Citat:
Ursprungligen postat av jorre
Brukar kunna uppskatta vad jag kommer att få för resultat med relativt bra precision. Skulle tippa på 74 % - lovar att återkomma när rättningen är klar.
Är så klart missnöjd just nu, men jag kommer rycka upp mig. Om jag ska försöka se något positivt så väntar nu två terminer civilrätt, tätt följt av en termin straffrätt.
Gnället framstod kanske som överdrivet, men det är till stor del befogat. Jag menar, ett par BA:n till så kan man väl i princip glömma att få sitta ting i någon medelstor stad? Haparanda, eller lokala inkassobolaget nästa så att säga. Ska jag vara ärlig så hoppades jag på fler avgrundssvar så jag kan motivera mig för kommande terminer (som i och för sig kommer bli jävligt roliga).
Jag säger så här: FUCK IT! Jag har tenta om knappa 5 timmar från och med nu, får jag AB på den tentan så får jag AB på kursen, annars Ba. Jag tänker si som så här, att det är bara att dra lärdom av det till nästa termin. Rannsaka dig själv varför du (om du nu får Ba) inte lyckades prestera fullt ut. Inom denna typ av studier och examinationsformer, kan det (enligt mig) bara bero på en själv att man inte får/fick AB. Detta innebär att man sakligt skall se på var det brast i studietekniken, och åtgärda detta misstag till kommande termin. Om nu din ambition är att sitta ting efter avslutad utbildning, så se till att plugga för det också. förstår du inte en viss typ av spörsmål inom ett rättsområde, så se till att nöta det om och om igen. Det FINNS inga genvägar till det perfekta stereoljudet, som en mycket klok och vis person en gång sa...
Ett Ba kommer inte att stjälpa din möjlighet till att sitta ting, men se i fortsättningen till att vara mer förberedd. Har man kunskapen så har man ett AB, så enkelt är det.
Sammanfattning: Om du får Ba på denna tenta, skitsamma, och dra lärdom av det till kommande termin, för det är lång tid kvar att åtgärda ditt eventuella Ba och dess inverkan på din möjlighet till att sitta ting. 8 terminer AB väntar på dig...