2008-09-17, 13:56
Bannlyst
Självklart kommer man att minnas Henke med större respekt än Zlatan i framtiden. När det gäller själva bolltrixandet är båda suveräna - men när det gäller att uppföra sig som en förebild så är det ljusår mellan dessa två. Henke är en man - Zlatan är en spoling.

Zlatte ger vissa fotbollsfreaks stånd - dessa personer skrattar högt när Zlatte gör barnsliga miner på planen, när han levererar imbecilla lustigheter åt journalister etc etc. Att pojken egentligen inte har kapacitet att uttrycka sig vuxet verkar inte ha trängt in i huvudet.

Jag såg matchen igår - Zlatan bidrog i högsta grad till vinsten och hans kvaliteter på planen är svåra att vifta bort. Men folkkär i ordets rätta bemärkelse kommer han aldrig att bli om han inte börjar inse att han faktiskt "bara" är en duktig fotbollsspelare och inte en Guds gåva till mänskligheten.
2008-09-17, 14:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cruelstein
Självklart kommer man att minnas Henke med större respekt än Zlatan i framtiden. När det gäller själva bolltrixandet är båda suveräna - men när det gäller att uppföra sig som en förebild så är det ljusår mellan dessa två. Henke är en man - Zlatan är en spoling.

Zlatte ger vissa fotbollsfreaks stånd - dessa personer skrattar högt när Zlatte gör barnsliga miner på planen, när han levererar imbecilla lustigheter åt journalister etc etc. Att pojken egentligen inte har kapacitet att uttrycka sig vuxet verkar inte ha trängt in i huvudet.

Jag såg matchen igår - Zlatan bidrog i högsta grad till vinsten och hans kvaliteter på planen är svåra att vifta bort. Men folkkär i ordets rätta bemärkelse kommer han aldrig att bli om han inte börjar inse att han faktiskt "bara" är en duktig fotbollsspelare och inte en Guds gåva till mänskligheten.

han fick ju jerringpriset som röstas fram av svenska folket, är man inte folkkär då?
2008-09-17, 14:29
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Tekniskfysiker
han fick ju jerringpriset som röstas fram av svenska folket, är man inte folkkär då?

Är ju samma 12 åringar som röstade fram Henke till den bästa spelaren i Sverige genom tiderna.

Skulle vara skönt om Zlatan blev lite mer mogen i sina uttalanden. Jag gillar inte när han agerar så barsnligt som han ändå gör. Vi behöver en till respekterad spelare i Sverige, skulle göra mycket gott.
2008-09-17, 14:56
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av lanafish
Haha, du är ju patetisk. Ska jag vara ärlig har Henke aldrig visat att han är världsklass i samma anda som Zlatan. Jag har inget emot Henke, han var en riktigt bra fotbollsspelare. Men att han stannade i Skottland "skada" bara honom.

Det handlar inte bara om samma anda i världsklass

Hur ofta har henke bojkottat medier eller inte tackat tillresta fans på bortamatcher? Skulle henke säga... kom tillbaks i morgon efter en 0-0 match mot albanien?
2008-09-17, 15:15
Moderator
vfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Odes

Hur ofta har henke bojkottat medier eller inte tackat tillresta fans på bortamatcher? Skulle henke säga... kom tillbaks i morgon efter en 0-0 match mot albanien?

Zlatan bojkottar Aftonbladet, inte alla medier. Att just bojkotta
Aftonbladet ser jag närmast som en merit. Att han är divig stämmer.
Något som han delar med dom flesta stora stjärnorna.

Henke är nu lagkapten vilket innebär ett moraliskt ansvar att alltid
ställa upp på ett annat sätt.
2008-09-17, 15:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Odes

henke har ju i princip alltid bojkottat medierna, han säger ju verkligen ingenting. trist på jag vet att han är en skön personlighet privat som abolut skulle kuna bjuda på sig lite mer i intervjuer. Zlatan säger iaf något när han pratar...
2008-09-17, 15:19
Medlem
Jole25s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cruelstein

Det är så kul när folk bildar sig uppfattningar om spelare genom tidningar. Jag har vänner som växt upp med Henke och dom är inte så imponerade på hur han beter sig utanför plan. Ganska dryg person enligt dom...
2008-09-17, 15:53
Moderator
easy_dans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bLyGE_kEntA
Ja, Henke är mycket större i England än vad Zlatan är. Det är för att han är en stor man. Henke kan jämföras med lirare som Raul, Giggs och Del Piero. Riktiga legender som alltid agerat proissionellt.

Därmed inte sagt att Zlatan är eller var sämre, det har jag faktiskt ingen aning om.

Nej Henke är större än Zlatan i England för att han spendera nästan hela sin karriär i Skottland samt spelat PL.

Henke borde nog varit störst, men alla dessa år i en sämre liga drar ner hans anseende, när han väl gick till Barca blev han aldrig riktigt ordinarie o i Man U blev det för få matcher. I landslaget har dom båda nästan identiskt målfacit ( 0.37 vs. 0.36 med knapp fördel Zlatan som dock varit ordinarie fler matcher vill jag inbilla mig)

5 senaste åren har det lag Zlatan lirar i vunnit serien, det är nästan läskigt..händer det i år igen så vetifan om ngn annan spelare har varit med om det, iaf som "stjärna" i laget
2008-09-17, 16:02
Medlem
I bland önskar man att folk såg skillnad på världsstjärnan (fotbollsspelaren) Zlatan
och personen Zlatan.
Senast redigerad av darko 2008-09-17 kl. 16:08.
2008-09-17, 16:46
Medlem
someuses avatar
Henk Ten Cate är en mycket respekterad coach och tränade bl.a. Henke tillsammans med Rijkaard under hans tid i Barca.

Från dagstidningen The National:

Panathinaikos coach Henk Ten Cate had no doubts about why his team lost the match.

“I thought we played fairly well. The decisive aspects were experience and quality — especially the individual qualities,” he said.

“I think we played against the best striker of the world right now. He was always there. He is fantastic at holding the ball up and giving his midfielders and fellow players time, that’s very important.

“And the way he provided two goals. Okay we made a mistake on the first one but mistakes like this against players like that are deadly.”

Reuters
-------------------------------------------------
Tyvärr inte Henke han pratar om.

(http://www.thenational.ae/article/20080917/SPORT/808769404/1004)
Senast redigerad av someuse 2008-09-17 kl. 16:56.
2008-09-17, 17:00
Moderator
vfs avatar
Tråden handlar om Zlatan inte Henke/Mod
2008-09-17, 17:05
Medlem
someuses avatar
Ber om ursäkt herr Moderator.
Diskussionen bör vara avslutad nu.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto