Citat:
Ursprungligen postat av Leviticus
Vad är det för mening att jag svarar när du redan VET allt?....
Jag står för det jag har skrivit. Och om det handlar om förträngning eller inte har jag inte diskuterat med dem.
Och vad du påstår att du hört i tal kan jag inte köpa rakt av bara. Du kan ju ha förträngt annat som i sammanhanget togs upp eller så kan du komma ihåg fel. Precis som du anklagar mina bekanta för.
Troligen ingen mening att diskutera det med dem heller.
Mina JV-bekanta förnekar vad de då trodde på, och vad de sade innan 1975. Det skulle säkert vara likadant med dina.
Och av alla de JV jag kände då, i slutet av 1960-talet och fram till 1975, var det bara ett par personer som uttryckte, eller visade, att de inte trodde på Sällskapets uträkningar. Och då kände jag ändå kanske 200-300 JV. (Flera församlingar + en mycket stor släkt.)
Och det allmänna samtalsämnet var hur fantastiskt det var att det bara var högst 6, 4, 2 år kvar, ja bara månader kvar till Harmageddon och Riket.
Jag minns inte fel när det gäller den här kretstjänarens tal, jag kanske tom har det på band.
Dessutom har jag fortfarande kontakt med flera personer som hörde samma tal, de minns det exakt likadant.
Sammanhanget var att det var så kort tid kvar, och att vi måste tro på det som kom från Guds Organisation, alltså på 1975.
Annars skulle vi inte få överleva!
Med en lång tankepaus efter!
Ingen möjlighet att tolka på annat sätt!