Citat:
Ursprungligen postat av aventura
Blir så jävla trött på er, så fort Zlatan gör något mål i landslaget, kämpar bra så är han bäst. Men när det inte går bra så är han någon korpanfallare. DET GÅR INTE ATT KRITISERA SÅ. Inse förihelvete att Zlatan är nog det bästa man kan få i landslaget, nötter. Ge fan i att skylla upp lovord över honom nästa gång han gör något bra för det gynnar ju merparten av er på FB senare.
Så man får inte kritisera honom när han spelar dåligt då eller?
Alla vet att Zlatan är överlägset den bästa spelaren vi har i landslaget, därför har man även högst krav på honom. Efter som Zlatan är storstjärnan i landslaget så är det han som har ansvar att visa vägen men som tex igår såg han enbart loj ut som visserligen många andra också gjorde.
Vid det här laget förväntar jag mig argumentet "Men Zlatan får inte samma bollar att jobba på i landslaget som i Inter, buhuhhuhu".
Nej självklart får han inte det, det har mycket att göra med Lagerbäcks spelsystem och hans fotbollsfilosofi. Säga vad man vill om Lagerbäck men han väljer att inte anpassa sitt spelsystem efter våran bästa spelare om han gör rätt eller fel där är svårt att säga.
Zlatan som enligt många är en av de mest kompletta spelarna i världen om inte den mest så borde han kunna anpassa sig bättre till detta. Enligt mig tycker jag faktiskt att Zlatan har gjort fler dåliga matcher i landslaget än bra. Bra matcher har han gjort det säger jag inte emot men han varvar ofta dom med två undermåliga insatser för en spelare av hans kalibier.
Detta kommer jag säkerligen bli hatad för.