Citat:
Ursprungligen postat av Klevis
Det jag syftar på att alla Zlatan-vänner är så snabba på att hissa honom som någon j-kla superstjärna. Bäst i Europa, ja kanske bäst i världen men när han gör en dålig match, då är dessa element j-kligt tysta. Och det är i de STORA matcherna som de STORA spelarna kliver fram och avgör. Se på Arsjavin i Ryssland. Dominerade när Zenit tog hem Uefacupen och när han gör sin första match i EM överglänser han Zlatan från det att han kom in i arenan tills de åker därifrån.
Därför: Zlatan är kraftigt överskattad och borde inte alls få de hyllningsrubriker han brukar få. Han är inte ens bland de 20 bästa anfallarna i den europeiska ligafotbollen.
För det första Zlatan är en superstjärna. För det andra har jag skrivit att han var bra idag? Nej!
Enda anledningen att Arshavin var så dominant var för att svenska spelarna var passiva, du såg väl hur högt de ryska spelarna forechecka? Dom va direkt på bollhållaren och lät han knappt vända upp, där ligger skillnaden.
För att Zlatan ska lyckas så måste mittfältet göra sitt jobb och ge han de bollar han behöver vilket dom inte gör. Se bara i Inter där får han bollarna och där levererar han, any fool can se that except you.
Och säg mig vilka 20 som är bättre än han. Du kan inte fotboll utan du har bara ngt emot Zlatan, skulle tippa på att det är hans etniska ursprung för dina argument håller inte.