Citat:
Ursprungligen postat av iujhu
Haj hej!
Finns det någon fråga angående JV som de inte har något egentligt svar på? Något man skulle kunna fråga som om de kom o knacka dörr^^.
Häng inte upp er på ordet helvete. JV ser alltingt i svart och vitt, eller hur? Vi mot dem tankar. Vad skulle hänt med oss vanliga icke JV om detta Harmageddon inträffat 1914? och sist:P... har JV ett nytt år för nästa Harmageddon? Hade vatt bra o veta det så man kan förbereda sig lite.
Hejsan! När man läser bibeln och framför allt Skökan och Harmageddon, så står det i Uppenbarelsen att Harmageddon är en plats där slutstriden kommer äga rum. Eller det står i uppenbarelseboken att slutstriden kommer äga rum vid Harmageddon. Så om man tror på Bibeln så tror man alltså att harmageddon är en plats, och inte namnet på slutstriden. Vakttornet lär ut att Harmageddon snart är här. Och att alla människor som inte tillhör denna organisation kommer att dö i Harmageddon. Man har gjort en jämförelse och påstått att vakttornet är som noaks ark. Dem som är ett Jehovas vittne kommer att räddas, medans vi andra kommer att gå under.
Skökan är enligt Vakttornets lära all annan religion, och framför allt vi som tror på treenighetsläran. Skökan kommer att krossas då Jesus kommer tillbaks, det räcker alltså inte att tro på Jesus, och ha honom som sin personliga herre och frälsare, man är dömd om man inte tillhör vakttornets organisation. Min bibel säger såhär om Kvinnan som är skökan. Uppenbarelseboken 17:18 "Och kvinnan som du såg är den stora staden, den som har kungavälde över kungarna på jorden"
Om ett J.V. svarar mig nu, så kommer han/hon säga att uppenbarelseboken är symbolisk, och ja det håller jag med om. Kvinnan är en stad, här bekräftade Johannes att det var en symbolsk bild. Men J.V. lär ut att staden också är symbolisk. Enligt deras lära ser det ut såhär Skökan - staden - All annan religion! Och att skökan tex. skulle syftas på katolism, eller treenighetsläran + alla annan religion, är inte biblisk! Bibeln säger endast att skökan är en stad, om staden hade symboliserat religion, så hade det stått så i Bibeln, men detta tror jag att vakttornet blundar för!