Citat:
Ursprungligen postat av
vikii
Åh stackare, det är verkligen inte lätt! Tack för ditt tips! Vilken kurs är det du släpar med och på vilket universitet? Hur långt har du kommit? Jag har läst en annan utbildning innan men den blev jag inte klar med.
Statistik B 15hp, skulle ha läst statistik C 30hp till våren men så blir det nog inte måste nämligen vara godkänd i den kursen för kunna få läsa c-kursen.
Har läst 4 terminer, tog dock ett uppehåll i våras just pga. att det gick dåligt i statistik B, jag mådde jätte dåligt i ca 2 veckor, så hoppade tillslut av. I våras läste jag dock en distanskurs i statistik B, då jag inte hade något bättre för mig och eventuellt se om jag klarade, gick riktigt bra i den kursen fick vg som slutbetyg. Så i höstas bestämde jag för att fortsätta med programmet, vilket var ett dåligt beslut och nu mår jag riktigt dåligt igen.
Hade tankar på ekonomiekandidat istället, skulle isådanafall bara behöva läsa 1,5 år till, men såg nu att den inriktningen jag vill gå (fek) istort sett är omöjlig att komma in på genom sen anmälan på vårterminen då det är mycket färre platser, så vet i fan riktigt hur jag skall göra.
Har tänkt på ich lämna den akademiska världen helt och utbilda mig till plåtslagare istället, jag har förlorat all motivation att plugga.