Citat:
Ursprungligen postat av Orzion
Räkna med 30-40 timmar i veckan och sen kanske 50 sista veckan/veckorna inför tentan beroende på hur stora de år så lär du klara dig utmärkt med dina studier.
Tack för svar.
Citat:
Ursprungligen postat av C Bildts Kostym
Hur långt är ett snöre? Omöjligt att svara på. Alla är olika. Sen beror det naturligtvis på vad du har tänkt att arbeta med i framtiden också.
Jo jag kom på det. Så, lite bakgrundsfakta då.
Jag körde genom gymnasiet genom att slappa och plugga sista dagen innan proven. Hoppade av med 2000 poäng, varav jag var en blandras av VG-MVG och G - barn. Hade 1 IG. Så att sådan är jag. Jag känner att jag motivationsmässigt ligger på precis samma nivå som i gymnasiet. Möjligtvis lite mer motivation, då jag då inte förstog egnetligen varför jag pluggade. Medan jag nu har en morot DVS pengar att jaga.
Så, jag är den genomsnittliga "dude"'n kan man väl säga. Ingen topplirare men inte heller helt dum i huvudet heller. Festar några gånger i månaden, men röker inte på och hänger med dom snubbarna i dom kretsarna. Hänger inte med dom som pluggar konstant heller. Är väl en ganska genomsnittlig person.
Är så pass intresserad av juridik att jag känner att det är värt ett försök, men det är knappast min passion i livet. Passionen är ju musik. Men den passionen är som sagt knappast stark nog för att försöka leva på.

Jag är en svennebanan!
Framtidsplanen är att balansera mellan musiken och juridiken, för att sedan pensionera mig och köra fulltid på musiken. Och barnbarnen då. Barn skulle jag gissa på börjar trilla in när jag är 35, senast 40. Jag är 20 nu. Önskar mig en lön som åklagare eller affärsjurist på minst 25k i månaden. Det räcker för att jag ska vara nöjd, men jag skulle ju givetvis inte tacka nej till mer heller. Men ja, minst 25k i månaden. Och åklagare eller affärsjurist ska det vara. Som affärsjurist skulle jag nog vara lite mer motiverad till att jobba lite extra för lite mer stålar. Kan definitivt se framför mig att jag jobbar som åklagare typ 5-8 år, då det verkar någorlunda kul och intressant. För att sedan varva med lite affärsjuridik och jobba som en åsna för lite fetare löner.
Men det är ju bara drömmande. Ingen aning om hur det blir IRL. Därför jag kommer hit och snokar lite.