Jag har pluggar i Örebro (juristlinjen) och jag är väldigt nöjd med utbildningen. Jag var i samma sits som dig innan, orolig och nojjig. Läst för mycket skitsnack här på flashback
Jag tycker att våra föreläsare håller hög kvalité. Vi har många lärare som föreläst i både stockholm och uppsala (Annina H Persson, Josef Zila, Joakim Nergelius mfl). Vi har ofta folk som kommer direkt från arbetslivet som kommer och föreläser.
Utbildningen i Örebro innehåller mycket retorik (rättegångsspel) och vid det senaste JSM fick just Örebro studenterna mycket beröm för just detta.
Våra första jursiter gick precis ut (ca 50 st) och flera sitter idag ting eller jobbar välkända advokatbyråer i stockholm.
Kan även tillägga att Örebro har bedrivit juridiskutbildning sedan Örebro högskola (som senare blev universitet) startade.
Kan ju även påminna dig om att Örebro även nu har Läkarlinjen, vilket säger en hel del om vilken kvalité ett univeristet har.
Staden Örebro är riktigt trevlig, många grönområden, allt finns, mycket studenter och "vanligt folk". Det är också väldigt lätt att få tag i en egenlägenhet, vilket jag tycker är riktigt bra!
Jag har skrivit ganska mycket i tråden om Örebro, antingen kan läsa det eller dra iväg ett PM så berättar jag mer
Ber om ursäkt för stavfel, syftningsfel, MB o allt annat ni kan hitta.