2007-05-09, 20:29
Medlem
Dynamos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Namnlös
1) Det som ändrades var detta årliga förnyande, och det jag hänvisade till är ju inget som vi har kommit på, dvs denna länk:

http://www.un.org/dpi/ngosection/acconline2005.pdf

och i punkt 4 så står det att 2002 så började man sätta igång detta årliga förnyande, som gällde att man var en del av FN:s aktiviteter. Och det var 2001 som Vakttornet drog sig ur allt. Och vissa av er har ju citerat meningar ifrån den –nya- broschyren eller dokumentet, där det står att alla, inklusive DPI (där Vakttornet var med), ska vara en del av FN:s aktiviteter, denna dokument gällde inte år 2001 och den kom i verksamhet efter det att Vakttornet drog sig ut.

Men nu missar du faktiskt själva poängen, vakttornet hade redan skrivit under på det du skriver var anledningen till utträdet 2001, när dom ansökte om det ursprungliga medlemskapet.

Och jag tycker att du undviker vad den här affären egentligen handlar om, nämligen om det är okay att låta ändamålet helga medlen, genom att samarbeta med sin påstådda fiende.
2007-05-09, 20:36
Medlem
BlackBeavers avatar
Alltså vad medlemmar i JV oftast inte känner till är att deras ledare (detta gäller de flesta sekter) lever i sus och dus med deras insamlade pengar. Om det passar JV:s ledning att samarbeta med FN av någon anledning så gör man det. Sen levererar man en lögn till sina medlemmar som sväljer det utan att blinka. Så funkar alla sekter och evangelister.
2007-05-09, 21:18
Medlem
Diamantinas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av milfhunter
Hur förklarar ni bort alla dumheter som står i bibeln(typ att man skall döda vissa människor)har inga bra specifika exempel,men jag vet att det står en massa saker man inte kan stå för precis som alla religiösa böcker.Borde inte en helig skrift vara absolut vattentät utan dessa pinsamheter?Tyder inte detta på att författarna till dessa böcker var vanliga människor med fel och brister
"Studera Bibeln och följ råden i den. Bibeln, med dess utsökta språk och klara logik, är ett utmärkt hjälpmedel när det gäller att få vishet och sunt förstånd."

(citat ur Vakttornet 15 maj 2005)

= De tycker att den är vattentät. De läser inte Bibeln i någon kontext what so ever utöver att det är "guds ord". När de inte riktigt förstår, eller när det finns uppenbara motsägelser, historiska felaktigheter, blod, våld och död och rena dumheter, då tar de själva på sig skulden för det. Då är de helt enkelt inte tillräckligt upplysta för att förstå Guds ord. En favorit i sammanhanget är den utnötta frasen "Guds vägar äro outgrundliga." Går att använda nästan när och hur som helst!

Hur skulle man annars kunna hävda att Bibeln har en "klar logik"?
Höll på att trilla av stolen när jag läste det.
2007-05-09, 21:23
Medlem
Jag har haft min del av erfarenheter med JV och en sak kan jag säga säkert,man kan inte diskutera med ett jv för att de får fan böcker från församlingen om hur man ska mot arbeta argument emot gud o så e de fan pålästa så in i helvete Och om man kommer på ett argument som de inte kan svara på kommer de att säga "man ska inte ifråga sätta gud" blablablablabbla.

Här jag ska visa:

Om det så nu kommer sig att Noas ark fanns Och att han tog med sig 2 st av varje art hur kommer det sig då att kängru finns då Kontinenten Australien inte var upptäckt.
Då måste kängrun simmat till noa upp på båten väntat på att vattnet skulle sjunka för att sedan simma tillbaka till Australien.
2007-05-09, 22:51
Medlem
TomasTvivlarens avatar
Inom katolska kyrkan är påven högsta hönset, man vet vad han heter, vad han gjort innan, man kan läsa och kritisera hans böcker osv. På liknande sätt kan man göra med ledarna för de flesta samfund. Men vad vet man om ledarena inom JV? Varför står det ingenting på deras hemsidor?
2007-05-10, 00:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dynamo
Men nu missar du faktiskt själva poängen, vakttornet hade redan skrivit under på det du skriver var anledningen till utträdet 2001, när dom ansökte om det ursprungliga medlemskapet.

Och jag tycker att du undviker vad den här affären egentligen handlar om, nämligen om det är okay att låta ändamålet helga medlen, genom att samarbeta med sin påstådda fiende.

Jo, jag har läst att vi skrev på år 2001 och då hände det att The Guardian skrev detta om oss och FN, som skedde oktober år 2001. Och i samband med det, eftersom kriterierna inte passades oss inom DPI'n som började år 2002, så drog vi oss ur allt. Vi visste inte att då, vid årskiftet, skulle DPI också bli en del av FN:s aktiviteter, och det var det som uppmärksammades i The Guardian. Men som sagt, vi gjorde drog oss ut sen.

Citat:
Ursprungligen postat av Counter
Jag har haft min del av erfarenheter med JV och en sak kan jag säga säkert,man kan inte diskutera med ett jv för att de får fan böcker från församlingen om hur man ska mot arbeta argument emot gud o så e de fan pålästa så in i helvete Och om man kommer på ett argument som de inte kan svara på kommer de att säga "man ska inte ifråga sätta gud" blablablablabbla.

Här jag ska visa:

Om det så nu kommer sig att Noas ark fanns Och att han tog med sig 2 st av varje art hur kommer det sig då att kängru finns då Kontinenten Australien inte var upptäckt.
Då måste kängrun simmat till noa upp på båten väntat på att vattnet skulle sjunka för att sedan simma tillbaka till Australien.
Jag ska först säga: jag har inte liksom djupt läst detta ämne, utan googlat lite, så om jag e ute o cykla så correcta mig. Men för att väcka vissa frågor om detta:
1. Hur såg landmassan ut på den tiden, var den en enda med tanke på att man pussla ihop t.ex amerika med afrika etc...?
2. Var kängurun -redan- i australien eller fanns dem kanske bara ett sten kast ifrån Noa?
3. Eftersom det var istäcke på jorden efter floden, kan djur ha gått över? Detta i så fall punkt 2 stämmer, att kängurun behövde inte nödvändigt vis
befunnits sig i australien innan floden.

Som sagt, jag är inte insatt i ämnet men dessa frågor uppstod som spontant.
2007-05-10, 09:24
Medlem
Dynamos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Namnlös
Jo, jag har läst att vi skrev på år 2001 och då hände det att The Guardian skrev detta om oss och FN, som skedde oktober år 2001. Och i samband med det, eftersom kriterierna inte passades oss inom DPI'n som började år 2002, så drog vi oss ur allt. Vi visste inte att då, vid årskiftet, skulle DPI också bli en del av FN:s aktiviteter, och det var det som uppmärksammades i The Guardian. Men som sagt, vi gjorde drog oss ut sen.

Ok, det får bli en avslutande kommentar i det här ämnet. Faktum är att vakttornet skrev på dom stadgar som man efter the Guardians avslöjande hävdat var anledningen till utträdet. Alltså hade man godkänt och skrivit under stadgarna, och kan inte hävda i efterhand att man inget visste.

Dessutom hade man redan godkänt liknande villkor för medlemskap vid sin ansökan 1991. Man skrev bland annat under på att respektera FN:s stadgar och att vara en del av FN:s informationsprogram rörande FN:s aktiviteter. Det här var villkoren som gällde 1991 när man ansökte om medlemskapet, såväl som 1992 när man blev godkänd som medlem.

http://www.randytv.com/secret/unfax.jpg

Utdrag från 1.3 Current legislation:

Citat:
One should also remember that the UN secretariat and agencies have their own accreditation procedures and fields of co-operation with civil society, which are not covered by this document. To mention one example, the Department of Public Information (DPI) recognized the importance of working with and through NGOs as an integral part of United Nations information activities, when the DPI was established in 1946. The relationship between the DPI and NGOs was based on the General Assembly resolution 13 (I) and later on the resolutions 1296 and 1996/31.

http://www.un.org/ga/president/55/speech/civilsociety1.htm#general

Faktum är att målsättningen från 1946 som beskrivs ovan, fortfarande är den samma. Vakttornet har genom sitt medlemskap varit en integrerad del av FN:s informations aktiviteter, att påstå något annat är löjeväckande.

Alltså har vakttornet samarbetat med FN, som enligt Jv:s läror är Satans organisation. Det här strider direkt mot JV.s inställning att man inte skall vara en del av ”denna världen”. Att bortförklara det här med ”ändrade” stadgar eller att man behövde tillgång till biblioteket håller inte, enligt JV:s läror så är ett samröre med FN(Satans organisation) helt uteslutet.

Dom förklaringar som vakttornet har gett faller på FN:s dokumentation, och Jv:s egna läror.

Case closed.
2007-05-10, 09:27
Medlem
Att kontinent plattorna flyttas stöds av evolutionen inte av religionen.
Pangea splittrades 85 miljoner år sedan(när allt var en kontinent)
Men jag antar att du tänker svar att jorden skapades på 6 dagar är bara en metafor.
2007-05-10, 14:21
Medlem
Magnums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Counter

Här jag ska visa:

Australien "upptäcktes" 1606 men det fanns ju människor där tidigare, likaså med Amerika.

Jag läste nyligen att enligt Vakttornet så hade Noa med sig sju djur av varje dåvarande art - tre hanar resp. tre honor för att garantera fortlevandet samt ytterligare ett för att offra efter floden.
2007-05-10, 15:27
Medlem
Enligt FAKTA behövs det minst ca 500 av en art att fortplantningen ska kunna ske naturligt och att inavel inte ska förekomma.

Argumentet att "men det skedde så pass nära skapelsen att det var få risker med att det skulle uppstå fel"<-----dont buy it
2007-05-10, 21:03
Medlem
BlackBeavers avatar
[quote=Namnlös]Jo, jag har läst att vi skrev på år 2001 och då hände det att The Guardian skrev detta om oss och FN, som skedde oktober år 2001. Och i samband med det, eftersom kriterierna inte passades oss inom DPI'n som började år 2002, så drog vi oss ur allt. Vi visste inte att då, vid årskiftet, skulle DPI också bli en del av FN:s aktiviteter, och det var det som uppmärksammades i The Guardian. Men som sagt, vi gjorde drog oss ut sen.

Jag ska först säga: jag har inte liksom djupt läst detta ämne, utan googlat lite, så om jag e ute o cykla så correcta mig. Men för att väcka vissa frågor om detta:
1. Hur såg landmassan ut på den tiden, var den en enda med tanke på att man pussla ihop t.ex amerika med afrika etc...?
2. Var kängurun -redan- i australien eller fanns dem kanske bara ett sten kast ifrån Noa?
3. Eftersom det var istäcke på jorden efter floden, kan djur ha gått över? Detta i så fall punkt 2 stämmer, att kängurun behövde inte nödvändigt vis
befunnits sig i australien innan floden.

Öhh Afrika och Sydamerika avlägsnar sig från varann ca 5cm om året. Enkel matematik säger att jorden måste vara mycket gammal. Finns det någon som beskrivit en känguru innan 1700-talet?? Inlandsisarna som finns vid polerna är mycket gamla(hundratusentals år) och borde flytit iväg vid en översvämmning eller hur??Varför skulle det varit ett istäcke?? Skulle känguruna gått tiotusen kilometer över isen??? Vad menar du???
2007-05-10, 21:38
Medlem
BlackBeavers avatar
Ok lite nyheter...

JV ska betala 16 personer som utsatts för sexuella övergrepp skadestånd!!
Eftersom man insåg att man skulle förlora målet ingick man en förlikning på mellan 3-5 miljoner dollar per person. Detta blir lite skoj för man raljerade om den katolska kyrkans övergrepp för några år sedan. Tror ni att något av detta kommer att nämnas i Vakna eller Vatten.. förlåt Vakttornet??

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in