2009-02-12, 00:44
Medlem
Bangar_intes avatar
Mitt pundigaste beteende skedde precis nu. När jag slickade ren min zipppåse med subutexpulver på kanterna... Hände såklart inget, men men...
Citera
2009-02-12, 00:57
Medlem
Arkomanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GAMEON
Även det där känner jag igen! Haha, ja visst måste jag ändå säga att det blir lite värre när man varit vaken ett bra tag! När guldfiskhjärnan kopplas in så blir det inte mycket vettigt! Eller ja, allt vettigt måste i så fall göras inom loppet av några sekunder, vilket är ungefär den tid man har innan hjärnan startar om och man tappar tråden.

Har en riktig sån där grej, och det handlar om tändaren. Har (utan överdrift!!!) tappat bort tändaren 10 gånger på raken (under loppet av något dygn). Har då suttit vid skrivbordet, och letat som en idiot efter tändaren, för att tillslut resa mig upp för att riktigt kolla runt. Och då varje gång hört ljudet av tändaren som ramlar på golvet.

Självklart har jag lagt den i knäet varje gång!

Öh, jag köpte en ny tändare typ varje dag, för att de försvann hela tiden! Sedan råkade jag tappa ut ett par älskvärda piller igår(?), varav ett hamnade i Skröfslådan (en pappkartong med slumpmässiga diverseprylar), och ett synbarligen i papperskorgen.

Detta resulterade i ett påtänt sökande efter nämnda tabletter. Jag letade först i Skröfslådan. Där hittade jag till slut pillret – samt fem användbara tändare och en halvkass! Därutöver en del andra grejer som nycklar, nagelknipsare, bryne och några bortglömda pumpar och kanyler från i januari (säkert bara använda ett par, tre gånger.)

Därefter letade jag i papperskorgen. Jag hittade inget piller, men det var litet roligt att rota igenom hushållets sopor, som de gör på filmer för att ta reda på saker om folk. Soppåsen innehöll:
  • Nudelförpackningar (stort men svårbedömt antal)
  • Godispapper (inte så många men några olika)
  • Glassförpackningar (två, tror jag)
  • Blöta bomullstussar (massor)
  • Blodiga bomullstussar (- " " -)
  • Förpackningar för pumpar (ett dussin eller så)
  • Förpackningar för kanyler (- " " -)
  • Trubbiga kanyler (några stycken)
  • Cigarettpaket (många)
  • Fimpar (myriader)
  • Aska (en famn eller så)
  • Kaffesump (ett par-tre gamla filter med sump)
  • Slumpmässig genomskinlig plast(?)
Citera
2009-02-12, 15:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arkomann
Jag hittar ingenting, när jag har varit på ett tag (d. v. s. i genomsnitt när som helst). Grejen jag skall ha kan jag ha mitt framför näsan, eller så håller jag i den. Det känns i alla fall jävligt pundigt, när man inte orkar skärpa sig för att verkligen se efter; det är nog ett resultat av sömnbristen.

- Var är bomullen?
- DÄR!" *pekar*
- OK.. *tittar utan att fatta och letar på fel ställe*

Det är nog lite universellt skulle jag tro... Minns en gång när jag och grabben körde och han skulle fixa påfyllning. Jag sitter och babblar på om nånting, men märker efter ett tag att han bara sitter och stirrar på bordet och att inget händer.
- Vad letar du efter?
- Tjacket!
- Det ligger ju där! *pekar på påsen som låg helt öppet, mitt på bordet*
- Oj, jaha...

Citera
2009-02-12, 16:08
Medlem
Halmgriss avatar
Jag tror inte jag höll mig vaken genom en enda lektion sista terminen i 9an...
Var praktiskt taget förälskad i Imovane då...
Citera
2009-02-12, 16:19
Medlem
dominaxs avatar
Dissekerat en knökfull dammsugarpåse på jakt efter braj.
Fick ihop till en liten jolle. Rullades i toapapper. Meckad med hittefimpar. Godis för lungorna...NOT
Senast redigerad av dominax 2009-02-12 kl. 16:49.
Citera
2009-02-12, 16:31
Medlem
SilentBullets avatar
Har slickat låset på ziplockpåsar två gånger samma dag. Ifall jag inte fick allt första omgången.
Citera
2009-02-12, 20:18
Medlem
Arkomanns avatar
Jag skulle önska, att jag vore mera påtänd (men jag får väl ta det imorgon efter att ha sovit och doserat), för då skulle jag orka skriva en utförlig definition av pundigt beteende (i stil med CharlieR:s Pundchecklista [helst utan korsreferenser inom samma inlägg, omvända kronologiska ordningar eller annat roligt men onödigt krångel; jag tänkte för en gångs skull göra något utförligt utan att för den skull inkskränka tydligheten] för pundiga processer).

Men tänk först på själva ordet beteende. Det är inte en enskild händelse ("jag var tokbäng i kassakön på Ica och träffade min lärare, fett pinsamt" är alltså inte ett pundigt beteende; det är inte ens ett beteende till att börja med), utan ett observerbart handlingsmönster. Dock är det självfallet helt OK att berätta om enskilda fall, eftersom olika pundiga beteenden kan ta sig litet olika uttryck under olika omständigheter och även ge olika utfall, vilket i sig är intressant.

OnTopic:

Skolexempel på pundiga beteenden (mina förehavanden):
  1. Glömma bomullstussen att stoppa blodflödet med efter injektion och därför ropa efter hjälp, när man sitter där med stasbandet åtdraget och den tömda sprutan i armen och inte vågar dra ut verktyget av rädsla för att lösningen skall blöda ut; det här råkar jag göra i princip varje gång.
  2. Vara uppe hela natten (senaste veckan: varenda natt) och ändå stressa på morgonen; det är givetvis nödvändigt att slå i sig en dos i sista minuten, när man redan är försenad och därför måste springa för att hinna i tid.
  3. Prata med ojämn ljudvolym och med stundtals märklig satsmelodi, eftersom man tänker högt och ofta hinner ändra tankegången flera gånger, innan man helt har formulerat den. Detta görs med fördel inför nya människor, vars blickar man knappt vågar möta efter att ha stirrat ögonen fyrkantiga på FB i åtta timmar, varför man inte kan fokusera blicken.
Senast redigerad av Arkomann 2009-02-12 kl. 20:20.
Citera
2009-02-12, 23:31
Medlem
konstifiks avatar
Känns lite pundigt att börja tycka att det känns normalt med knappnålspupiller, och att jag ser påtänd ut när jag INTE har minimala pupiller utan kanske något större pupiller om jag står i halvmörker.
Citera
2009-02-16, 21:42
Medlem
Arkomanns avatar
Att dricka upp slattar från alla burkar med energidrycker för att panta dem i syfte att ha råd med nudlar. Jag hade precis råd med panten och några femtioöringar. Dock var det inte direkt energidryck i en av slattarna.

Har egentligen ingen aning, men jag gissar på gammalt svar. Smakade så i alla fall. Nåja, då blev man doserad idag också.
Citera
2009-02-16, 22:15
Medlem
Arkomanns avatar
  1. Att glömma bort, vad man sysslar med. Jag åt just ett paket nudlar, upptäckte ett äpple (fan, vad flummigt med äpplen), så jag åt ett äpple. Därefter hade jag glömt bort, hur nudlarna smakade, så jag var "tvungen" att äta ett paket nudlar till för smakens skull, haha...
  2. Att i brist på tjack tillbringa dagarna med att äta och sova.
  3. [Edit: Att vara törstig men inte orka hämta mera vatten och därför dricka ur snapsglaset från gårdagen, där jag hällt upp vatten att blanda mackorna med.]
  4. [Edit2: Att slicka på snapsglasens kanter för att tillgodogöra sig eventuella tjackrester.]
Senast redigerad av Arkomann 2009-02-16 kl. 22:27.
Citera
2009-02-17, 10:12
Medlem
Dra en lina mitt på stations toan som är omgiven av 100 pers...
Citera
2009-02-17, 10:51
Medlem
Förra veckan när jag kom hem till min polare stod där fyra killar med varsin sked i handen och hets käkade popcorn blandat med smält nutella. Det kallar jag pundigt beteende, eller kankse bara munchis? Haha.. kul såg det ut i vilket fall!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in