Citat:
Nu är jag inte i behov av att bevisa min oskuld till dig. Du får tro vad du vill om mig. Dessvärre blir det ett ting mellan dig och Fadern. Därför vill jag också varna dig för överträdelsen.
Ursprungligen postat av Highness^^
Nej Jesus är ingen vakttornsavgudare, men däremot så är ni vittnen det, eftersom ni väljer att följa vakttornet mer än Bibeln! Jag förstår inte varför det finns så många jehovas vittnen kvar, med tanke på alla profetior som har profeterats falskt, med tanke på alla ställen i Bibeln som Vakttornets översättare har förvanskat osv! Alltså...att ni inte reagerar på detta? Är det bra enligt er vittnen att profetera falskt i JHWH namn? Gud, han bryr sig inte om detta i eran bibel? För i min bibel är det väldigt allvarligt att profetera falskt i JHWH namn! Men eftersom det finns vittnen kvar i denna organisation, så måste ju dem medlemmar tycka att det inte spelar någon roll och ändå påstå sig vara Guds enda kanal på orden! Det om NÅTT är Dumheter Daniel!
Att du väljer att döma mig till vittne visar bara hur närma du verkligen står Jesus egna ord.
Låt mig mig nu förklara för dig min höghet.
Jesus bröder och systrar är dem som bär himmelriket inom sig. Det är tillägnat dem som älskar att följa Faderns vilja. Dem som älskar hans röst. Ja, dem som vänder bort från orättfärdigheten och slutar synda. För dem som älskar hans Son och tror på honom!
Att du väljer att döma mig bevisar bara vilket rike du har dig invärtes. Men jag tar inte illa upp av dina trakasserier, dem biter inte på mig.
Gör nu bättring!