTT är Dumheter Daniel!
Nu är jag inte i behov av att bevisa min oskuld till dig. Du får tro vad du vill om mig. Dessvärre blir det ett ting mellan dig och Fadern. Därför vill jag också varna dig för överträdelsen.

Att du väljer att döma mig till vittne visar bara hur närma du verkligen står Jesus egna ord.

Låt mig mig nu förklara för dig min höghet.
Jesus bröder och systrar är dem som bär himmelriket inom sig. Det är tillägnat dem som älskar att följa Faderns vilja. Dem som älskar hans röst. Ja, dem som vänder bort från orättfärdigheten och slutar synda. För dem som älskar hans Son och tror på honom!

Att du väljer att döma mig bevisar bara vilket rike du har dig invärtes. Men jag tar inte illa upp av dina trakasserier, dem biter inte på mig.

Gör nu bättring!
2008-06-15, 23:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Daniel F
Nu är jag inte i behov av att bevisa min oskuld till dig. Du får tro vad du vill om mig. Dessvärre blir det ett ting mellan dig och Fadern. Därför vill jag också varna dig för överträdelsen.

Att du väljer att döma mig till vittne visar bara hur närma du verkligen står Jesus egna ord.

Låt mig mig nu förklara för dig min höghet.
Jesus bröder och systrar är dem som bär himmelriket inom sig. Det är tillägnat dem som älskar att följa Faderns vilja. Dem som älskar hans röst. Ja, dem som vänder bort från orättfärdigheten och slutar synda. För dem som älskar hans Son och tror på honom!

Att du väljer att döma mig bevisar bara vilket rike du har dig invärtes. Men jag tar inte illa upp av dina trakasserier, dem biter inte på mig.

Gör nu bättring!

Ahh okey! Ja om du nu älskar Fadern som du själv säger, gå då ut ur vakttornets organisation! Annars så bevisar du ju själv att du hellre följer Vakttornet än fadern!

Jag dömer inte dig, men jag tycker det är väldigt wierd att du påstår dig följa vakttornet när Gud i femte mosebok 18:20-22 säger:

"Men den profet som är så förmäten, att han i mitt namn talar vad jag inte har befallt honom tala, eller som talar i andra gudars namn, den profeten skall dö. Och Om du säger vid dig själv: Hur skall vi känna igen det som inte är talat av Herren?, så må du veta: när profeten talar i Herrens namn och det som han har talat inte sker och inte inträffar, då är detta något som Herren inte har talat. Du skall inte frukta honom"

Här är några profetior som vakttornet har profeterat om!

http://www.besked.se/?p=falseprophet Tror det är nått på 80 profetior!
2008-06-16, 00:04
Medlem
Citat:
Ahh okey! Ja om du nu älskar Fadern som du själv säger, gå då ut ur vakttornets organisation! Annars så bevisar du ju själv att du hellre följer Vakttornet än fadern!

Jag dömer inte dig, men jag tycker det är väldigt wierd att du påstår dig följa vakttornet när Gud i femte mosebok 18:20-22 säger:

"Men den profet som är så förmäten, att han i mitt namn talar vad jag inte har befallt honom tala, eller som talar i andra gudars namn, den profeten skall dö. Och Om du säger vid dig själv: Hur skall vi känna igen det som inte är talat av Herren?, så du veta: när profeten talar i Herrens namn och det som han har talat inte sker och inte inträffar, då är detta något som Herren inte har talat. Du skall inte frukta honom"

Här är några profetior som vakttornet har profeterat om!

http://www.besked.se/?p=falseprophet Tror det är nått på 80 profetior!

Föresten...när började vakttornet älska Jesus? Jag trodde ni föraktade honom!
Jag blir tokig på det här!
Vem har du förväxlat mig med?
Jag tillhör inte någon organisation. Jag följer Faderns vilja. Det är nog för mig!

Men vad ska jag säga för att mätta dina öron? Du tycks ju sova. Du lyssnar ju inte på vad jag säger.

Nej, bäst vore det om jag gick bort för kvällen, så dina synder inte blevo fler.
2008-06-16, 00:05
Medlem
schabo-labos avatar
Citat:
Vilken film då?
Läste en artikel, glömde länka till den, sorry:
http://www.corren.se/archive/2008/3/19/jmyrkthydins89w.xml
2008-06-16, 00:09
Medlem
Citat:
Jag blir tokig på det här!
Vem har du förväxlat mig med?
Jag tillhör inte någon organisation. Jag följer Faderns vilja. Det är nog för mig!

Men vad ska jag säga för att mätta dina öron? Du tycks ju sova. Du lyssnar ju inte på vad jag säger.

Nej, bäst vore det om jag gick bort för kvällen, så dina synder inte blevo fler.

Oj sorry mannen! Du skrev nånting som fick mig att tro att du tillhörde just den organisationen! Förlåt om jag dömde dig på förhand, men jag tål inte att vakttornet lurar miljoner människor, vakttornet är min fiende nummer ett!
2008-06-16, 00:31
Medlem
Citat:
vakttornet är min fiende nummer ett!
Ja, du vet väl vad våran mästare uppmanade oss till att göra för våra fiender?
Du vill väl hålla hans bud?
2008-06-16, 06:01
Medlem
Citat:
Ja, du vet väl vad våran mästare uppmanade oss till att göra för våra fiender?
Du vill väl hålla hans bud?

Älska våran fiende, ja jag vet vännen! Faktum är att jag inte hatar medlemmarna inom den organisationen, det är organisationen som jag avskyr! Jag vill snarare rädda medlemmarna ifrån den organisationen, men det känns tyvärr omöjligt! =/ Förlåt än en gång om jag dömde dig, det var inte meningen att döma, jag var verkligen tvärsäker på att du var ett vittne!
2008-06-16, 09:29
Medlem
fotos avatar
Citat:
Nu var det ju du själv som påstod det. Försök inte att lägga din börda på mig.

Du vill ju få mig till syndare till varje pris, men du lyckas föga.

Vad pratar du om....Jag undrar om du tycker den här versen hör till Lagen eller inte "Den som är vred på sin broder är skyldig inför domstolen, och den som säger till sin broder: Ditt dumhuvud, är skyldig inför Stora rådet, och den som säger: Din dåre, är skyldig och döms till det brinnande Gehenna.*"

Säger du nej så menar du att man får bli arg på andra och kalla dem idiot och så.

Säger du ja så har du brytit mot lagen och syndar därmed.

Citat:
Du tycks inte förstå att jag vill väl?

Jag med. Du behöver vakna.
2008-06-16, 10:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av foto
Vad pratar du om....Jag undrar om du tycker den här versen hör till Lagen eller inte "Den som är vred på sin broder är skyldig inför domstolen, och den som säger till sin broder: Ditt dumhuvud, är skyldig inför Stora rådet, och den som säger: Din dåre, är skyldig och döms till det brinnande Gehenna.*
Du suktar efter något som inte är nyttigt.
Allt du vill är att få mig till syndare. Men det kommer inte ske. Jag älskar nämligen att göra vad Hjälparen ber mig att göra.
Inte heller för dig är jag i behov av att bevisa min oskuld. Vill du kalla mig syndare. Gör det då. Men som sagt. Det blir ett ting mellan dig och Fadern.
Citat:
Jag med. Du behöver vakna.
Varför behöver jag vakna? Har jag syndat eller inte?
Eller ska du gripa mig för gripandets skull?
2008-06-16, 10:18
Medlem
Citat:
Älska våran fiende, ja jag vet vännen! Faktum är att jag inte hatar medlemmarna inom den organisationen, det är organisationen som jag avskyr! Jag vill snarare rädda medlemmarna ifrån den organisationen, men det känns tyvärr omöjligt! =/ Förlåt än en gång om jag dömde dig, det var inte meningen att döma, jag var verkligen tvärsäker på att du var ett vittne!
Din ursäkt är godtagen.
Men snälla sig mig. Hur ska det gå om du inte kan avgöra vad som är ifrån Gud och vad som är ifrån djävulen?
Om du inte kan skilja på god respektive dålig frukt?
2008-06-16, 11:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Benny Hedning
Jv är aldrig toleranta. Man tror sig vara allvetare men deras profetior faller platt till marken en efter en. Man klankar ner på allt och alla som inte tror exakt som ledningen i Brooklyn säger. Man påstår sig äga sanningen men om man bevisar motsatsen blir dem gapiga och griniga.

Nu läste du inte så noga vad jag skrev. Jag skrev att alla parter var säkra på sina åsikter. Ingen av dem är tolerant. Blir så trött på tjafs när ingen människa egentligen vet ett smack.
2008-06-16, 11:12
Medlem
Citat:
Jag måste fråga en sak, än en gång!

1 Kor 8:6 "Så har vi bara en Gud, fadern från vilket allting utgår och som är vårt mål, och bara en Herre, Jesus Kristus, genom vilket allt är till och genom vilken vi är till"

Om Du förnekar att Jesus Kristus är Gud, så kan du heller inte tro att Gud kan kallas för Herre, eftersom det bara finns en Herre och det är Jesus Kristus! Jag iofs. tror ju att Gud kan kallas för Herre, eftersom Jesus är Gud. Men det skär sig rätt rejält om man förnekar Jesu gudomlighet!

Om det står i bibeln att Jesus kan kallas Herre så kan han antagligen det. (...!?)
Då har han fått det privilegiet av sin Fader. Herre är en titel som andra titlar. (Gud är oxå en titel, det är bl a därför det är viktigt att använda Guds egennamn, så man vet vilken Gud man tillber. Logiskt.) Du och jag tror inte på samma Gud helt enkelt.
Guds namn gjordes känt som JHWH och Jesu namn är...Jesus! Och han är av gudomligt ursprung pga att han är Guds den Allsmäktiges Son. Alltså är han gudomlig. Men han är inte Gud själv -för Gud själv är hans Fader JHWH. Att det ska vara så fullständigt omöjligt att förstå.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in