Citat:
Ursprungligen postat av Leviticus
Minns inga detaljer nu men som sagt, han uppstod i en kropp som var en annan än den han hade innan han dog. Det var väl ungerfär det jag skrev i förra inlägget, på din förra fråga.
Vad vill du komma fram till?
Jag vill komma fram till ämnet om Jesus uppstog kroppsligen eller Andligen!

Har nämligen lagt märke till att Jehovas vittnen tror att Jesus endast uppstog Andligen! Jesus hade exakt samma kropp! Graven var Tom och kroppen den var borta! i Lukasevangeliet 24:36 står det såhär:
"Medan de ännu talade, stog han plötsligt mitt ibland dem och hälsade dem: Frid över er! De blev rädda och i sin förskräckelse trodde de att det var en ande de såg. Då sade han: Varför blir ni skrämda, varför fylls ni av tvivel? Se på mina händer och mina fötter, det är jag och ingen annan. Känn på mig och se på mig, en ande har inte kött och ben, och det kan ni se att jag har. Och han visade dem sina händer och fötter. Då de av idel glädje och förvåning ännu inte kunde tro, frågade han dem: Finns det nått att äta här? De räckte honom en bit fisk, och de såg hur han tog den och åt"
Här kan man alltså läsa att Jesus själv säger "En Ande har inte kött och ben, och det kan ni se att jag har" Det var samma kropp som dog och uppstog på den tredje dagen!

Det är vad Bibeln säger mig! =)