Citat:
Ursprungligen postat av Gitte
Jag tror att DU har fel, Leviticus.
Själv känner jag många JV som var fullständigt övertygade om att Harmageddon skulle komma 1975, och verkligen predikade detta vitt och brett under några år.
Har hört massor av tal, även sk offentliga föredrag, där framstående äldste, och andra "bröder" talade om att "det nu bara är några få månader kvar, ja kanske bara veckor".
Det märkliga är att dessa "bröder", när några år hade gått hade drabbats av total minnesförlust i den här frågan, och bestämt hävdade att "det har vi aldrig sagt", och "det där trodde jag aldrig på"!
Tror du inte att det är så med vissa av dina bekanta också?
Eller är dina bekanta lysande undantag här?
Om så är fallet kan jag tala om att de säkert betraktades som omogna och illojala då, åren innan 1975!
Och visst blev budskapet om 1975 vida profeterat!
Vill du att jag lägger in lite citat från litteraturen igen?
Själv känner jag många JV som var fullständigt övertygade om att Harmageddon skulle komma 1975, och verkligen predikade detta vitt och brett under några år.
Har hört massor av tal, även sk offentliga föredrag, där framstående äldste, och andra "bröder" talade om att "det nu bara är några få månader kvar, ja kanske bara veckor".
Det märkliga är att dessa "bröder", när några år hade gått hade drabbats av total minnesförlust i den här frågan, och bestämt hävdade att "det har vi aldrig sagt", och "det där trodde jag aldrig på"!
Tror du inte att det är så med vissa av dina bekanta också?
Eller är dina bekanta lysande undantag här?
Om så är fallet kan jag tala om att de säkert betraktades som omogna och illojala då, åren innan 1975!
Och visst blev budskapet om 1975 vida profeterat!
Vill du att jag lägger in lite citat från litteraturen igen?
Hallå, det var länge sen!
Du behöver inte misstro det jag skriver. Jag har bara refererat till vad jag hört eftersom jag själv inte hörde så mkt av detta på den tiden.
Och du skriver vad du hört.
Ingen av oss har väl då fel. Jag svarade endast på det jag tyckte var en generalisering av hur JV tänkte om det årtalet. Och om de blev betraktade illojala och omogna kan antagligen varken du eller jag yttra oss om.
Vill du lägga in citat så gör du det annars hoppar du över, välj själv.