Citat:
Ursprungligen postat av Tonaldin
Precis så här brukar Zlatanälskarna låta:
''Aboo mannen Zlatan äger hela världen jaoo han dribblar sönder alla fett lätt''.
Så det är knappast fotbollskunniga som är hans största fan
.
''Aboo mannen Zlatan äger hela världen jaoo han dribblar sönder alla fett lätt''.
Så det är knappast fotbollskunniga som är hans största fan
.Det är lätt att hamna i känslomässig extas när man ser Youtube-klipp där en svensk spelare gör trollkonster med bollen (i spel! som resulterar i mål!) som få andra i hela fotbollsvärldens historia lyckats med. Det du ska analysera är istället (som redan påpekats i tråden efter din post) vad tränare (särskilt Zlatans egna men även andra lags tränare), andra spelare och fotbollsexperter och gamla fotbollslegender har att säga om saken.
Citat:
Förortstrash är Zlatans största fan, vi som är lite mer kunniga ser ju de mer väsentliga delarna i hans spel som ännu inte håller hög klas, men han har potential. Dessvärre för han så spelar han i ett medelmåttigt lag som aldrig går långt i champions league, vilket kommer hämna hans utveckling som spelare
Vi som är lite mer kunniga och ser igenom små spolingars försök att självutnämna sig till "den kunniga eliten" inser att du inte har en aning vad du pratar om med tanke på det faktum att Zlatan Ibrahimovic är en av de mest kompletta fotbollspelarna genom tiderna utan tvekan, framförallt i de avseenden där det verkligen har betydelse, t.ex teknik, styrka, snabbhet osv.
Om jag analyserar ditt "kunnande" inom sport fördomsfullt så anser du troligtvis också att Mike Tyson var en slugger enbart på grund av att han slog så djävulusiskt hårt, och att han därmed inte (fortfarande enligt dig och ingen annan) ska ha haft en chans att utveckla andra förmågor samtidigt. Men det är ju en separat debatt det.
Utöver det så har du dels fel i att han inte håller en hög klass, och dels i att det är rimligt att än idag prata om att Zlatan har "potential". "Potential" har man som 18-åring, inte 10 år senare. Med det sagt betyder det inte att Zlatan inte kommer att utvecklas mer, för det gör han hela tiden, enligt hans egen devis: "Den dag jag slutar utvecklas är den dag jag slutar spela fotboll".