2012-06-27, 00:17
Medlem
elgecys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FrasseFloyd
Anledningen till att vi är flera som ifrågasätter ditt påstående om 100% är att det avviker från det flera av oss tidigare hört från flera håll, nämligen att 50-75% räcker för att ordna en intervju på i stort sett alla arbetsplatser.

Hängde inte riktigt med, men menar du att man i sin ansökan om en tjänst ska bifoga sina betyg? Blir inte de relevanta först vid själva intervjutillfället?
Citera
2012-06-27, 00:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av elgecy
Hängde inte riktigt med, men menar du att man i sin ansökan om en tjänst ska bifoga sina betyg? Blir inte de relevanta först vid själva intervjutillfället?

de är aldrig relevanta. Social kompetens är det viktigaste.
Citera
2012-06-27, 00:20
Medlem
eXtremos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Angestextrem
Ja och du har visat din högst sympatiska sida i denna tråden. Herregud vilken sjuk jävla moderator.
Här behöver inflikas följande, även om det är tämligen OT: Jag är inte moderator i U&S, jag är en vanlig medlem precis som du. Detta innebär då givetvis att jag får skriva vad jag vill, så länge jag håller mig inom regelramarna. Även i "mina" forum är jag en vanlig medlem såvida jag inte utför moderatorsåtgärder och undertecknar posten med "/mod" eller "/moderator". Detta för att undvika missuppfattningar i denna tråd.

Tillbaka till ämnet. Varför fegar du ur även här? Ge mig namnen så kollar jag upp dessa personer. Och ge mig samtidigt källor som styrker dina påståenden, hur svårt kan det vara? Inser du inte att all trovärdighet rinner iväg, liksom dina betyg, om du inte lär dig att anföra stöd för dina argument?
Citera
2012-06-27, 00:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av eXtremo
Här behöver inflikas följande, även om det är tämligen OT: Jag är inte moderator i U&S, jag är en vanlig medlem precis som du. Även i "mina" forum är jag en vanlig medlem såvida jag inte utför moderatorsåtgärder och undertecknar posten med "/mod" eller "/moderator". Detta för att undvika missuppfattningar i denna tråd.

Tillbaka till ämnet. Varför fegar du ur även här? Ge mig namnen så kollar jag upp dessa personer. Och ge mig samtidigt källor som styrker dina påståenden, hur svårt kan det vara? Inser du inte att all trovärdighet rinner iväg, liksom dina betyg, om du inte lär dig att anföra stöd för dina argument?

Kan du även ge mig statestik på de som har AB. Precis som du har skrivit med ditt medlemskap. https://www.flashback.org/t676424

edit: ser att du är https://www.flashback.org/sp11270313 stressad. Men herregud människa då kan du ju inte jobba! Du får sjukpensionära dig!!!! Du kan ju gå in i väggen.

Nej kan du förtydliga för mig?
Senast redigerad av Angestextrem 2012-06-27 kl. 00:25.
Citera
2012-06-27, 00:24
Medlem
eXtremos avatar
Citat:
Kan du även ge mig statistik på de som har AB. Precis som du har skrivit med ditt medlemskap. https://www.flashback.org/t676424
Menar statestik.

edit: ser att du är https://www.flashback.org/sp11270313 stressad. Men herregud människa då kan du ju inte jobba! Du får sjukpensionära dig!!!! Du kan ju gå in i väggen.
Nu vet jag inte vad du skall med AB-statistiken till, då den till sin natur endast innehåller information om hur många som fick ett visst betyg. Inte hur många som gick till arbetsgivare X eller Y, inte heller visar den hur höga (eller låga) betyg som krävs för att få en viss anställning. Sluta undvika ämnet och ge namn på examinatorerna samt presentera källor som styrker dina påståenden.
Citera
2012-06-27, 00:25
Medlem
FrasseFloyds avatar
Citat:
Betygen utgör en del av sin ansökan, ja.
Citera
2012-06-27, 00:26
Medlem
Citat:
Nu vet jag inte vad du skall med AB-statistiken till, då den till sin natur endast innehåller information om hur många som fick ett visst betyg. Inte hur många som gick till arbetsgivare X eller Y, inte heller visar den hur höga (eller låga) betyg som krävs för att få en viss anställning. Sluta undvika ämnet och ge namn på examinatorerna samt presentera källor som styrker dina påståenden.

Fast i en helhetsbedömning är det av yttersta vikt!
Du skulle ju ge källa på att examinatorn inte anställer?!? Du har fortfarande inte ens presenterat två källor på detta?
Citera
2012-06-27, 00:30
Medlem
eXtremos avatar
Citat:
Fast i en helhetsbedömning är det av yttersta vikt!
Du skulle ju ge källa på att examinatorn inte anställer?!? Du har fortfarande inte ens presenterat två källor på detta?
Jag kan givetvis inte uppvisa källa på att examinator inte anställer om du inte ger mig namnen, vilket du inte verkar förstå. Detta är som att bevisa att din presumtiva syster inte är personalansvarig utan att jag får veta hennes namn. Det måste ju även du förstå . Betänk också att jag har presenterat två fler källor än vad du har gjort i hela tråden.

Det jag vill ha från dig:

-> Namn på examinatorerna
-> Källor som styrker dina påståenden om (i) att det krävs raka AB:n samt (ii) att studieuppehåll är ogynnsamt

Presenterar du inte detta har du för alltid förlorat din trovärdighet i denna tråd.
Citera
2012-06-27, 00:34
Medlem
Citat:
Jag kan givetvis inte uppvisa källa på att examinator inte anställer om du inte ger mig namnen, vilket du inte verkar förstå. Detta är som att bevisa att din presumtiva syster inte är personalansvarig utan att jag får veta hennes namn. Det måste ju även du förstå . Betänk också att jag har presenterat två fler källor än vad du har gjort i hela tråden.

Det jag vill ha från dig:

-> Namn på examinatorerna
-> Källor som styrker dina påståenden om (i) att det krävs raka AB:n samt (ii) att studieuppehåll är ogynnsamt

Presenterar du inte detta har du för alltid förlorat din trovärdighet i denna tråd.

Thomas BUll.
Kursare, Studievägledare, kompisars kompisar på Swartling och en kusin på Harvard.

Trovärdigheten i dina ögon slänger jag i samma papperskorg som de på Swartling slänger ansökningarna från alla som inte har 9 AB.
Citera
2012-06-27, 00:34
Medlem
elgecys avatar
Okej, två helt skilda svar på hur vida betygen ska bifogas tillsammans med jobbansökningar eller inte.
Citera
2012-06-27, 00:35
Medlem
eXtremos avatar
Citat:
Thomas BUll.
Kursare, Studievägledare, kompisars kompisar på Swartling och en kusin på Harvard.
Givetvis skall det vara källor som du kan länka till. En tidningsartikel. En intervju. Någonting beständigt.
Citera
2012-06-27, 00:35
Medlem
Citat:
Okej, två helt skilda svar på hur vida betygen ska bifogas tillsammans med jobbansökningar eller inte.

Bifoga dem inte. Det ser bara ut som att du skryter. Fullständigt onödigt och skrytsamt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in