2009-12-05, 18:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av funeral
Källa på det tack

Abdullahad mosken i Hisingen

Det heter inte landslaget längre utan "Zlatan och kompani".Man kunde lika gärna säga Zlatan och sophögen.Förstår inte varför man förnedrar spelarna på det sättet.Det spelar ingen roll vad dem gör utan det är Zlatan som får äran för allt trots att han själv inte gör ett skit.

Zlatan är en svartskalle och det spelar ingen roll vad han har för färg på håret.Har en blond tjejkompis från Bosnien och henne kallar jag för svartskalle trots att hon är blond.
2009-12-05, 18:31
Medlem
serbers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Robertkarlsson
Har en blond tjejkompis från Bosnien och henne kallar jag för svartskalle trots att hon är blond.

Hahaha
2009-12-07, 16:00
Medlem
DanteAlighieris avatar
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/fotbollsbladet/internationell/spanien/article6249831.ab

Då verkar det vara helt klart att Zlatan inte spelar med landslaget. Från och med nu kan ju SVT och alla andra medier sluta suga Zlatans kuk och rapportera lite från Serie A, andra lag i Spanien och Premier League.
2009-12-07, 16:02
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DanteAlighieri
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/fotbollsbladet/internationell/spanien/article6249831.ab

Då verkar det vara helt klart att Zlatan inte spelar med landslaget. Från och med nu kan ju SVT och alla andra medier sluta suga Zlatans kuk och rapportera lite från Serie A, andra lag i Spanien och Premier League.
Varför skulle dom rapportera mindre bara för han inte har motivation att lira meningslösa landslagsmatcher?
2009-12-07, 16:03
Medlem
Kupsans avatar
Har han inte gjort så förr? Skitit i träningsmatcherna och sen kommit tillbaka inför EM/VM-Kval.
2009-12-07, 16:07
Medlem
DanteAlighieris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Varför skulle dom rapportera mindre bara för han inte har motivation att lira meningslösa landslagsmatcher?

Det är ju bara så löjligt. TV4 marknadsförde ju El Clasico som Zlatan mot Real Madrid osv. Dessutom tycker jag inte att det är okej att komma och gå som man vill i ett landslag bara för att man kan. Han får väl kämpa som alla andra spelare.
2009-12-07, 16:10
Medlem
Ljungberg och Larsson gjorde samma sak. Skillnaden var väl att det förklarades med "skador", typ blåmärken, medans Zlatan säger som det är. Larsson var ännu värre, han struntade till och med i kvalmatcherna och sa till Lagerbäck att han var tillgänglig igen när Sverige väl kvalificerat sig till EM.

Inget nytt.
2009-12-07, 16:10
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DanteAlighieri
Det är ju bara så löjligt. TV4 marknadsförde ju El Clasico som Zlatan mot Real Madrid osv. Dessutom tycker jag inte att det är okej att komma och gå som man vill i ett landslag bara för att man kan. Han får väl kämpa som alla andra spelare.
Jag ser det mer på det sättet att Sverige borde enbart vara tacksamma om zlatan ens vill spela, varenda match kan vara den sista... inte konstigt att man hellre vill lira CL match mot Inter, El Clasico, leda skytteligan i primiera division, ha passningsspelare som xavi, messi, iniesta bredvid sig, än att lira en träningsborta match mot italien en ruggig november kväll och ha en rasmus elm, kim kjellström etc som spelare som ska passa dig.... för att ta ett dåligt exempel
2009-12-07, 16:13
Medlem
4522s avatar
Citat:
Jag ser det mer på det sättet att Sverige borde enbart vara tacksamma om zlatan ens vill spela, varenda match kan vara den sista... inte konstigt att man hellre vill lira CL match mot Inter, El Clasico, leda skytteligan i primiera division, ha passningsspelare som xavi, messi, iniesta bredvid sig, än att lira en träningsborta match mot italien en ruggig november kväll och ha en rasmus elm, kim kjellström etc som spelare som ska passa dig.... för att ta ett dåligt exempel

Det ena utesluter inte det andra, det ska vara en ära att representera sitt fosterland. Inte en börda. Känner han inget för landslaget kan han lika gärna stanna hemma och spela Nintendo Wii med sina ungar. För mig kvittar det.
2009-12-07, 16:15
Medlem
DanteAlighieris avatar
Citat:

Ja, och är han inte villig att spendera de där ruggiga novemberkvällarna så förtjänar han inte att spela EM.
2009-12-07, 16:17
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 4522
Det ena utesluter inte det andra, det ska vara en ära att representera sitt fosterland. Inte en börda. Känner han inget för landslaget kan han lika gärna stanna hemma och spela Nintendo Wii med sina ungar. För mig kvittar det.
Även om Sverige gett mycket till zlatan i form av trygg uppväxt, utan krig och annat skit och han pga detta borde ge lite tillbaka till nationen så är det väl inte så konstigt ändå i ett annat perspektiv, även om han är född i sverige och har svenskt pass så känner han nog inte så mycket för sverige med tanke på hans distinkta rötter
2009-12-07, 16:28
Medlem
funerals avatar
Ser inget problem i att zlatan struntar i betydelselösa träningsmatcher.
I träningsmatcher ska inte bästa laget spela så enkelt är det.
Träningsmatcher är till för att testa lite nya spelare och ideer, något som är på tiden.
Inte som under Lagerbäcks tid "Träningsmatcher är till för att spela ihop laget inför viktiga kvalmatcher" som han så snyggt lurade halva sveriges befolkning med.
Finns väl för fan inget lag som spelas ihop på ett par fåtal matcher.
Och på den nivån zlatan är idag så skulle det behövas 300 matcher tillsammans för att få övriga sopor till spelare att förstå hans spelsätt

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in