2009-07-19, 14:13
Medlem
Fyrkantig_bolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Äh jag tror fortfarande det är en god chans att zlatan lirar i barca,moratti, mourinho m.fl behöver bara ge ett bra första intryck och visa att det är eto'o som är nya stjärnan i inter osv osv sånt gillar negrerna vetty att stå i centrum

Med hans personlighet så tror jag knappast på det, han kommer vara kvar i Barca bara för att jävlas
2009-07-19, 14:33
Medlem
Smerchs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fyrkantig_boll
Med hans personlighet så tror jag knappast på det, han kommer vara kvar i Barca bara för att jävlas

Vill han vara kvar har han all rätt att vara det, däremot har inte klubben rätt att kräva att han ska lämna. Det är klubben som har betett sig som fittor mot Eto'o sedan Guardiola kom, Eto'o har (hittills) gjort allt rätt.

Jag tror inte att Eto'o kommer försöka jävlas tillbaka och sätta käppar i hjulen bara för att, men om allt inte känns rätt i Inter lär han inte skriva på något kontrakt av sympati för klubben så som den agerat, utan han lär nog se över andra erbjudanden, ryktas ju bland annat om Chelsea nu, även om jag inte tror på det.

Sedan tycker jag det mesta tyder på att Eto'o är intresserad av Inter, så jag tror nog att affären går igenom.
2009-07-19, 14:40
Medlem
Fyrkantig_bolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smerch
Vill han vara kvar har han all rätt att vara det, däremot har inte klubben rätt att kräva att han ska lämna. Det är klubben som har betett sig som fittor mot Eto'o sedan Guardiola kom, Eto'o har (hittills) gjort allt rätt.

Jag tror inte att Eto'o kommer försöka jävlas tillbaka och sätta käppar i hjulen bara för att, men om allt inte känns rätt i Inter lär han inte skriva på något kontrakt av sympati för klubben så som den agerat, utan han lär nog se över andra erbjudanden, ryktas ju bland annat om Chelsea nu, även om jag inte tror på det.

Sedan tycker jag det mesta tyder på att Eto'o är intresserad av Inter, så jag tror nog att affären går igenom.

Jag tror inte att Eto'o är speciellt oskyldig, han har helt enkelt gjort sig impopulär hos klubben. Vi får väl se vad som händer och vart Zlatan spelar nästa säsong. Det står skrivet i stjärnorna så att säga. Hade vart grymt kul att se han i Barca dock men skulle han bli kvar i Inter så kan vi säkert förvänta oss nya burop från publiken och nya gester tillbaka från Zlatan
2009-07-19, 14:48
Medlem
Pumpkings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smerch

Samuel Eto'o gör ju det enda rätta. Kommer han till Inter utan att ha stått upp för sig själv och behandlats som en jävla handelsvara så tappar han ju all respekt som en "stjärnvärvning". Det Eto'o visar nu är att han har en betydelse han har makten att bestämma sin egen framtid, och han är inte beredd att gå till en klubb, som är osäkra på att de vill satsa på honom. Han vill få höra att "Du är lagets nya stjärna, du ska leda oss till CL-guld och du är en fullgod ersättare till Zlatan". Det tror jag både Inter och Eto'o vinner på. Och det hade varit helt fantastiskt magiskt, om Inter vann CL nästa år, i finalen mot Barca. Snacka om att Eto'o skulle sovit gott den natten ^^
2009-07-19, 14:54
Medlem
Smerchs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fyrkantig_boll
Jag tror inte att Eto'o är speciellt oskyldig, han har helt enkelt gjort sig impopulär hos klubben. Vi får väl se vad som händer och vart Zlatan spelar nästa säsong. Det står skrivet i stjärnorna så att säga. Hade vart grymt kul att se han i Barca dock men skulle han bli kvar i Inter så kan vi säkert förvänta oss nya burop från publiken och nya gester tillbaka från Zlatan

Baserat på vad som hittills kommit fram av hela historian så är Eto'o oskyldig, medan Laporta och co har varit falska, manipulerande svin. Lagkamraterna tar ju varje chans att säga att de hoppas att Eto'o stanna, så där är han inte direkt impopulär. Av någon anledning har ledningen valt att man vill bli av med honom, och de har varit väldigt osmidiga och ovärdiga i sina försök.

Blir lite förbannad när jag läser hur majoriteten lägger skuld hos Eto'o när klubben försöker driva iväg honom utan anledning när han vart helt fantastisk och följt sitt kontrakt till 100 %.
2009-07-19, 14:57
Medlem
Smerchs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pumpking
Samuel Eto'o gör ju det enda rätta. Kommer han till Inter utan att ha stått upp för sig själv och behandlats som en jävla handelsvara så tappar han ju all respekt som en "stjärnvärvning". Det Eto'o visar nu är att han har en betydelse han har makten att bestämma sin egen framtid, och han är inte beredd att gå till en klubb, som är osäkra på att de vill satsa på honom. Han vill få höra att "Du är lagets nya stjärna, du ska leda oss till CL-guld och du är en fullgod ersättare till Zlatan". Det tror jag både Inter och Eto'o vinner på. Och det hade varit helt fantastiskt magiskt, om Inter vann CL nästa år, i finalen mot Barca. Snacka om att Eto'o skulle sovit gott den natten ^^

Som Barcelona-supporter skulle jag vara väldigt rädd för att möta ett Inter med Eto'o i laget, men jag är nästan säker på att jag hade jublat om Eto'o fått sätta den. Fan vad jag hade unnat honom det.
2009-07-19, 15:03
Medlem
Förstår eto. Sen håller han nog på lite extra för att suga ur de sista slantarna! Ibra i barcelona kommer att bli grymt kul!
2009-07-19, 15:04
Medlem
Barca har historiskt haft som policy att göra sig av med spelare som inte faller in i leden, Eto'o har gjort sig omöjlig mot både Guardiola och tidigare Rijkaard (bland annat vägrat spela på anvisad position). Att klubben vill bli av med honom tycker jag inte är något direkt märkligt beslut.

Två tidigare liknande exempel är Rivaldo och Laudrup som båda gjorde sig omöjliga mot tränarna och båda till slut såldes.
2009-07-19, 15:09
Medlem
Smerchs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gincan
Barca har historiskt haft som policy att göra sig av med spelare som inte faller in i leden, Eto'o har gjort sig omöjlig mot både Guardiola och tidigare Rijkaard (bland annat vägrat spela på anvisad position). Att klubben vill bli av med honom tycker jag inte är något direkt märkligt beslut.

Två tidigare liknande exempel är Rivaldo och Laudrup som båda gjorde sig omöjliga mot tränarna och båda till slut såldes.

Källa på det där med positionen? Alla uttalanden jag läst, mest i samband med att Henry värvades, var att Eto'o spelar där tränaren sätter honom. Henry däremot gick ut i media flertalet gånger och skyllde sina dåliga prestationer på att han fick spela på kanten.

En kontrovers var ju annars när han precis kommit tillbaka från skada och fick sitta på bänken, men vägrade bytas in med typ 5 minuter kvar i en avgjord match. Helt förståeligt imo.
2009-07-19, 15:42
Medlem
Gillar inte Birros Jag-älskar-Italien-till-döds-och-vill-ha-barn-med-Totti-krönikor vanligtvis men han skrev en bra krönika om Zlatan-affären: http://fotboll.expressen.se/Internationell%2Bfotboll/1.1644569/birro-det-ar-ingen-som-alskar-en-vandrare

Håller med honom i det han säger.
2009-07-19, 15:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marcelinho
Gillar inte Birros Jag-älskar-Italien-till-döds-och-vill-ha-barn-med-Totti-krönikor vanligtvis men han skrev en bra krönika om Zlatan-affären: http://fotboll.expressen.se/Internationell%2Bfotboll/1.1644569/birro-det-ar-ingen-som-alskar-en-vandrare

Håller med honom i det han säger.
Att vara lojal mot sin klubb, visst. Men tycker Birro är fel ute när han pratar om pengar. Det ryktas ju att Zlatan ska gå ner i lön i Barca. Zlatan vill vinna, det gör han inte i Inter (förutom Scudettos, som han redan har en hög av).

Motta, Milito, Hleb. Bra spelare visst, men inte precis "vi ska vinna CL"-värvningar.
2009-07-19, 15:50
Medlem
Treehorns avatar
Jag tror inte Zlatan vill bli älskad, han vill vinna saker villket inte går i Inter.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in