Citat:
Ursprungligen postat av Juristen
Enligt min erfarenhet ger juridiska föreläsningar inte såå mycket. Jag gick mest på dom för att vara social och träffa folk och fika. Jag lärde mig genom att läsa böckerna och i SYNNERHET genom att göra övningstentorna. Övningstentor är alpha och omega när det gäller juridik. Jag läste böckerna en gång och repeterade det viktigaste en gång till, MEN tokgnodde övningskompendiet och fick toppbetyg. Det finns dock dom som lär sig bäst genom auditiv instruktion - är du en av dessa, go right ahead.
Jag har även läst en hel del andra kurser (humaniora) och där var föreläsningarna mycket viktigare.
Jaha, okej!
Jo, jag läste min första universitetskurs, ekonomisk historia, i våras. Där var föreläsningarna både trevliga, koncisa och nyttiga. Jag spelade dock aldrig in några. Jag gled igenom kursen, och var inte särskilt motiverad till att skriva VG på tentorna.
Jag har insett att glidandets tid är förbi, och tänkte optimera inlärningen. Känner att jag får göra en egen utvärdering ang. inspelningsvärdet, - redan om ett par veckor

.
Tack för svaret.