2009-08-31, 21:47
Medlem
Simaõs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Jo men i spanien är det bara 2 mycket bra lag, i england är det 4 mycket bra lag

spanien har ytteligare 2bra lag, england har 4 ytterligare bra lag... tottenham, man city etc tar villareal, valencia, atletico madrid alla dagar i veckan.

resten av lagen i ligorna har lika usel klass

sammanfattning: fler bra lag i england än LaLiga vilket också betyder att premier league är en bättre liga.

Det gör dom så fan heller, ser fram emot eventuella möten i UEFA cupen.
Premiere League har Chelsea och Manchester som kommer snäppet under Barca, sen har vi Liverpool som verkar lite sega i år och borde vara ganska jämna med Real efter deras tokvärvningar. Ojämna Arsenal landar precis under.

Men efter det tycker jag att La Liga i snitt har skickligare lag i mitten och framför allt i botten. Återstå att se hur bra City egentligen är nu, men Tottenham, Everton och Aston Villa skulle jag aldrig tippat på mot Villarreal, Sevilla och Valencia.

OT: Alltså har Zlatan bästa möjliga motstånd.
2009-08-31, 21:50
Medlem
Fyrkantig_bolls avatar
Citat:
england har 4 ytterligare bra lag... tottenham, man city etc tar villareal, valencia, atletico madrid alla dagar i veckan

Nu får du skämmas ganska rejält
2009-08-31, 21:51
Medlem
Bellybusterrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SyQuest
haha! Om det fanns en annan liga än NBA dit den absolut största NBA-stjärnan gick denna sommaren så stämmer det.

Dags att komma över PL-runkeriet nu. Spanien har 2 topplag. England 3, kanske 4. Men jag vågar säga att Spanska ligans övremitt är bättre än Englands dito. Sen att spelet i Spanien är oerhört mycket mer underhållande än sparkospringbollen i England är ju bara ett plus.

Ikväll får vi hoppas att Zlatan gör mål. Trist att varken Messi eller Iniesta spelar. Om man ska döma ut Zlatan så får man i alla fall ge han en 10 matcher med förstaelvan (Messi, Iniesta, Xavi). Det är ju dom som ska leverera till honom.

Nej det är han som ska leverera till dom.
2009-08-31, 21:53
Medlem
someuses avatar
Citat:
Jo men i spanien är det bara 2 mycket bra lag, i england är det 4 mycket bra lag

spanien har ytteligare 2bra lag, england har 4 ytterligare bra lag... tottenham, man city etc tar villareal, valencia, atletico madrid alla dagar i veckan.

resten av lagen i ligorna har lika usel klass

sammanfattning: fler bra lag i england än LaLiga vilket också betyder att premier league är en bättre liga.
Hårklyverier och högst svårt att belägga vetenskapligt, kompis.
Bucklan är i Spanien och har varit så 4 ggr de senaste tio åren.
Ska vi säga att de är ungefär lika bra o skaka tass? Kompis?
2009-08-31, 21:53
Medlem
someuses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bellybusterr
Nej det är han som ska leverera till dom.
Sant.
I alla fall i lika hög grad.
Fattar inte att alla kan vara så tvärsäkra på seger när Iniesta, Henry och Messi är borta. Och Ya-Ya.
Senast redigerad av someuse 2009-08-31 kl. 22:00.
2009-08-31, 22:56
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smerch
Vad baserar du det på? Sevilla har ju ett par UEFA-cup vinster de senaste åren till exempel. Villareal har varit i semifinal i CL. Valencia har varit i CL-final 2 gånger i början av 2000-talet och vunnit UEFA-cupen.

England har fyra toppklubbar, Spanien har två, men där bakom verkar det ha gått bättre för de spanska klubbarna.
Försvarsspelet.
2009-08-31, 23:00
Medlem
uainds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carnavas
Måste bara säga att jag verkligen inte vill att Zlatan ska floppa i Barcelona. Men jag har sett 3 matcher nu och jag vet inte det känns bara inte rätt på något sett. Känns som att jag hellre hoppas att han inte tappar bollen bara än att inte invänta något spektakulärt av han eller en bra passning. Känns även som att det går trögt när han själv har bollen.

Men men det är väl bara jag, det är ju också nu det egentligen börjar och jag hoppas fan han visar nu vad fan han går för.

Instämmer! Klart att man måste ge han ett par matcher men just den där lite obehagliga känslan finns där...
2009-08-31, 23:01
Medlem
JonnyWalkers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av someuse
Sant.
I alla fall i lika hög grad.
Fattar inte att alla kan vara så tvärsäkra på seger när Iniesta, Henry och Messi är borta. Och Ya-Ya.
Nej de var inte jag heller innan de började, nu är det däremot. Barca har bredd!
2009-08-31, 23:47
Medlem
grattis första målet
2009-08-31, 23:54
Medlem
Fyrkantig_bolls avatar
Ingen bra match av Zlatan, kommer ta tid detta. Men målet ger säkert lite självförtroende fortsättningsvis
2009-08-31, 23:57
Medlem
someuses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fyrkantig_boll
Ingen bra match av Zlatan, kommer ta tid detta. Men målet ger säkert lite självförtroende fortsättningsvis
Helt ok, sett till förutsättningarna skulle jag säga.
Men visst, efterhand så ska och kommer det bli bättre.
2009-08-31, 23:57
Medlem
funerals avatar
Citat:

Tottenham??????? Hur fan kan du säga Tottenham??????? Är detta första säsongen du ser av PL, eftersom dom råkar vara obesegrade hittills?
Skulle tippa att dom engelska lagen inte kommer vara så dominanta i år i dom olika cuperna, detta är spaniens år

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in