2009-07-17, 14:05
Medlem
wernblom88s avatar
Man är ju jävligt kluven som interista. Vad jag vet är att vi inte vinner ligan i år och att det tar ett par år att få ihop det. Men nu får vi stash till att köpa en konstruktiv mittfältare iaf...
2009-07-17, 14:12
Medlem
Sujoks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smerch
Zlatan har gjort 57 mål på 88 matcher i Inter. 0.65 mål per match.
Eto'o har 108 mål på 144 matcher i Barcelona. 0.74 mål per match.

Man kan argumentera mot Anoxida och säga att Messi "snor" många av Eto'os mål, och att han spelat ytter stora delar av säsongerna, medan det är meningen att Zlatan ska göra alla Inters mål. Men det är svårt att jämföra. Zlatan har ett väldigt bra målsnitt, men Eto'o har förmodligen bäst i europa, inte minst de senaste säsongerna där han ligger väldigt nära ett mål per match. Vi får väl se om Zlatan lyckas fylla luckan, är det nån som kan det så tror jag som sagt det är han.

Men hur många mål görs det i spanska vs Italienska ligan? Man får se det så också.
2009-07-17, 14:15
Medlem
Masingas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sujok
Men hur många mål görs det i spanska vs Italienska ligan? Man får se det så också.
Han kommer kanse inte göra lika mycket mål i Barca, men han kommer ligga bakom betydligt mer mål än Etoo.
2009-07-17, 14:18
Medlem
Smerchs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adazanim
Eto`o gjorde 30 mål på 36 matcher i ligan och cupen. 6 mål på 12 CL matcher.
Jävligt målfarlig och uppskattad. Men det är dags att han drar. Han vill inte förlänga sitt kontrakt som går ut nästa år, finns inget man kan göra.
Både Ibra och Maxwell kommer fungera bra i Barca, båda är ajaxskolade och kommer snabbt anpassa sig till fotbollen i Barca. Maxwell en underskattad spelare, kommer vara en succe värvning.

Klart han inte ville skriva på ett kontrakt för att sänka sin lön när han gjort sitt livs säsong. Men det är nog som du säger tyvärr bäst att han drar efter allt det här, men det var inte han som orsakade det, det var klubben.

Är också riktigt förväntansfull på båda, tror spelsystemet passar båda perfekt. Skönt med någon som verkligen borde kunna utnyttja Alves inlägg med.
2009-07-17, 14:19
Medlem
pirates avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wernblom88
Man är ju jävligt kluven som interista. Vad jag vet är att vi inte vinner ligan i år och att det tar ett par år att få ihop det. Men nu får vi stash till att köpa en konstruktiv mittfältare iaf...

Ja och vad ska vi ha i anfallet då...?? Spöken. Jag unnar Ibra verkligen flytten men om han flyttar så kan vi nog säga hej då till Inter och att de ska nog göra större väsen av sig utan Ibra tror jag nog inte.
2009-07-17, 14:22
Medlem
wernblom88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pirate
Ja och vad ska vi ha i anfallet då...?? Spöken. Jag unnar Ibra verkligen flytten men om han flyttar så kan vi nog säga hej då till Inter och att de ska nog göra större väsen av sig utan Ibra tror jag nog inte.

Det jag är mest rädd för är att både Milito och Eto är måltjuvar. Kommer bli jävligt statiskt med det mittfältet vi har när vi har två sådana mittfältare. Aja time will tell hur detta blir. Man kommer helt klart sakna Geniet iaf...
2009-07-17, 14:27
Medlem
Adazanims avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smerch
Klart han inte ville skriva på ett kontrakt för att sänka sin lön när han gjort sitt livs säsong. Men det är nog som du säger tyvärr bäst att han drar efter allt det här, men det var inte han som orsakade det, det var klubben.

Är också riktigt förväntansfull på båda, tror spelsystemet passar båda perfekt. Skönt med någon som verkligen borde kunna utnyttja Alves inlägg med.

A han har varit lite oönskad de senaste åren så visst förstår man att han är lack. Tror han kommer göra bra ifrån sig i Inter och spotta in 20 mål iår. Spanskfotboll kommer passa Ibra perfekt. Snabb, teknisk och inte lika taktisk. Han kommer dock inte vara den största stjärnan och det tror jag bara kommer gynna honom. Spelar man med Messi så blir man nog ödmjuk.
Hoppas även att Abdidal får lite konkurrans nu då jag tycker att han borde höja sig lite. Barca behöver bara en mittback nu. ( Och en målvakt, hatar valdes)
2009-07-17, 14:31
Bannlyst
Snälla säg att det inte är sant..
2009-07-17, 14:33
Medlem
Månsans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Inzait
Över de tre senaste säsongerna har båda gjort vars 57 mål i respektive liga.

Var du fått allt snack om att Eto'o är mycket målfarligare än Zlatan vet jag inte..
Skämtar du? Eto'o har varit långtidsskadad under två av de senaste tre åren och ändå håller han jämna steg med Zlatan. 2006 spelade han bara 19 matcher och 2007 18 matcher i ligan. Klart som tusan att Eto'o är målfarligare än Zlatan. Ser vi på längre sikt är Zlatan chanslös.

Landslagsmål
Eto'o 39
Zlatan 21

Klubblag sen år 2001
Eto'o 162 (Mallorca, Barca)
Zlatan 115 (Ajax, Juve, Inter)

Även beträffande Champions League-mål är Eto'o klart effektivare än Zlatan, som närmast uppvisar rena måltorkan (vilket också gäller för Zlatan i landslaget).
2009-07-17, 14:33
Medlem
Jochen-s avatar
It Is The Truth!
2009-07-17, 14:36
Medlem
Adazanims avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Månsan
Skämtar du? Eto'o har varit långtidsskadad under två av de senaste tre åren och ändå håller han jämna steg med Zlatan. 2006 spelade han bara 19 matcher och 2007 18 matcher i ligan. Klart som tusan att Eto'o är målfarligare än Zlatan. Ser vi på längre sikt är Zlatan chanslös.

Landslagsmål
Eto'o 39
Zlatan 21

Klubblag sen år 2001
Eto'o 162 (Mallorca, Barca)
Zlatan 115 (Ajax, Juve, Inter)

Även beträffande Champions League-mål är Eto'o klart effektivare än Zlatan, som närmast uppvisar rena måltorkan (vilket också gäller för Zlatan i landslaget).

Han har aldrig varit en striker som Eto`o. Han har trots det räknats som världens 5 bästa anfallare de senaste åren. Något som Eto` aldrig gjort trots minst 25 mål per säsong. Ibra och Maxwell är succe värvningar. B¨da är ajaxskolade och kommer passa perfekt i Barca.
2009-07-17, 14:37
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Adazanim
Han har aldrig varit en striker som Eto`o. Han har trots det räknats som världens 5 bästa anfallare de senaste åren. Något som Eto` aldrig gjort trots minst 25 mål per säsong. Ibra och Maxwell är succe värvningar. B¨da är ajaxskolade och kommer passa perfekt i Barca.

Barca har redan Henry som har lite spelstil som Zlatan, så vafan.. Jävla judar dom börjar likna Real.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in