Citat:
Ursprungligen postat av Daniel F
Jesus säger också.
Jag och Fadern äro ett
Det gör det svårt för mitt trånga sinne att förstå i och med att Jesus själv säger "...till min Gud och eder Gud."
Jag måste få tid att suga på denna karamell.
Känner att jag mest sitter och yrar för tillfället.
Jag och Fadern äro ett
Det gör det svårt för mitt trånga sinne att förstå i och med att Jesus själv säger "...till min Gud och eder Gud."
Jag måste få tid att suga på denna karamell.
Känner att jag mest sitter och yrar för tillfället.
Mjoo, Saken är den att Gud Fadern är ju Gud till Gud Sonen. Men lägg märke till dessa texter, som finns i eran egna bibel! Nu skall du få nånting att suga på Danne!

Detta är en psalm riktad till JHWH! Gud skapade väl himmel och jord? Jag vill svara JA på den frågan och antar att även du tror på Att Gud skapade!
Psaltaren 102:25-27
25 För länge sedan lade du jordens grund,
och himlen är dina händers verk.
26 De skall förgås, men du består;
som en klädnad skall de alla slitas ut.
Du skall byta ut dem som kläder, och de skall försvinna.
27 Men du är densamme, och dina år tar inte slut.
NU skall du få läsa vad Gud Fadern, sade till Sonen!
Hebreerbrevet 1:10-12
10 Och: ”Du, Herre, lade i begynnelsen jordens grund, och himlarna är dina händers verk.
11 De skall förgås, men du förblir; och de skall alla åldras som en ytterklädnad,
12 och du skall rulla ihop dem som en mantel, som en ytterklädnad; och de skall bytas ut, men du är densamme, och dina år skall aldrig löpa ut.”
I min bibel säger Gud Fadern såhär innan den versen som jag nyss kopierade "Om Sonen däremot: Gud, din tron står i evigheters evighet, och rättens spira är din kungaspira. Du har älskat rättfärdigheten och hatat orätten. Därför har Gud, din Gud smort dig med glädjens olja mer än dina likar"
Jämför nu Psaltaren 102:25-27 och Hebreerbrevet 1:10-12, ser du någon likhet?
Jesus skapade himmel och jord, Fadern skapade himmel och jord. I första mosebok kan vi läsa "I begynnelsen skapade Gud himmel och jord" I Jesaja 44:24 säger Gud " Så säger HERREN, din förlossare, han som danade dig redan i moderlivet: Jag, HERREN, är den som för allt, den som ensam utspänner himmelen och utan någons hjälp breder ut jorden"
Här säger Gud att han ensamen skapade himmel och jord! Gud har ensamen skapat allt, Gud har utan någons hjälp utbrett himmelen. Fadern kallar Sonen för Gud, Fadern säger att Sonen har lagt jordens grund, och himlarna är Sonens verk, på samma sätt har Fadern lagt jordens grund och himlarna är faderns verk. Både Fadern och Sonen är densamme och åren kommer aldrig ta slut för någon utav dem!
Uppenbarelseboken 22:6 "Och han sade till mig: Dessa ord är trovärdiga och sanna. Herren som är en Gud för profeternas* andar har sänt sin ängel* för att visa sina tjänare vad som snart skall ske"
Uppenbarelseboken 22:16 "Jag, Jesus, har sänt min ängel till er för att vittna* om detta i församlingarna*"
Så här kallar Ängeln Jesus för Gud! En Gud för profeternas andar till och med! =) Enligt mig är det uppenbart att Jesus är Gud Sonen alltså! =)