2010-04-23, 23:18
Medlem
Stina08s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eXtremo
Det sög, inte roligt alls att man minskar antalet platser på hösten...

Är det verkligen katastrof om du får vänta en termin och börja till våren istället?
Citera
2010-04-23, 23:44
Medlem
eXtremos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stina08
Är det verkligen katastrof om du får vänta en termin och börja till våren istället?
Vill gärna börja på hösten, så då väntar jag nog till nästa år.
Citera
2010-04-23, 23:49
Medlem
Feadogs avatar
Citat:

eh, du är villig att vänta ett halvår till (efter att redan ha väntat ett halvår) bara för att börja på hösten? Får man fråga varför? Vad finns det för fördelar med att börja på hösten som du ser det?
Citera
2010-04-24, 00:20
Medlem
Är intresserad av att veta hur många sidor ungefär ni snittar per dag på programmet? Har hört att det är väldigt mycket att läsa, stämmer det?
Citera
2010-04-24, 11:53
Medlem
Stina08s avatar
Är det någon utav er som har jobbat i kombination med juridikstudier? Jag har nämligen jobb i Stockholm och har möjlighet att jobba exakt när jag vill, minimum 8 h/vecka och det hade varit nice att slippa ta studielån. Dock tror jag att utbildningen i Uppsala passar mig bättre, men i och med att jag har jobb, sambo, familj och lägenhet i Stockholm så är det ett svårt val. Jag vill nämligen gå in helhjärtat i mina studier, men går det att jobba utan att studierna blir lidande så hade det varit toppen.

Självfallet är det väldigt individuellt hur mycket tid man ägnar åt att plugga, men som sagt, frågan lyder: Vad är era erfarenheter av att kombinera plugg och jobb?
Citera
2010-04-24, 11:55
Medlem
Stina08s avatar
Citat:

Ok, så om du inte kommer in ht 2010 vill du vänta till ht 2011, trots att du kommer in vt 2011.. Tänk om du inte kommer in ht 2011, väntar du till ht 2012 då?
Citera
2010-04-24, 12:14
Medlem
karamellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wookad
Är intresserad av att veta hur många sidor ungefär ni snittar per dag på programmet? Har hört att det är väldigt mycket att läsa, stämmer det?

För i stort sett alla vettiga utbildningar så gäller det att man är på föreläsning varje förmiddag, och sedan sitter och läser kurslitteratur (och fikar) hela eftermiddagen fram tills middag. Kan tänka mig att det behövs lite mer än så på juristlinjen.
Citera
2010-04-24, 12:29
Medlem
Pörrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Feadog
eh, du är villig att vänta ett halvår till (efter att redan ha väntat ett halvår) bara för att börja på hösten? Får man fråga varför? Vad finns det för fördelar med att börja på hösten som du ser det?

Alla bra studenter börjar på hösten. På våren börjar bara sådana som inte kom in på hösten.
Citera
2010-04-24, 12:30
Medlem
Pörrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wookad

Du kan läsa precis hur mycket eller lite du vill, det där är väldigt individuellt.
Citera
2010-04-24, 14:01
Medlem
namgrebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pörr
Alla bra studenter börjar på hösten. På våren börjar bara sådana som inte kom in på hösten.

Japp, vi som tillhör vårintaget består av Kreti och pleti!
Citera
2010-04-24, 14:41
Medlem
FrasseFloyds avatar
Citat:
Fast det är ju en generalisering som heter duga. Eller är jag per automatik en sämre student för att jag inte var sugen på juridik i höstas?
Citera
2010-04-24, 15:11
Medlem
Grim_Reapers avatar
Citat:

Jag kom in i höstas men valde att dra utomlands några månader innan jag började studera och det blev därför en vårstart för min del, betyder det per automatik att jag är en dålig student?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in