Citat:
Ursprungligen postat av Leviticus
Är du vittne? 

Ja, det är jag
!
Citat:
Ursprungligen postat av Santadunk
Haha, de där får man väl se som konstruktiv sabotage från skitungarna, bättre och roligare än att slå sönder lyktstolpar och liknande 

både småkul och oskyldigt "sabotage"

Citat:
Ursprungligen postat av Dancerboy
har bara en kort fråga. Varför försöker JV hela tiden pracka på folk deras tro?
Det är ju nästan att jämföra med en tiggare. (utom att tiggaren inte lever i villfarelsen att han kan rädda själarna hos människorna han tigger av)
vad skulle hända om man svarar att man har djävulen bakom sig och knappast vill börja tro på JV, när de galningarna plingar på dörren?
Det är ju nästan att jämföra med en tiggare. (utom att tiggaren inte lever i villfarelsen att han kan rädda själarna hos människorna han tigger av)
vad skulle hända om man svarar att man har djävulen bakom sig och knappast vill börja tro på JV, när de galningarna plingar på dörren?
Joh 3:16 "Ty Gud älskade världen så mycket att han gav sin enfödde Son, för att var och en som utövar tro på honom inte skall bli tillintetgjord utan ha evigt liv"
Matt 24:14 "Och dessa goda nyheter om kungariket skall bli predikade på hela den bebodda jorden till ett vittnesbörd för alla nationerna; och sedan skall slutet komma."
Matt 28:18-20 "Och Jesus gick närmare och talade till dem och sade: ”All myndighet i himlen och på jorden har blivit mig given.*Gå därför och gör lärjungar av människor av alla nationerna, döp dem i Faderns och Sonens och den heliga andens namn*och lär dem att hålla allt som jag har befallt er. Och se, jag är med er alla dagar intill avslutningen på tingens ordning.” "
Läs och begrunda.
För att ge ett personligt svar, så predikar jag enligt min tro, jag tror att det Jesus gjorde var rätt, jag vill följa hans kloka uppmaningar.
Det är säkert någon som undrar hur det är att gå i tjänsten?
Det är väl inte den mest naturliga sak i vårat samhälle idag att gå fram/ringa på hos och prata med människor man aldrig träffat förut. Ibland kan det kännas trögt, när man fått en del spydiga kommentarer, men det är ju så det är. Det är otroligt roligt när man får diskutera och när människor "vågar" uttrycka sina tankar, ofta träffar man pingstvänner som alltid är öppna för intressanta diskussioner, jag har en pastor i 30-års åldern som jag regelbundet fikar hos och diskuterar trosuppfattningar med.
Jag tycker att tjänsten är väldigt rolig, men en del tycker nog att det är obehagligt och ser det som ett "tvång". Visst, det finns dagar då man inte har så stor lust, men när man väl är ute och träffar människor så känns det mer än värt att man kom iväg.
(nu blev det en lång och spontan text)
och om det gör det, hur kan man fortfarande få folk att gå med?