Citat:
Ursprungligen postat av Dynamo
Men nu missar du faktiskt själva poängen, vakttornet hade redan skrivit under på det du skriver var anledningen till utträdet 2001, när dom ansökte om det ursprungliga medlemskapet.
Och jag tycker att du undviker vad den här affären egentligen handlar om, nämligen om det är okay att låta ändamålet helga medlen, genom att samarbeta med sin påstådda fiende.
Jo, jag har läst att vi skrev på år 2001 och då hände det att The Guardian skrev detta om oss och FN, som skedde oktober år 2001. Och i samband med det, eftersom kriterierna inte passades oss inom DPI'n som började år 2002, så drog vi oss ur allt. Vi visste inte att då, vid årskiftet, skulle DPI också bli en del av FN:s aktiviteter, och det var det som uppmärksammades i The Guardian. Men som sagt, vi gjorde drog oss ut sen.
Citat:
Ursprungligen postat av Counter
Jag har haft min del av erfarenheter med JV och en sak kan jag säga säkert,man kan inte diskutera med ett jv för att de får fan böcker från församlingen om hur man ska mot arbeta argument emot gud o så e de fan pålästa så in i helvete

Och om man kommer på ett argument som de inte kan svara på kommer de att säga "man ska inte ifråga sätta gud" blablablablabbla.
Här jag ska visa:
Om det så nu kommer sig att Noas ark fanns Och att han tog med sig 2 st av varje art hur kommer det sig då att kängru finns då Kontinenten Australien inte var upptäckt.
Då måste kängrun simmat till noa upp på båten väntat på att vattnet skulle sjunka för att sedan simma tillbaka till Australien.
Jag ska först säga: jag har inte liksom djupt läst detta ämne, utan googlat lite, så om jag e ute o cykla så correcta mig. Men för att väcka vissa frågor om detta:
1. Hur såg landmassan ut på den tiden, var den en enda med tanke på att man pussla ihop t.ex amerika med afrika etc...?
2. Var kängurun -redan- i australien eller fanns dem kanske bara ett sten kast ifrån Noa?
3. Eftersom det var istäcke på jorden efter floden, kan djur ha gått över? Detta i så fall punkt 2 stämmer, att kängurun behövde inte nödvändigt vis
befunnits sig i australien innan floden.
Som sagt, jag är inte insatt i ämnet men dessa frågor uppstod som spontant.