Citat:
Ursprungligen postat av zzwampen
Givetvis har Sverige inte lika skickliga spelare individuellt på mittfältet som t ex Spanien men ett mittfält bestående av Rasmus Elm, Anders Svensson, Källström och Sebastian Larsson är ändå rätt hyfsade passningsspelare alla fyra.
När påstod jag att Sverige har presterat ett skickligt passningsspel? Jag säger att de har potentialen och kunnandet att göra det. Under Lagerbäck spelade vi inte på det sättet och presterade ändå bra.
Man behöver inte dra det till det extrema för att poängtera att mittfältet/passningsspelet inte fungerat. Även i jämförelse med Danmark så har mittfältskampen förlorats.
Man måste vara kritisk för att förbättring skall komma till stånd. Rasmus Elm har inte visat vad han kan utan han blir ganska anonym på planen, Taco är en funktionell mittfältare/passningsspelare och inget mer. Roten till det usla passningsspelet är och förblir ingen annan än Källström. Herregud, vad är det med karln? Så fort han får bollen skall han antingen skjuta den åt helvete eller slår en snedpassning i luften.
Nu slutar väl antagligen Taco och det återstår att se vem som kommer i hans ställe och Elm ber om ursäkt för sin existens och Källström har jag gett upp hoppet om som fungerande passningsspelare. Sebastian Larsson har inte tagit de chanser han fått, den saken är klar.