Citat:
Ursprungligen postat av eXtremo
Har du källa på det där och inte bara någonting du säger för att höja dig själv över massorna (jag antar att du pluggar vid SU)?
Jag orkar inte leta fram inlägget, men en tidigare skribent skrev att h*n var med på en mingelkväll med en byrå där en delägare uttryckte att man inte tar hänsyn till vilket lärosäte personen kommer ifrån, utan att betygen sattes främst. Förfäran över det affärsjuridiskaprogrammet trycktes emellertid.
Det är väl tämligen självklart att någon representant från en firma inte säger att han väljer bort personer pga vilken skola man gått på! Det är ju diskriminering och absolut inget man går ut med på en mingelkväll! Men det är den bittra sanningen! Min pappa anställer inom ett stort bolag inom teknik och säger samma sak, Allt utom top 6 skolor kollar han inte ens igenom. Inget han är stolt över men han säger att det bara blir så, sånt är inte intressant när man har så många ansökningar!
Ta en titt på Mannheimer Swartlings hemsida så får ni se, dom har nämligen profiler på alla anställda där man kan se vart dom pluggat osv. Ring mig när ni ser någon från Örebro Universitet! I princip uteslutande från SU och UU!