Citat:
Ursprungligen postat av
Pörr
Aha, du är en sådan där som kom in på HP. Vilket Försäkringskassekontor jobbar du på?
Förr i tiden kunde man väl iofs. få tingsplats genom intervju, men om jag minns rätt valde DV ut de fem med bäst betyg och skickade dessa på intervju och sedan fick domstolen fria händer att välja. Så det är ju sant att även i de fallen hade betygen betydelse. Och du har ju även en poäng att förmågan att skaffa sig AB i ämnen som till typ 110 % är synnerligen ointressanta också visar på vissa färdigheter; det är ju trots allt så att många ämnen i arbetslivet inte heller är så oerhört spännande.
Min poäng var mer av typen att det går att bryta presumtionen, men problemet för de som argumenterar för möjligheten bara har empiri som visar det rakt motsatta.
Yessir, räkmacka hela vägen

Det höll iofs på att gå illa när en humorlös viktigpetter hotade med streck efter att jag uteblivit från samtliga lektioner samt svarat 42 på alla frågor på provet. Somliga lärare tar sitt jobb på blodigt allvar. Tiden får väl utvisa huruvida det blir Norrmalmstorg eller Migrationsverket; som boende i Malmö är väl sannolikheten för det förstnämnda något lägre än att jag tages av daga av några lokala förmågor innan jag hunnit ta examen.
För övrigt är det väl bara att instämma.
Citat:
Ursprungligen postat av
Pörr
Med tanke på att disputerade jurister inte är speciellt eftertraktade (av förklarliga skäl) lär ju knappast läkare vara mer användbara.
Säg inte det; vi måste ju ersätta alla gamla stofiler med nydisputerade genusprofeter.
Citat:
Ursprungligen postat av
Pörr
Fast så illa var det väl inte. Problemet för henne var väl att även om hon hade haft bättre betyg hade det i praktiken krävts en MP-tjänst på en finbyrå (inkomst > 1 000 000) för att bli skuldfri inom överskådlig tid (eller vad nu rekvisitet är). Även med en högre inkomst hade hon tydligen svårt att ens betala räntorna på skulden. Sitter man med raka B (om det nu var det hon hade) på Kassan på en tjänst som inte kräver jur. kand.-examen kan man ju förstå att det är en bit kvar till miljonlönen.
Visst är det så; det tar ju skrämmande lång tid att faktiskt arbeta ihop en miljon efter omkostnader även med en fullt habil lön. En viss individs eufori -- ingen nämnd och ingen glömd -- kan ha varit aningen överdriven.
Citat:
Ursprungligen postat av
ilpobre
Thomas Bodström har ju gjort HP, vet dock inte om han kom in via det.

Vill minnas att stolpskottet Fridolin har 2.0 på HP, så det är ju tyvärr inte mycket till garant för excellens.
Citat:
Ursprungligen postat av
ilpobre
Menade Örebro, vet att Malmö inte har det. Närmaste är Lund, men där kommer jag inte in.
Lätt att förväxla Malmö och Örebro; det skiljer ju trots allt bara 40 mil. Det är väl pendlingsavstånd för 08

r