2008-03-18, 13:38
Medlem
Pancevs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Odes
Det är vissa matcher där Zlatan briljerat.... Men sen gör han en skitsak som förstör hela matchen och sånt gör inte spelare stora. Som att skalla någon där, muckat gräl med någon annan här osv...

Se exempelvis Torres. Gjort 26 mål i år? Håller han på att diva sig som divan?
Uppenbarligen såg du inte Torres ofta i Atletico Madrid förra säsongen. Ingen kan påstå att han gav allt för laget.

Varför är det "ingen" som rapporterar om eller retar sig på vad Henke Larsson gjorde mot PSV exempelvis (då han medvetet ställer sig på en liggande motståndare och trycker till med dobbarna) eller att Ljungberg konstant gnäller etc.

Robbie Keane uppvisade en ännu sämre attityd då han blev utbytt senast, Vieira betedde sig som ett svin i samband med hörnorna mot Palermo etc.
2008-03-18, 13:39
Medlem
Maniks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Burritoz
Tror Zlatan har ny klubbadress till nästa säsong!
Lär inte bli Italien denna gång. Vågar mig på en vild chansning och säger spanien och real Madrid eller Barcelona.

Jag tror också han flyttar, men inte nästa säsong. Jag tror faktiskt han trivs bra i Milano och jag tror att Inter kommer spendera rätt friskt inför 2009 vilket kommer bidra till att han stannar. Misslyckas de även i Europa nästa säsong kommer han dock definitivt byta klubb.

Byter han till Real kommer jag hata honom för evigt.
2008-03-18, 15:22
Medlem
Tycker fortfarande att Zlatan är extremt hypad. Det kanske duger i Serie A när man spelar mot bonnagängen men när det börjar bli klassmotstånd så räcker han inte riktigt till. Sen när det spelas fotboll på den här nivån så vinner alltid viljan över tekniken och finliret och det är inte Zlatans starka sida.

Vill även nämna att jag tyckte han var bra i returmötet mot Liverpool.
2008-03-18, 18:55
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Pancev
Uppenbarligen såg du inte Torres ofta i Atletico Madrid förra säsongen. Ingen kan påstå att han gav allt för laget.

Varför är det "ingen" som rapporterar om eller retar sig på vad Henke Larsson gjorde mot PSV exempelvis (då han medvetet ställer sig på en liggande motståndare och trycker till med dobbarna) eller att Ljungberg konstant gnäller etc.

Robbie Keane uppvisade en ännu sämre attityd då han blev utbytt senast, Vieira betedde sig som ett svin i samband med hörnorna mot Palermo etc.

TV4 sporten gjorde väl det? Att det inte var en snygg avslut på karriären han gjorde?
2008-03-20, 23:08
Medlem
Pancevs avatar
Citat:
TV4 sporten gjorde väl det? Att det inte var en snygg avslut på karriären han gjorde?
Relativt sett menat. Det passerar förbi som en parentes medan om det är Zigenaren från Balkan så blir det ett jävla liv, inte minst bland pöbeln.
2008-03-22, 09:14
Bannlyst
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/fotboll/italien/article2105573.ab

Citat:

Zlatan förbereder sig för supermatchen mot gamla laget Juventus och avslutningen av Serie A. Samtidigt kommer rapporter från Spanien – Zlatan är högt uppe på Real Madrids önskelista.

Det har tisslats och tasslats om Zlatan och Real Madrid länge. Redan 2006 försökte den spanska storklubben köpa Zlatan. Enligt Zlatans agent Mino Raiola la Real Madrid ett bud på 70 miljoner euro, motsvarande 642 miljoner kronor, men fick nobben.

Nu har stjärngänget Los Galacticos anfallsproblem igen.

Ska bli intressant att se hur divan resonerar den här gången. Så kåt han är på pengar och det är pengar som varit avgörande faktor tidigare och inte hjärtat hos klubben.

Lämnar Manchini klubben eller får kicken och om de eventuellt inte skulle vinna ligan

Tror ni han lämnar klubben då? Han har ju ändå varit i det lag som vunnit ligan 3 år i rad?

I Inter tål ju inte divan att bli utbytt och rotera med sina lagkamrater, i real verkar det vara brist på anfallare?
2008-03-22, 09:22
Bannlyst
Citat:

Ska bli intressant att se hur divan resonerar den här gången. Så kåt han är på pengar och det är pengar som varit avgörande faktor tidigare och inte hjärtat hos klubben.

Lämnar Manchini klubben eller får kicken och om de eventuellt inte skulle vinna ligan

Tror ni han lämnar klubben då? Han har ju ändå varit i det lag som vunnit ligan 3 år i rad?

I Inter tål ju inte divan att bli utbytt och rotera med sina lagkamrater, i real verkar det vara brist på anfallare?

Att göra karriär är något dåligt alltså? Inter är inte ett extremt bra lag, jag tror nog att Zlatan vill ha ett galet lag. Dvs ett lag där kreativiteten flödar och tillåts dominera, det är väl sådan fotboll vi vill se?

Själv tycker jag det är väldigt dumt att kräva "hjärta" för en klubb som inte ens ligger i samma land som man är född i. Det är en sak om en klubb ha satsat på spelaren väldigt länge och gett den personen chanser även när den inte har förtjänat det? Som det är nu skulle ju Zlatan få kontrakt i vilken klubb i världen som helst om han nu ville gå dit, vad har han Inter att tacka för när han har levererat?

Jantelag ftw, jag gillar inte Zlatan speciellt mycket men sådant snack gillar jag fan mindre.
2008-03-22, 10:43
Medlem
Shuyins avatar
Finns ingen mening att lämna Inter, finns inte så många lag som skulle vara bättre för honom än Inter. Kanske Manchester United.

Men Inters spel bygger mycket på honom och han får alltid spela viktiga matcher, så han skulle kunna stanna där karriären ut. Gräset är inte alltid grönare på andra sidan.
2008-03-22, 11:08
Medlem
funerals avatar
Citat:

Har du ens någon aning varför han lämnade Juve t.ex?
2008-03-22, 16:13
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av funeral
Har du ens någon aning varför han lämnade Juve t.ex?

Ja

Samt hans krav var för höga
2008-03-22, 16:52
Medlem
Mr Blondes avatar
Ska bli väldigt intressant att se uppföljningen av Zlatan - Chiellini ikväll...

http://www.youtube.com/watch?v=oQpwnVRXyZU
2008-03-22, 19:16
Medlem
funerals avatar
Citat:
Ja

Samt hans krav var för höga
Inte att Juventus blev degraderade då?
Zlatan gjorde klart väldigt tidigt att han ville lämna när dom åkte ur

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera