2009-03-23, 20:20
Medlem
Sanctuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Centrum
Sluta nu med att jag skulle vara rasist. Dynga! Vafan jag är själv andra generationen.

Det jag menar är, för att jag ska erkänna Zlatans storhet är att han håller den jämnhet som han leverar i Serie - A hela tiden. I CL och i Landslag, då skulle jag ställa mig i hyllningkören.

Vissa här påstår att han skulle vara världens bäste, men jag tycker att han är snäppet under Ballon D´or potential eftersom han är så ojämn. Han försvinner ibland och det ska man inte om man kandiderar på Ballon D`or.

Att han aldrig har nätat i CL slutspelet säger väl allt egentligen. Så mina vänner kontinuitet på grabbens höga Serie - A nivå överallt och han kan bli något extra.

Mitt marknadsvärde på Zlatan skulle vara 350-400 milj kr. Agenten överdriver 100milj E är förfan 1,1 miljarder kr.

Väl skrivet. Tyvärr så är det mer regel än undantag att dom mest enögda Zlatan-anhängarna spelar ut rasist-kortet så fort man kritiserar honom.
2009-03-24, 21:34
Medlem
Khapis avatar
Det var en jävla massa svammel från Sanctus och andra. Det enda de bevisar är att de också anser att Zlatan är så jävla bra som vi andra tycker, eftersom de har mage att kritisera honom trots hans uppenbara briljans. Det gör de på grund av att de vet att han kan ännu mer än så.

Let's face it, hade Johan Elmander blivit framröstad om och om igen som Italiens bästa, legat i skytteligaledning större delen av tiden flera år i rad (och troligtvis vinnare i år), varit bland de 10 närmsta att vinna Balloonen flera år i rad, varit den bäst betalde fotbollspelaren i världshistorien (med Kaká, och utan löjliga sponsoravtal), fått utmärkelser hit och dit och uppriktig beundran från typer som Maradona osv så hade ingen varit annat än lyriska, i och med att det hade inte varit något man förväntat sig av någon som Elmander.

Sen börjar jag också tröttna på tjatet om att Zlatan skulle vara "hypad i Sverige", det är i Europa och framförallt i Italien (ni vet, där han har sin aktiva karriär) han är hypad, eftersom han gör det han gör. Visst är svenskar stolta över "sin" spelare och läser gärna allt de kan om honom, men de flesta svenskar muttrar också ödmjukt som om det ändå inte vore så fantastiskt som man vill tro, för att folk vet att de får anklagelsen direkt om att de hypar honom för att han är svensk.

Utöver det så är jag också less på idéen om att Zlatan måste prestera bättre i svenska landslaget. Zlatanhatarna räknar alltså med att Zlatan ska göra en Maradona och leda Sverige till VM-guld ensam. Det de glömmer bort i ekvationen är att det lag Maradona drev fram till guldet var 10 gånger bättre än dagens svenska (bortsett Zlatan). Så, samtidigt som Zlatan är en överskattad nolla så ska han alltså göra samma saker som Maradona gjorde fast med ett 10 gånger sämre lag...
2009-03-24, 21:35
Medlem
torrenttobbes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Khapi
Det var en jävla massa svammel från Sanctus och andra. Det enda de bevisar är att de också anser att Zlatan är så jävla bra som vi andra tycker, eftersom de har mage att kritisera honom trots hans uppenbara briljans. Det gör de på grund av att de vet att han kan ännu mer än så.

Let's face it, hade Johan Elmander blivit framröstad om och om igen som Italiens bästa, legat i skytteligaledning större delen av tiden flera år i rad (och troligtvis vinnare i år), varit bland de 10 närmsta att vinna Balloonen flera år i rad, varit den bäst betalde fotbollspelaren i världshistorien (med Kaká, och utan löjliga sponsoravtal), fått utmärkelser hit och dit och uppriktig beundran från typer som Maradona osv så hade ingen varit annat än lyriska, i och med att det hade inte varit något man förväntat sig av någon som Elmander.

Sen börjar jag också tröttna på tjatet om att Zlatan skulle vara "hypad i Sverige", det är i Europa och framförallt i Italien (ni vet, där han har sin aktiva karriär) han är hypad, eftersom han gör det han gör. Visst är svenskar stolta över "sin" spelare och läser gärna allt de kan om honom, men de flesta svenskar muttrar också ödmjukt som om det ändå inte vore så fantastiskt som man vill tro, för att folk vet att de får anklagelsen direkt om att de hypar honom för att han är svensk.

Utöver det så är jag också less på idéen om att Zlatan måste prestera bättre i svenska landslaget. Zlatanhatarna räknar alltså med att Zlatan ska göra en Maradona och leda Sverige till VM-guld ensam. Det de glömmer bort i ekvationen är att det lag Maradona drev fram till guldet var 10 gånger bättre än dagens svenska (bortsett Zlatan). Så, samtidigt som Zlatan är en överskattad nolla så ska han alltså göra samma saker som Maradona gjorde fast med ett 10 gånger sämre lag...

Då har du bara frågan om varför han inte gör mål i CL slutspel kvar att svara på...
2009-03-24, 21:42
Medlem
Khapis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av torrenttobbe
Då har du bara frågan om varför han inte gör mål i CL slutspel kvar att svara på...

Eftersom hans lag åker ut innan de ens börjat?

Jag tror det kan vara därför i alla fall. Men Zlatan är ju Zuperman så han kanske ska glida in på CL-finalen, slå ner Ronaldo och Messi och näta in bollen ett antal gånger.

1. Han kan inte ansvara för att hans lag är såpass dåligt att det åker ut ganska fort.
2. Han låg i skytteligaledning innan Inter åkte ut i förra säsongens CL.

Eller var du ironisk? Jag har varit internetlös en vecka så jag har glömt bort hur man tolkar ironi via text.
2009-03-24, 22:20
Medlem
zeridoxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Khapi
Eftersom hans lag åker ut innan de ens börjat?

Jag tror det kan vara därför i alla fall. Men Zlatan är ju Zuperman så han kanske ska glida in på CL-finalen, slå ner Ronaldo och Messi och näta in bollen ett antal gånger.

1. Han kan inte ansvara för att hans lag är såpass dåligt att det åker ut ganska fort.
2. Han låg i skytteligaledning innan Inter åkte ut i förra säsongens CL.

Eller var du ironisk? Jag har varit internetlös en vecka så jag har glömt bort hur man tolkar ironi via text.

Bra sagt.
Det här med Zlatan-hatet bottnar ju i att Aftonbladet gjorde bort sig för lite för ofta och slängt hat och så har alla som läser denna skit till tidning hakat på hattåget och tror att de är insatta när de kommenterar sånt skit.

Varför inte acceptera att Zlatan håller på att bli en av Sveriges största profiler genom tiderna.
Han är bra så är det, sen är man bara så bra som de man spelar på, han kan inte på eget bevåg ta Inter till CL-finalen.
2009-03-24, 22:30
Bannlyst
Precis så här brukar Zlatanälskarna låta:

''Aboo mannen Zlatan äger hela världen jaoo han dribblar sönder alla fett lätt''.

Så det är knappast fotbollskunniga som är hans största fan

Förortstrash är Zlatans största fan, vi som är lite mer kunniga ser ju de mer väsentliga delarna i hans spel som ännu inte håller hög klas, men han har potential. Dessvärre för han så spelar han i ett medelmåttigt lag som aldrig går långt i champions league, vilket kommer hämna hans utveckling som spelare.
2009-03-24, 22:38
Moderator
Semesters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tonaldin

''Aboo mannen Zlatan äger hela världen jaoo han dribblar sönder alla fett lätt''.

Förortstrash är Zlatans största fan, vi som är lite mer kunniga ser ju de mer väsentliga delarna i hans spel som ännu inte håller hög klas, men han har potential. Dessvärre för han så spelar han i ett medelmåttigt lag som aldrig går långt i champions league, vilket kommer hämna hans utveckling som spelare.

Jag hävdar att han är en av de mest kompletta anfallarna i världen. Han skjuter som en häst, har bra huvudspel, är en fantastisk bollmottagare, har gudabenådad teknik, är snabb, bra blick för spelet, grym styrka och balans. Som Arne Hegerfors sa:
"Man brukar säga att Raùl inte är 10 på något moment men han är 9 på allt. Zlatan är likadan bara att han faktiskt har 10 på ett antal grejer."
2009-03-24, 22:39
Medlem
zzwampens avatar
Citat:

Efter ha läst dina övriga poster på det här forumet är väl det påståendet lite tvivelaktigt, men låt gå. Vilka egenskaper anser du att han saknar?

Om man ska vara petig är hans avslut med huvudet inte toppklass fortfarande. Annars finns det väl inte så mycket. Han är numera mycket jämnare än vad han var förut och i det spelmässiga är han väl rätt komplett.
Senast redigerad av zzwampen 2009-03-24 kl. 22:42.
2009-03-24, 22:43
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Semester
Jag hävdar att han är en av de mest kompletta anfallarna i världen. Han skjuter som en häst, har bra huvudspel, är en fantastisk bollmottagare, har gudabenådad teknik, är snabb, bra blick för spelet, grym styrka och balans. Som Arne Hegerfors sa:
"Man brukar säga att Raùl inte är 10 på något moment men han är 9 på allt. Zlatan är likadan bara att han faktiskt har 10 på ett antal grejer."

Det du ska kolla på är hans defensiva jobb som är obefintligt plus hans spel utan boll, där är han inte alls bra.

I ett lag som Sverige behöver alla spelare på plan kämpa och göra sitt defensiva jobb.
2009-03-24, 22:43
Medlem
4522s avatar
Citat:

Ska jag ta det som en pik? Mig veterligen har inte du bevisat några större kunskaper, så du borde således avguda Zlatan om dina karaktärsdrag ämnar att stämma i verkligheten. När det gäller Zlatans utveckling så är det Inter som lagt grunden till den spelare han är idag. Men för att vinna CL kan det krävas en flytt, eller åtminstone ett större köpkalas för Inter under sommaren ..
2009-03-24, 22:48
Medlem
zzwampens avatar
Citat:
Det du ska kolla på är hans defensiva jobb som är obefintligt plus hans spel utan boll, där är han inte alls bra.

I ett lag som Sverige behöver alla spelare på plan kämpa och göra sitt defensiva jobb.
Defensivt jobb? Skojar du eller?

Hans spel utan boll brukar väl inte synas så mycket eftersom han oftast har bollen i varje anfall. Men när han väl inte har bollen brukar han vara mycket bra på att göra sig själv spelbar så jag förstår inte riktigt vad du menar. Hans spel utan boll är väl inte briljant men det är inte dåligt. Grejen är dock att det inte behöver vara det eftersom han ska vara den som ska fördela bollarna. Han är ingen djupledslöpande forward.
2009-03-24, 22:50
Medlem
Treehorns avatar
Dom som hyllat Ibrahimovic mest och alltid tagit ut honom före alla andra är hans tränare Capello, Mancini och Mourinho men jag antar att du vet bättre...
Senast redigerad av Treehorn 2009-03-24 kl. 22:52.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in