2007-04-15, 18:02
Medlem
williamwallaces avatar
Här var det livat!

Zlatan är åter med i truppen, mot Palermo ikväll, efter sina ljumskproblem. Om han är helt fit och tränat bra hela veckan lär han ju gå direkt in i startelvan.
2007-04-15, 18:34
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Shuyin
Jag förstår inte alla dessa Ibrahimovic vs Larsson debatter som förs med jämna mellanrum här på forumet.

De är inte ens lika!

De enda de har gemensamt som är av relevans är att de är strikers båda två och främsta uppgiften är att göra mål.

Ibrahimovic är för tillfället världens bästa anfallare och att det då förs en debatt hurvida han ska spela från start eller inte i Sveriges landslag blir bara absurt.
Zlatan är inte världens bästa anfallare, men han befinner sig på top 10.

Larsson vill nartuligtvis göra mål, fast han är mer en som spelar fram andra till lägen tycker jag. Titta bara i Champions Leaguefinalen, där Henke spelade fram båda målen som Barca gjorde och vann.
2007-04-17, 22:56
Medlem
Linkzies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slowlychoking
sedan så undrar man om de engelska fansen är lika hårda mot rooney, lampard och gerrard, och om fransmännen är lika hårda mot henry, eller om spanjorerna uppvisar samma hat mot sina världsspelare. för alla dessa spelare är ökända för att aldrig prestera i landslaget(kom inte nu och nämn gerrards mål mot andorra, snälla).

är dessa spelare inte heller stora världsspelare enligt er zlatan-hatare?

Såna här poster svarar zlatan-"kritiker" aldrig på -.-. "Kritikerna" fastnar för det mesta i hans ursprung, arrogans, divighet... Geez... Hur som helst så hoppas jag att han börjar leverera i landslaget, han är ju jävligt fin i Serie-A.
2007-04-18, 00:15
Medlem
BonhommeDeNeiges avatar
Ett par veckors Zlatan-abstinens når sin ände imorgon då Ibrahimovic förmodligen går direkt in i starelvan hemma mot Roma, matchen på Canal+ 17.30 eller nåt sånt. Orkar ej kolla efter.
Han såg härligt div-slapp men ändå skärpt ut i sitt inhopp mot Palermo och hans blotta närvaro gjorde ju att Inter snäppte upp sig och hämtade upp ett 0-2-underläge (nu tror ni att jag jobbar på Sportb*adet men så är inte fallet).

Hoppas på sidleds-Chippen från start också, och att han då börjar utmana som han gjorde i början av sin sejour i Rom.
2007-04-22, 19:50
Medlem
Sujoks avatar
Nu vannt han Seria A igen kan man väl säga. En tanke som slog mig. Är det inte så att Zlatan har vunnit ligan varje år sen han lämnande Mff? Isåfall är det ju magnifikt. Om man nu räknar det som att Juve fick behålla titeln.
2007-04-22, 19:52
Medlem
Treehorns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sujok
Nu vannt han Seria A igen kan man väl säga. En tanke som slog mig. Är det inte så att Zlatan har vunnit ligan varje år sen han lämnande Mff? Isåfall är det ju magnifikt. Om man nu räknar det som att Juve fick behålla titeln.

Minst sagt imponerande, samtidigt som han varit den viktigaste spelaren i alla lagen han spelat i.
2007-04-22, 20:00
Medlem
bings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sujok

Ajax vann ligan 2 av 3 säsonger Zlatan spelade där. Annars har han vunnit alla år han varit utlandproffs om man räknar Juventus som ligasegrare trots att de blivit av med de i efterhand.
2007-04-22, 20:00
Medlem
thebandit777s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Treehorn
Minst sagt imponerande, samtidigt som han varit den viktigaste spelaren i alla lagen han spelat i.

*host* En aning överdrivet.
2007-04-22, 20:06
Medlem
Treehorns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thebandit777
*host* En aning överdrivet.

på vilket sätt är det överdrivet? trots dålig form förra året valde tränaren att spela honom, ingen annan i laget hade fått spela. Första säsongen gjorde han 16 mål och i år är han uppe i 15, som target player. vilket är mycket imponerande, förstår inte varför alla försöker nedvärdera vad han har presterat? men du få gärna utvekla.
2007-04-22, 21:12
Medlem
thebandit777s avatar
Citat:
på vilket sätt är det överdrivet? trots dålig form förra året valde tränaren att spela honom, ingen annan i laget hade fått spela. Första säsongen gjorde han 16 mål och i år är han uppe i 15, som target player. vilket är mycket imponerande, förstår inte varför alla försöker nedvärdera vad han har presterat? men du få gärna utvekla.

Jag nedvärderar inte. Sluta yra.
2007-04-23, 03:19
Medlem
mirhos avatar
tre Serie A-titlar och en holländsk (redan)

lyfter på hatten för killen
2007-04-23, 08:10
Bannlyst
Citat:

Du har rätt, svårt att misslyckas när han enbart spelat i lag som har varit överlägsna alla andra.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in