2009-06-05, 21:54
Medlem
Masingas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av J.R.
Alla sorter finns det. Dom som råhåller på ett lag eller dom som gillar bra spel eller en bra bra lirare. Respekt för alla olika sätt att se på idrotten ska ju självklart finnas men en sak irriterar mig, det är när "diehard fans" ska läxa upp andra för att dom inte är tillräckligt fanatiska. Speciellt när någon snorvalp från bondhåla i Sverige säger sig vara "interista" eller liknande.
OT: Jag är övertygad om att Zlatan spelar i Italien nästa säsong också.

Om du läser om allt som skrivits innan du skriver ner en massa så kanske du inser vad det är vi talar om

Själva poängen med debatten handlar inte om att vara zlatanist eller ej utan det handlar om hur vissa fans beter sig och påstår sig älska ett lag när de egentligen bara bryr sig om en spelare.
2009-06-05, 22:34
Medlem
Khapis avatar
Skulle ni inte kunna hålla er till att diskutera konkreta saker kring Zlatan, istället för att diskutera kring ifall det är ok att gilla Inter bara för att Zlatan (än så länge) spelar där?
2009-06-05, 23:21
Medlem
Trillskes avatar
Zlatan ÄR Inter just nu. Så har man inte någon form av kronisk kärlek till klubben som sådan är det fullt logiskt att fanatismen står och faller med att Zlatan spelar där. Faktiskt inte helt ologiskt även om man inte är svensk. Han är grymt underhållande.

Hoppas han in några bollar mot Danmark. Senast vi möttes ägde han planen 90 min, men målet uteblev. Främst Elmanders fel den gången dock..
2009-06-06, 01:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trillske
Zlatan ÄR Inter just nu. Så har man inte någon form av kronisk kärlek till klubben som sådan är det fullt logiskt att fanatismen står och faller med att Zlatan spelar där. Faktiskt inte helt ologiskt även om man inte är svensk. Han är grymt underhållande.

Hoppas han in några bollar mot Danmark. Senast vi möttes ägde han planen 90 min, men målet uteblev. Främst Elmanders fel den gången dock..

Hoppas Zlatan är förbannad och vill sätta Bendtner på plats. För jävlar vad han kan sätta dit honom och hela de danska folket med sin högerdoja
2009-06-06, 01:37
Medlem
Cap. Morgans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trillske

Skyll inte på Elmander, han kan ju inte rå för att han är en ytterst begränsad fotbollsspelare med blött krut i bössan. Lagerbäck skall naturligtvis ha kritiken för laguttagningen...
2009-06-07, 05:39
Medlem
Rocky69s avatar
Det såg ut som om att han var mer än lovligt okoncentrerad i går. Det är garanterat någon affär på gång med Spanien.
Han och henke måste ha gjort en av de sämsta insatserna av ett svenskt forwardspar på många år.
OT: Som henke har spelat de senaste matcherna i AS och den här kvalmatchen så bör han varva ner till Högaborg nästa år. Feltajmad hela tiden och visst börjar det nu se ut som om att han faktiskt är 38 år.
2009-06-07, 11:26
Medlem
Fyrkantig_bolls avatar
Jag skäms lite för Zlatans skull när jag ser alla sopor i landslaget, skulle inte förvåna om han tröttnar helt och ger upp sverige. Kan inte vara kul att lämna riktiga spelare hemma i Italien för att åka och spela med ett korpgäng
2009-06-07, 13:20
Medlem
Sanctuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fyrkantig_boll
Jag skäms lite för Zlatans skull när jag ser alla sopor i landslaget, skulle inte förvåna om han tröttnar helt och ger upp sverige. Kan inte vara kul att lämna riktiga spelare hemma i Italien för att åka och spela med ett korpgäng

Om du tittade på matchen igår(och har ett någorlunda fotbollskunnande)så såg du att Zlatan själv tillhörde dessa sopor. Han var loj, hade ingen karisma och dåliga avslut. Som vanligt vek han ner sig i dom viktiga matcherna, landslag eller Champions spelar ingen roll.
2009-06-07, 13:40
Medlem
Joel^_^s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rocky69
Det såg ut som om att han var mer än lovligt okoncentrerad i går. Det är garanterat någon affär på gång med Spanien.
Han och henke måste ha gjort en av de sämsta insatserna av ett svenskt forwardspar på många år.
OT: Som henke har spelat de senaste matcherna i AS och den här kvalmatchen så bör han varva ner till Högaborg nästa år. Feltajmad hela tiden och visst börjar det nu se ut som om att han faktiskt är 38 år.

Vågar man påstå att det var den sämsta sen Tyskland - Sverige 2006, eller har det varit någon riktigt dålig efter det?
2009-06-07, 14:06
Bannlyst
Blir så jävla trött på er, så fort Zlatan gör något mål i landslaget, kämpar bra så är han bäst. Men när det inte går bra så är han någon korpanfallare. DET GÅR INTE ATT KRITISERA SÅ. Inse förihelvete att Zlatan är nog det bästa man kan få i landslaget, nötter. Ge fan i att skylla upp lovord över honom nästa gång han gör något bra för det gynnar ju merparten av er på FB senare.
2009-06-07, 14:36
Medlem
Fyrkantig_bolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sanctus
Om du tittade på matchen igår(och har ett någorlunda fotbollskunnande)så såg du att Zlatan själv tillhörde dessa sopor. Han var loj, hade ingen karisma och dåliga avslut. Som vanligt vek han ner sig i dom viktiga matcherna, landslag eller Champions spelar ingen roll.

Tycker han gjorde det han skulle till skillnad från dom andra offensiva spelarna. Man kan inte förvänta sig att han ska dribbla bort 4-5 man själv utan viss hjälp behövs alltid, och den hjälpen får han inte i landslaget tyvärr
2009-06-07, 14:36
Medlem
Joel^_^s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aventura
Blir så jävla trött på er, så fort Zlatan gör något mål i landslaget, kämpar bra så är han bäst. Men när det inte går bra så är han någon korpanfallare. DET GÅR INTE ATT KRITISERA SÅ. Inse förihelvete att Zlatan är nog det bästa man kan få i landslaget, nötter. Ge fan i att skylla upp lovord över honom nästa gång han gör något bra för det gynnar ju merparten av er på FB senare.

Så man får inte kritisera honom när han spelar dåligt då eller?
Alla vet att Zlatan är överlägset den bästa spelaren vi har i landslaget, därför har man även högst krav på honom. Efter som Zlatan är storstjärnan i landslaget så är det han som har ansvar att visa vägen men som tex igår såg han enbart loj ut som visserligen många andra också gjorde.
Vid det här laget förväntar jag mig argumentet "Men Zlatan får inte samma bollar att jobba på i landslaget som i Inter, buhuhhuhu".
Nej självklart får han inte det, det har mycket att göra med Lagerbäcks spelsystem och hans fotbollsfilosofi. Säga vad man vill om Lagerbäck men han väljer att inte anpassa sitt spelsystem efter våran bästa spelare om han gör rätt eller fel där är svårt att säga.
Zlatan som enligt många är en av de mest kompletta spelarna i världen om inte den mest så borde han kunna anpassa sig bättre till detta. Enligt mig tycker jag faktiskt att Zlatan har gjort fler dåliga matcher i landslaget än bra. Bra matcher har han gjort det säger jag inte emot men han varvar ofta dom med två undermåliga insatser för en spelare av hans kalibier.

Detta kommer jag säkerligen bli hatad för.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in