2009-07-17, 12:58
Medlem
Jochen-s avatar
Förbannat snygg båge han har.

Iallafall så hoppas jag att han går till Barcelona, skulle bli mäkta intressant att se hur han spelar tillsammans med Xavi & Iniesta CO.
2009-07-17, 13:00
Medlem
selvovics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smerch
Förhandlingarna om Maxwell var gjorda för tre dar sen eller nåt. Igår var Barcelonas folk i Milano på nytt och Moratti sa efteråt att mötet berörde Eto'o och Ibrahimovic.

Ok, jag försöker bara finna hål i uppgifterna på alla möjliga sätt Det skulle vara hur stort som helst om han drog till Barca, men allt måste verkligen klaffa för att det ska bli av, så jag vågar inte hoppas ännu.

Ser att sportbladets hemsida har slagit på stort med massa extrareportage, listor och intervjuer nu, känns lite skämmigt om han inte är klar!
2009-07-17, 13:08
Medlem
Inzaits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Månsan
Är det sant är dom inte riktigt kloka i Barca. Att byta bort målmaskinen Eto'o mot Zlatan är idiotiskt och huvudlöst. Eto'o är helt klart klassen över Zlatan innanför straffområdet. Lirare utanför straffområdet har man tillräckligt av i Barca (Messi, Xavi, Iniesta, Henry etc).

Över 100 ligamål på några säsonger som Eto'o lyckats med kommer Zlatan aldrig i närheten av.

Över de tre senaste säsongerna har båda gjort vars 57 mål i respektive liga.

Var du fått allt snack om att Eto'o är mycket målfarligare än Zlatan vet jag inte..
2009-07-17, 13:10
Medlem
Fyrkantig_bolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av neguin
http://img32.yfrog.com/i/dsc00246bzu.jpg/

Bild på Ibra som hämtar upp en kompis

Åh jävlar vad stort, dessutom är ju Gerrard och Puyol med på bilden!!
2009-07-17, 13:12
Medlem
Smerchs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av selvovic
Ok, jag försöker bara finna hål i uppgifterna på alla möjliga sätt Det skulle vara hur stort som helst om han drog till Barca, men allt måste verkligen klaffa för att det ska bli av, så jag vågar inte hoppas ännu.

Ser att sportbladets hemsida har slagit på stort med massa extrareportage, listor och intervjuer nu, känns lite skämmigt om han inte är klar!

En möjlighet är att de mest pratade om Hleb, men att Laporta fick Moratti att uttala sig för att pressa Valencia att sänka priset på Villa. Det var ju vad som hände när man gick ut med att man värvat Maxwell, bara någon timme efter fick man ett fax från Deportivo att man sänkt priset på Filipe, som ju var Barcelonas förstaval till vänsterbacken. Nu tror jag iofs att man hellre värvar Zlatan än Villa så jag vet inte. Inter kan väl knappast säga nej till budet det snackas om iaf.
2009-07-17, 13:12
Medlem
neguins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kausti
Ingen kommer nånsin tro dig Du failade stort när du inte tog kort på honom utan hjälm Autograf hade hjälpt också Nu är detta ingenting än ett patetiskt försök att säga att man träffat honom

Ja precis. Det är detta jag lever för. Skriva anonymt på internet och säga att jag träffar kända fotbollsspelare.
2009-07-17, 13:14
Medlem
Smerchs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Inzait
Över de tre senaste säsongerna har båda gjort vars 57 mål i respektive liga.

Var du fått allt snack om att Eto'o är mycket målfarligare än Zlatan vet jag inte..

Eto'o har haft minst två långtidsskador under den perioden, dessutom medverkat i ett afrikanskt mästerskap. Kolla upp mål/matcher istället och du kommer ha svårt att hitta någon som kommer nära Eto'o, Zlatan gör det definitivt inte iaf, även om jag tror han kan vara lika nyttig som Eto'o för Barcelona.
2009-07-17, 13:19
Medlem
Citat:
Eto'o har haft minst två långtidsskador under den perioden, dessutom medverkat i ett afrikanskt mästerskap. Kolla upp mål/matcher istället och du kommer ha svårt att hitta någon som kommer nära Eto'o, Zlatan gör det definitivt inte iaf, även om jag tror han kan vara lika nyttig som Eto'o för Barcelona.

Eto'o är jäkligt målfarlig men samtidigt så kan jag tänka mig att det är inte världens svåraste jobb att spela som anfallare i barcelona.. man gör nog en del mål i det laget. Tror Zlatan kan lätt göra 25+ i barca varje säsong.
2009-07-17, 13:45
Medlem
Khapis avatar
Citat:

Zlatan har också haft mycket skador. Förra säsongen var han borta en tredjedel av säsongen men vann ändå poängligan (även om sådant inte existerar i fotboll, men det går att räkna ändå).
2009-07-17, 13:59
Medlem
Smerchs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Khapi
Zlatan har också haft mycket skador. Förra säsongen var han borta en tredjedel av säsongen men vann ändå poängligan (även om sådant inte existerar i fotboll, men det går att räkna ändå).

Zlatan har gjort 57 mål på 88 matcher i Inter. 0.65 mål per match.
Eto'o har 108 mål på 144 matcher i Barcelona. 0.74 mål per match.

Man kan argumentera mot Anoxida och säga att Messi "snor" många av Eto'os mål, och att han spelat ytter stora delar av säsongerna, medan det är meningen att Zlatan ska göra alla Inters mål. Men det är svårt att jämföra. Zlatan har ett väldigt bra målsnitt, men Eto'o har förmodligen bäst i europa, inte minst de senaste säsongerna där han ligger väldigt nära ett mål per match. Vi får väl se om Zlatan lyckas fylla luckan, är det nån som kan det så tror jag som sagt det är han.
2009-07-17, 14:00
Medlem
geehs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fyrkantig_boll
Åh jävlar vad stort, dessutom är ju Gerrard och Puyol med på bilden!!

AHAHAHAHAh
2009-07-17, 14:02
Medlem
Adazanims avatar
Citat:

Eto`o gjorde 30 mål på 36 matcher i ligan och cupen. 6 mål på 12 CL matcher.
Jävligt målfarlig och uppskattad. Men det är dags att han drar. Han vill inte förlänga sitt kontrakt som går ut nästa år, finns inget man kan göra.
Både Ibra och Maxwell kommer fungera bra i Barca, båda är ajaxskolade och kommer snabbt anpassa sig till fotbollen i Barca. Maxwell en underskattad spelare, kommer vara en succe värvning.
Senast redigerad av Adazanim 2009-07-17 kl. 14:05.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in