Citat:
Ursprungligen postat av Gungdungkung
Hur mycket pluggar du själv per dag?
Anledningen att jag försöker få en bild över det hela är just för att om jag kommer in, vilket jag troligtvis gör, så vill jag inte att det ska bli för intet om jag nu inte kommer palla upp studietempot

Det är aldrig för intet och se för guds skull till att inte hoppa av vid första motgången! Det är först när man har 1-2 tentor släpandes och allt faller ihop som ett korthus man bör fundera lite över huruvida man klarar av det hela eller ej. Jag kommer ihåg att personer föll av relativt tidigt för att de tyckte tempot var för högt osv, men jag är helt övertygad om att majoriteten hade kunnat klara av allt om de bara inte tvivlat på sig själva!
Själv gled jag genom gymnasiet och ett stående skämt var att jag pluggade fem timmar per dag under den tiden, vilket jag aldrig någonsin gjorde, på juristprogrammets introduktionsdag sa Hööken något i stil med
"Pluggar ni fem timmar över schemalagd undervisningstid varje dag så kommer det att gå alldeles utmärkt..." Jag trodde på fullaste allvar att han skämtade och att inga, möjligtvis läkare, pluggade så mycket. Oförberedd som fan var jag, men än är jag kvar.
Kom ihåg att ge det en chans bara, visa disciplin och tvivla aldrig på dig själv, då kommer det att gå alldeles utmärkt!