Citat:
Ursprungligen postat av Pörr
Frågan är väl iofs hur mycket nytta du har av att plöja Malmström och liknande när du inte har några referensramar över huvud taget.
Det du i så fall skulle kunna göra om du vill ha lite försprång under termin ett är att läsa jiken/jöken en termin tidigare. Men det försprång du har då kommer ändå jämnas ut relativt snabbt.
Håller med. Jag beställde hem Agell/Malmström ett par veckor innan kursstarten och började så klart läsa lite. Det kändes som en käftsmäll när jag öppnade boken utan några som helst referensramar, ja. Det var en bok av fyra, så jag trodde att jag skulle få en helvetisk termin. När man sen fick lite vägledning, kolla på föreläsningar och lite enkla tillämpningsuppgifter att lösa, så kändes det genast mycket bättre.
Var tvungen att läsa upp Historia A som ju fordras för att komma in på juristprogrammen, jag tänkte att jag ska ju ändå lära mig det här nästa termin och hoppade på distanskursen (JIK). Känns ändå bra att ha lite grundläggande kunskaper innan start. Om jag nu kommer in på programmet till nästa termin ens.
Tenta på söndag! Allt under VG kommer kännas som ett misslyckande. Det enda som kan sätta lite käppar i hjulen är om det blir
för mycket processrätt, men det har det inte gjort dem senaste åtta tentorna så.