Citat:
Ursprungligen postat av
Lindgren08
Tack! Men är rapporten verkligen bindande för universiteten eller försöker den utreda rättsläget? Oavsett vad lär man knappast få igenom ett underkänt betyg alltså. Då vet man det

Det blev jag aldrig klok på, om det är bindande. Samtidigt så om man läser vad de skrivit i övrigt, så man lär inte "komma någonvart" med att klaga så länge univ följer det där. Varken JK eller någon annan lär ha något att invända - och univ håller sig mest troligt till riktlinjerna.
Så vill man få ett B att bli ett U får man nog försöka påverka det innan tentan lämnas in, dvs när man känner att det här riskerar att slå fel och bli ett B?
(säger hon som till och med i inlämningskön funderade på att riva sönder sina svar och lämna in blanka svarspapper, just för att slippa ett B och få göra en omtenta istället. Jag avhöll mig dock, eg enbart för att omständigheterna kring tentan var sådana att risken var stor att det skulle ske "massblankning" och då skulle omtentan knappast bli annorlunda. Så jag lämnade in eländet och bad böner om "vad som helst utom B". Jag blev bönhörd och är idag mycket nöjd med att jag lämnade in skiten och slapp omtenta

)