2009-09-28, 08:16
Medlem
zzwampens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aritzo
Skulle inte förvåna mig om dom gjorde det, jag menar La liga .
Ingen har faktiskt varit nära hans målskörd från 96-97 innan Forlán gjorde 32 mål förra säsongen så att spelare gör över 30 mål på en säsong är inte direkt vanligt ens i spanska ligan.
2009-09-28, 10:54
Medlem
Arons avatar
inte spelade väl ronaldinho i barca 97
2009-09-28, 12:52
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Aron
inte spelade väl ronaldinho i barca 97

Nej. Varför undrar du?
2009-09-28, 12:58
Medlem
Niths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av uaind
Jo den förstod jag. Tycker den är analful ändå.
jaha haha tänkte väl

barca i cl i år.. och zlatan nätar mot allt och alla!
tystar kritikerna och blir smått hyllad eller så skyller media på dåligt försvarsspel.. trots allt england
2009-09-28, 14:09
Medlem
Klimovs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trillske
Förutom en nick i innersidan av ribban, då.
Marginalerna är rätt små ibland.

__

Jag har faktiskt tänkt lite på Engelsmännens hat och kommit fram till att det inte bara har att göra med att de inte sett honom briljera. De bästa krönikörerna har faktiskt svängt i den där frågan, och angeånde de som inte har det tror jag mest det handlar om att det är så många amatörer i England som mår så jävla dåligt över situationen. Menar, England har alltid tonat ner Sveriges fotbollslandslag och framförallt individuella spelare (och de flesta ser väl vår winningstreak som något sjukt grisigt ala "tjonga iväg 1-0", även om det inte stämmer), och plötsligt plockar vi fram en individualist de inte haft på... öh... hjälp mig någon?
Svenska landslaget röner knappast någon särskild uppmärksamhet i England, och tror verkligen inte avundsjuka ligger bakom "hatet". Det är enklare än så.

Många i England är överdrivet kritiska mot Zlatan, men det kommer sig av hans relativt svaga facit i CL. Om Wikipedia stämmer är hans målsnitt i CL (med italienska lag) knappt hälften av det han hade i Serie A och han har på 14 matcher med det bästa laget i den ligan inte lyckats göra ett enda mål förbi gruppspelet. Då inte särskilt många engelsmän följer Serie A noggrant blir deras bild av Ibrahimovic visserligen skev, men samtidigt förståelig.

Citat:
Ursprungligen postat av Smerch
Mål är inte heller någon bra måttstock på prestationen, och vad jag minns har han inte varit dålig mot engelska lag.
Såg inte Inter mot United förra året, men i alla fyra matcher mot Liverpool med både Juve och Inter har han faktiskt inte presterat någonting alls.
Senast redigerad av Klimov 2009-09-28 kl. 14:11.
2009-09-28, 19:10
Medlem
NoTruces avatar
Det är bra för Zlatan att få lite konkurrens på toppen.
2009-09-28, 21:05
Medlem
someuses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klimov
Svenska landslaget röner knappast någon särskild uppmärksamhet i England, och tror verkligen inte avundsjuka ligger bakom "hatet". Det är enklare än så.

Många i England är överdrivet kritiska mot Zlatan, men det kommer sig av hans relativt svaga facit i CL. Om Wikipedia stämmer är hans målsnitt i CL (med italienska lag) knappt hälften av det han hade i Serie A och han har på 14 matcher med det bästa laget i den ligan inte lyckats göra ett enda mål förbi gruppspelet. Då inte särskilt många engelsmän följer Serie A noggrant blir deras bild av Ibrahimovic visserligen skev, men samtidigt förståelig.

Såg inte Inter mot United förra året, men i alla fyra matcher mot Liverpool med både Juve och Inter har han faktiskt inte presterat någonting alls.
Jag har sett alla Zlatans matcher mot pl-lag och i två av dem var han tam. Annars har han varit ok eller bra. Dock har han inte gjort mål.
Vilket iochför sig inte varit överraskande då han egentligen aldrig varit målgörare lika mycket som den som skapar chanser åt sina kamrater. Desto mer överraskande hur väl han förvaltar chanserna i straffområdet nu.

Förevändningen att han var oduglig mot pl-lagen för att han inte gjorde mål är med andra ord väl förenklande. Och kanske lite avslöjande.
2009-09-28, 21:06
Medlem
Masingas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av someuse
Jag har sett alla Zlatans matcher mot pl-lag och i två av dem var han tam. Annars har han varit ok eller bra. Dock har han inte gjort mål.
Vilket iochför sig inte varit överraskande då han egentligen aldrig varit målgörare lika mycket som den som skapar chanser åt sina kamrater. Desto mer överraskande hur väl han förvaltar chanserna i straffområdet nu.

Förevändningen att han var oduglig mot pl-lagen för att han inte gjorde mål är med andra ord väl förenklande. Och kanske lite avslöjande.

Han har gjort mål mot Man U, förvisso i träningsmatch.
2009-09-28, 21:08
Medlem
someuses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Masinga
Räknar jag inte.
2009-09-28, 21:15
Medlem
Marweens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Masinga
Tyckte att han imponerade mot Man U när dom skickade hem Inter i Cl.
2009-09-29, 00:56
Medlem
Klimovs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av someuse

Avslöjande hur?

Du får gärna påminna mig om vad han gjorde och vilka chanser han skapade mot Liverpool för jag kan inte komma på någonting faktiskt. Förutom ett missat jätteläge, efter Skrtels idiotpassning mitt i gapet på Zlatan.
2009-09-29, 01:24
Medlem
Treehorns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klimov
Avslöjande hur?

Du får gärna påminna mig om vad han gjorde och vilka chanser han skapade mot Liverpool för jag kan inte komma på någonting faktiskt. Förutom ett missat jätteläge, efter Skrtels idiotpassning mitt i gapet på Zlatan.

Spelade inte Inter båda matcherna med 10 man p.g.a. katastrofdåliga domarinsatser eller minns jag helt fel? Inte så lätt att skapa något som anfallare då...

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in