2009-09-27, 05:35
Medlem
Trillskes avatar
Dock blev det ju en påminnelse om hur skör karriären är ändå.
Men håller han sig skadefri finns det inga riktigt tydliga gränser för hur långt han går närmaste 2-3 åren.

Som flera har nämnt tidigare är han ju lite av fotbollens Bolt, bara att Zlatan inte har pusslat ihop alla bitar på samma sätt (ännu iaf).
2009-09-27, 09:21
Medlem
zzwampens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aritzo
Vad var R9's målrekord då?
34 mål på 37 matcher. Känns inte så troligt men man vet ju aldrig. Någon av Ronaldo, Messi, Zlatan eller Villa kanske kan komma nära den här säsongen.
2009-09-27, 10:45
Medlem
Fyrkantig_bolls avatar
Hade vart kul att vara i Spanien och få reda på hur stor han är där borta, kan han mäta sig med landets egna stjärnor som Villa och Torres? I England lär ju pressen inte skriva en stavelse om att han gjort mål i samtliga ligamatcher trots tveksam form
2009-09-27, 11:53
Medlem
Helle031s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fyrkantig_boll
Hade vart kul att vara i Spanien och få reda på hur stor han är där borta, kan han mäta sig med landets egna stjärnor som Villa och Torres? I England lär ju pressen inte skriva en stavelse om att han gjort mål i samtliga ligamatcher trots tveksam form
Kan förstå engelsmännen lite.
De anser nog att en spelare som skapade noll i matcherna mot Liverpool och United inte är så speciell.
2009-09-27, 12:06
Medlem
Sanctuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CentroX
detta bevisar ju vilka soper han spelar med i svenska landslaget.

Det bevisar att vem som helst, med undantag för Henry, skulle ösa in mål om man fick smörpass från Messi och att Zlatan som vanligt målar mot sämre motstånd.
2009-09-27, 13:07
Medlem
someuses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sanctus
Det bevisar att vem som helst, med undantag för Henry, skulle ösa in mål om man fick smörpass från Messi och att Zlatan som vanligt målar mot sämre motstånd.
Zlatan målade mot världens bästa landslag i EM senast.
Har väl dessutom sänkt Milan i ett par derbyn vill jag minnas? Utan Messis eller Xavis hjälp.
2009-09-27, 13:18
Medlem
NirvanAs avatar
Zlatan har väl inte gjort mål mot ett big-4 lag i england ännu och han har väl haft minst 5matcher mot dom i sin karriär? Eller?
2009-09-27, 13:29
Medlem
Smerchs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Zlatan har väl inte gjort mål mot ett big-4 lag i england ännu och han har väl haft minst 5matcher mot dom i sin karriär? Eller?

Jävla överskattat med sån statistik. Han har gjort mål mot bra lag massvis av gånger, och han har gjort det både i dåliga lag och i bra lag. Mål är inte heller någon bra måttstock på prestationen, och vad jag minns har han inte varit dålig mot engelska lag.
2009-09-27, 13:35
Medlem
someuses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smerch
Jävla överskattat med sån statistik. Han har gjort mål mot bra lag massvis av gånger, och han har gjort det både i dåliga lag och i bra lag. Mål är inte heller någon bra måttstock på prestationen, och vad jag minns har han inte varit dålig mot engelska lag.
Bra skrivet.
Och då brukar jag ändå tycka motsatt vad du gör.
2009-09-27, 16:28
Medlem
Trillskes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Helle031
Kan förstå engelsmännen lite.
De anser nog att en spelare som skapade noll i matcherna mot Liverpool och United inte är så speciell.
Förutom en nick i innersidan av ribban, då.
Marginalerna är rätt små ibland.

__

Jag har faktiskt tänkt lite på Engelsmännens hat och kommit fram till att det inte bara har att göra med att de inte sett honom briljera. De bästa krönikörerna har faktiskt svängt i den där frågan, och angeånde de som inte har det tror jag mest det handlar om att det är så många amatörer i England som mår så jävla dåligt över situationen. Menar, England har alltid tonat ner Sveriges fotbollslandslag och framförallt individuella spelare (och de flesta ser väl vår winningstreak som något sjukt grisigt ala "tjonga iväg 1-0", även om det inte stämmer), och plötsligt plockar vi fram en individualist de inte haft på... öh... hjälp mig någon?
Senast redigerad av Trillske 2009-09-27 kl. 16:35.
2009-09-28, 01:12
Medlem
Aritzos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zzwampen
34 mål på 37 matcher. Känns inte så troligt men man vet ju aldrig. Någon av Ronaldo, Messi, Zlatan eller Villa kanske kan komma nära den här säsongen.

Skulle inte förvåna mig om dom gjorde det, jag menar La liga .
2009-09-28, 01:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA

Han har gjort mål mot Spanien, EM 2008, ett spanien som vann hela EM om du minns. Det var inte precis ett dåligt lag, de hade säkert spöat alla big 4 lag flera gånger om i den form som de var då.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in