2009-08-21, 15:27
Medlem
someuses avatar
Kommer blir bra det här. Lite bättre straffområdeskänsla samt en gnutta mer vaken för Messis och senare Iniestas sök efter vägg så blir detta kalas.
2009-08-21, 15:41
Medlem
Masingas avatar
När gjorde Zlatan senast mål på en hörna? Om jag minns rätt har det inte hänt sen han lira i Juventus, matchen borta mot Parma, dock inte säker.

Hur kan en med hans fysik och längd vara så totalt ofarlig på hörnor, har aldrig förstått det? På hörnor i eget straffområdet brukar han nicka bort bollar relativt ofta men annars är han aldrig på bollen.

Frågan är om han har lärt sig att röra sig som en målskytt i straffområdet?
2009-08-21, 16:21
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Masinga
När gjorde Zlatan senast mål på en hörna? Om jag minns rätt har det inte hänt sen han lira i Juventus, matchen borta mot Parma, dock inte säker.

Hur kan en med hans fysik och längd vara så totalt ofarlig på hörnor, har aldrig förstått det? På hörnor i eget straffområdet brukar han nicka bort bollar relativt ofta men annars är han aldrig på bollen.

Vad snackar du om? Han har gjort mål på tre hörnor under denna säsong i Inter. Att han inte lyckas beror mer på att det är oftast 2-3 stycken som bevakar han framför och bakåt, tror du det är lätt eller? Troll.
2009-08-21, 16:28
Medlem
Masingas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aventura
Vad snackar du om? Han har gjort mål på tre hörnor under denna säsong i Inter. Att han inte lyckas beror mer på att det är oftast 2-3 stycken som bevakar han framför och bakåt, tror du det är lätt eller? Troll.

Kallar du mig troll? Du är den största pajasen i denna foumdel Ska jag skämma ut dig genom att leta upp dina inlägg där du gör bort å det grövsta?

3 mål på hörna denna säsong, hmm det måste jag då ha missat.
2009-08-21, 16:31
Bannlyst
Citat:
Kallar du mig troll? Du är den största pajasen i denna foumdel Ska jag skämma ut dig genom att leta upp dina inlägg där du gör bort å det grövsta?

Jo, troll är allt vad du är. Du får gärna leta upp mina inlägg, du är ändå ett troll. Fattar du? Ja, du har missat en hel del under din barnväxt.
2009-08-21, 16:34
Medlem
Citat:
Jo, troll är allt vad du är. Du får gärna leta upp mina inlägg, du är ändå ett troll. Fattar du? Ja, du har missat en hel del under din barnväxt.
Var det inte du som lanserade Thiago Motta som högeranfallare? Det är allt som behöver sägas. Magkänslan säger att majoriteten av forumet nog ställer sig på Masingas sida i trolldebatten.
2009-08-21, 16:36
Medlem
Citat:

Håller med om att han inte rör sig så intelligent i straffområdet.
2009-08-21, 16:36
Medlem
Pumpkings avatar
Citat:

Kan du inte vara snäll och göra det
2009-08-21, 16:37
Medlem
Masingas avatar
http://www.youtube.com/watch?v=y3JYzszuy2s

Här har du alla hans ligamål din jävla sopa. Vart är hörnmålen?

Ska leta fram hans CL så ska vi se.

Herregud är den här sopan på riktigt
2009-08-21, 16:38
Medlem
Masingas avatar
Citat:

Som riq va inne på om Motta, sen ville du ha Samaras som innermittfältare också

Kommer säkert på mer, ge mig lite tid.
2009-08-21, 16:49
Medlem
Maniks avatar
Citat:
http://www.youtube.com/watch?v=y3JYzszuy2s

Här har du alla hans ligamål din jävla sopa. Vart är hörnmålen?

Ska leta fram hans CL så ska vi se.

Herregud är den här sopan på riktigt

Han har inte gjort ett hörnmål sen Juve-tiden. Du har rätt, du behöver inte kolla upp det.

Jag har också noterat detta och kan inte förklara det på annat sätt än att han positionerar sig som en idiot på offensiva hörnor. I alla andra fall än på hörnor så väljer han 9 av 10 gånger att gå på den andra stolpen där bollen sällan når fram (notera att han gör väldigt lite inläggsmål). Under hörnor väljer han däremot nästan alltid att ställa sig vid den främre stolpen där bollen 9 av 10 gånger går över honom. Hans positionspel är verkligen uselt, och det inte bara på hörnor. Jag vet inte riktigt om han får instruktioner om detta eller om det helt enkelt är så han själv väljer att placera sig. Hursomhelst är det idiotiskt. Hans fysik är alldeles för bra för att inte utnyttjas bättre under dessa moment.

Intressant är även det faktum att han, pradoxalt nog, är väldigt bra defensivt på defensiva hörnor där det många gånger är han som är först på bollen.

Edit: Jag såg precis att du själv var inne på det mesta jag skrev.
2009-08-21, 16:51
Medlem
Masingas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Manik
Han har inte gjort ett hörnmål sen Juve-tiden. Du har rätt, du behöver inte kolla upp det.

Jag har också noterat detta och kan inte förklara det på annat sätt än att han positionerar sig som en idiot på offensiva hörnor. I alla andra fall än på hörnor så väljer han 9 av 10 gånger att gå på den andra stolpen där bollen sällan når fram (notera att han gör väldigt lite inläggsmål). Under hörnor väljer han däremot nästan alltid att ställa sig vid den främre stolpen där bollen 9 av 10 gånger går över honom. Hans positionspel är verkligen uselt, och det inte bara på hörnor. Jag vet inte riktigt om han får instruktioner om detta eller om det helt enkelt är så han själv väljer att placera sig. Hursomhelst är det idiotiskt. Hans fysik är alldeles för bra för att inte utnyttjas bättre under dessa moment.

Intressant är även det faktum att han, pradoxalt nog, är väldigt bra defensivt på defensiva hörnor där det många gånger är han som är först på bollen.

Då va det som jag trodde, pajasen fick mig för en kort stund att betvivla mig själv. Då är det officielt att sopan aventura är en pajas.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in