2009-03-24, 22:52
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av zzwampen
Defensivt jobb? Skojar du eller?

Hans spel utan boll brukar väl inte synas så mycket eftersom han oftast har bollen i varje anfall. Men när han väl inte har bollen brukar han vara mycket bra på att göra sig själv spelbar så jag förstår inte riktigt vad du menar. Hans spel utan boll är väl inte briljant men det är inte dåligt. Grejen är dock att det inte behöver vara det eftersom han ska vara den som ska fördela bollarna. Han är ingen djupledslöpande forward.

Kolla på en spelare som Henke Larsson, han har ett enormt fotbollsintellekt och löper så smart, han gör sig spelbar och har en otrolig rörlighet. Det är så man ska göra när man är utan boll, där har Zlatan mycket att lära, han lunkar mest omkring och ser ointresserad ut när han inte har bollen, men Zlatan är talangfull och om han fortsätter utvecklas kan han bli en av de bästa i framtiden, vilket han enligt mig inte är just nu.
2009-03-24, 22:53
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Treehorn
Dom som hyllat Ibrahimovic mest och alltid tagit ut honom före alla andra är hans tränare Capello, Mancini och Mourinho men jag antar att du vet bättre...

Capello såg stora brister i Zlatans spel från Ajaxtiden, han utvecklade Zlatans spel taktiskt och utan boll, Zlatan hade det bra att han fick en sådan tränare som Capello som kunde slipa bort det mesta dåligt i hans spel.
2009-03-24, 22:54
Medlem
zzwampens avatar
Citat:
Dom som hyllat Ibrahimovic mest och alltid tagit ut honom före alla andra är hans tränare Capello, Mancini och Mourinho men jag antar att du vet bättre...
Samt de övriga Serie A spelarna. Och Maradona.
2009-03-24, 22:54
Medlem
Treehorns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tonaldin
Capello såg stora brister i Zlatans spel från Ajaxtiden, han utvecklade Zlatans spel taktiskt och utan boll, Zlatan hade det bra att han fick en sådan tränare som Capello som kunde slipa bort det mesta dåligt i hans spel.

Och vad har det med 2009 att göra? Konstigt att en ung spelare från en skitliga som den holländska har brister....
2009-03-24, 22:55
Medlem
zzwampens avatar
Citat:
Kolla på en spelare som Henke Larsson, han har ett enormt fotbollsintellekt och löper så smart, han gör sig spelbar och har en otrolig rörlighet. Det är så man ska göra när man är utan boll, där har Zlatan mycket att lära, han lunkar mest omkring och ser ointresserad ut när han inte har bollen, men Zlatan är talangfull och om han fortsätter utvecklas kan han bli en av de bästa i framtiden, vilket han enligt mig inte är just nu.
Henrik Larsson är och var aldrig i närheten av Zlatan. Som målskytt kanske. Men han är mycket underlägsen som spelare i övrigt. Om Zlatan fortsätter utvecklas? Ja då kan han väl bli i klass med Maradona och Pelé

Eller i närheten kanske han var, men han var inte lika bra som Zlatan är nu.
Senast redigerad av zzwampen 2009-03-24 kl. 22:57.
2009-03-24, 23:00
Bannlyst
Citat:
Henrik Larsson är och var aldrig i närheten av Zlatan. Som målskytt kanske. Men han är mycket underlägsen som spelare i övrigt. Om Zlatan fortsätter utvecklas? Ja då kan han väl bli i klass med Maradona och Pelé

Eller i närheten kanske han var, men han var inte lika bra som Zlatan är nu.

Det du gör är att du enbart recenserar deras insats med boll, när spelet utan boll är minst lika viktigt, Henke har absolut inte samma talang och skicklighet som Zlatan i spelet med boll men det är hans enorma fotbollsintellekt och hans spel utan boll som gjort honom så bra.

Man kan inte enbart recensera en spelare med deras insatser med boll, då de enbart har bollen i ca 1 minut högst.
2009-03-24, 23:11
Medlem
zzwampens avatar
Citat:
Det du gör är att du enbart recenserar deras insats med boll, när spelet utan boll är minst lika viktigt, Henke har absolut inte samma talang och skicklighet som Zlatan i spelet med boll men det är hans enorma fotbollsintellekt och hans spel utan boll som gjort honom så bra.

Man kan inte enbart recensera en spelare med deras insatser med boll, då de enbart har bollen i ca 1 minut högst.
Jag bedömer både deras spel med boll och utan boll. Zlatan är helt okej utan boll, finns inget att klaga på där. Henrik Larsson kanske är bättre på just det men jag förstår inte riktigt varför Zlatan ska behöva vara bra på just spel utan boll. Han är en grym target player med omänsklig teknik och en spelförståelse som få. Plus styrkan, snabbheten och allt det där. Han behöver inte vara speciellt bra utan boll.

Sen undrar jag vilken spelare som har allt det där som Zlatan har samt är en "spel utan boll-expert"?
2009-03-24, 23:17
Medlem
Treehorns avatar
Citat:
Sen undrar jag vilken spelare som har allt det där som Zlatan har samt är en "spel utan boll-expert"?

Elmander, den killen har allt!
2009-03-24, 23:20
Medlem
zzwampens avatar
Citat:
Elmander, den killen har allt!
Han kämpar för laget!
2009-03-24, 23:23
Medlem
Fotzens avatar
Zlatte är ingen Elmander som löper på allt som rör sig, man ser ju också hur det går för Elmander.
2009-03-24, 23:27
Medlem
zzwampens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fotzen
Zlatte är ingen Elmander som löper på allt som rör sig, man ser ju också hur det går för Elmander.
Jo men det är ju hans nisch. Om han inte sprang som han gjorde skulle han vara ytterst medioker. Mer än vad han är nu.
2009-03-24, 23:31
Medlem
Maniks avatar
Citat:
Han kämpar för laget!

En riktig slitvarg! En bollkåt hund hade i princip gjort samma jobb som Elmander gör utan boll. Jaga bollen i "kvadraten" som en dåre.

Jag är så trött på argumenten om Zlatans icke-vara i defensiven ("försvaret börjar med anfallet"), speciellt i Inter. Som andra påpekat är hans roll väldigt annorlunda spelare som Henke och Elmander. Inter försvarar i princip alltid med 9-10 man på rätt sida av bollen - den elfte hade inte gjort någon skillnad.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in