Citat:
Ursprungligen postat av Trillske
Förutom en nick i innersidan av ribban, då.
Marginalerna är rätt små ibland.
__
Jag har faktiskt tänkt lite på Engelsmännens hat och kommit fram till att det inte bara har att göra med att de inte sett honom briljera. De bästa krönikörerna har faktiskt svängt i den där frågan, och angeånde de som inte har det tror jag mest det handlar om att det är så många amatörer i England som mår så jävla dåligt över situationen. Menar, England har alltid tonat ner Sveriges fotbollslandslag och framförallt individuella spelare (och de flesta ser väl vår winningstreak som något sjukt grisigt ala "tjonga iväg 1-0", även om det inte stämmer), och plötsligt plockar vi fram en individualist de inte haft på... öh... hjälp mig någon?
Svenska landslaget röner knappast någon särskild uppmärksamhet i England, och tror verkligen inte avundsjuka ligger bakom "hatet". Det är enklare än så.
Många i England är överdrivet kritiska mot Zlatan, men det kommer sig av hans relativt svaga facit i CL. Om Wikipedia stämmer är hans målsnitt i CL (med italienska lag) knappt hälften av det han hade i Serie A och han har på 14 matcher med det bästa laget i den ligan inte lyckats göra ett enda mål förbi gruppspelet. Då inte särskilt många engelsmän följer Serie A noggrant blir deras bild av Ibrahimovic visserligen skev, men samtidigt förståelig.
Citat:
Ursprungligen postat av Smerch
Mål är inte heller någon bra måttstock på prestationen, och vad jag minns har han inte varit dålig mot engelska lag.
Såg inte Inter mot United förra året, men i alla fyra matcher mot Liverpool med både Juve och Inter har han faktiskt inte presterat någonting alls.