Citat:
Ursprungligen postat av Legal-Eagle
Rent spontant känns det som om det var mindre litteratur, och jag skulle nog säga att T3 är något lättare. Nu kan det dessvärre vara så att ni råkar ut för en betygsskärpning(snävare betygsgränser). Tanken var att denna skulle ha skett redan den här terminen, men så skedde aldrig. Tanken torde vara att göra kursen svårare, då det är sannolikt är lättare att höja kursens svårighetsgrad genom snävare betygsgränser än att öka på frågornas svårighetsgrad.
Hur var tentan på T2? Vad handlade Evas och Patriks frågor om?
Ok, vart kommer detta ifrån? Fakulteten, JF, allmänt skvaller?
Tentan var väl som förväntat. Tycker inte att det var några konstigheter, även om jag aldrig i helvete landar ett AB denna gång, då jag gick sölade ner mig totalt den här terminen.
Evas fråga handlade om några kommunanställda, varav en chef för gatukontoret, som på eget bevåg, grävde upp en väg som låg på kommunens mark, för att rädda en kommunal skola från att bli översvämmad. Detta resulterade i att ett av en bostadsrättsförenings radhus blev översvämmade istället och ja du kan ju take it from there...
Patriks fråga var dels om separationsrätt vid bibehållen äganderätt (spannmålsfallet typ, fast med äpplen) och dels om en fastighetsägare som sålt fastigheten till flera och sen också gått och intecknat skiten typ. Körde totalt på fastighetsfrågan, som var typ 70 % av sakrättsfrågan, eftersom jag i min enfald, efter att ha gjort ex-tentorna, pratat med en massa T3or, konstaterat att det var svårt och därför inte värt att plugga till, bara läst halva Jensens bok och till sist konstaterat att jag kände mig stensäker på resten av sakrätten, inte trodde (ville) att det skulle komma något om detta. Tji fick jag och många med mig!