2009-02-01, 02:39
Medlem
Sleazebags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arkomann
men att kommunicera med sin sambo (när båda är hemma!) via FB

Att ni två funnit varandra måste vara det bästa som hänt den här tråden sedan den skapades.
Är det pundigt att uppskatta era punderier?
Själv är jag för städad, renlevnadsmänniska i jämförelse med de flesta andra i tråden. Det skitigaste jag gett mig ut på förutom att plocka några fimpar till spliffbygge för många år sedan var när jag bemödade mig att dyka ner under altanen i vintermörkret, beväpnad med ficklampa för att samla ihop ett hundratal roachar som tappats ned mellan springorna och sedan konstruera några spliffar av det som fanns att hämta.
Tog väldigt lång tid, smakade som alltid skrämmande illa men givetvis var det ändå värt det på alla sätt och vis.
Citera
2009-02-01, 03:16
Medlem
CharlieRs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sleazebag
Att ni två funnit varandra måste vara det bästa som hänt den här tråden sedan den skapades.
Åh, vad du är söt
Citat:
Ja, det får nog allt klassas som lite lätt pundigt i alla fall.
Citera
2009-02-01, 05:44
Medlem
Arkomanns avatar
Citat:

Ja... Den var ju nästan död ett tag, i synnerhet när min profil var låg och då jag nästan hade tröttnat på beskrivandet av mina punderier, som även de låg lågt ett tag, när jag, på grund av hot om LVM, fick gå och lämna prover och var rädd att hamna på ett slutet hem, ifall jag inte skärpte mig för Soc. och för den kärringen, som kände till mitt forumnamn och FBs största knarkar-titeln, som jag inte borde, lämpligen i hennes ögon, ge mig på att ta igen; men den historien är över...

Nu råkade det, tydligen, om så det var med vilje eller ofrivilligen, bli pundarpoesi av allt, igen, precis som häromdagen, när jag också var, tillräckligen, så speedat inspirerad, att jag hade snöat in, och yrade om onsdagen, som var mitt andra dygn i raden (men för mig var tisdag 2) och särskilt då om promenaden. Det blev samma visa nu, det märker jag, om inte du, som borde märka detta snart, om inte nu, så när jag informerar, vilket, uppenbarligen, är vad jag håller på med nu.
Smart? Nä, inte nu. Bara jävligt påtänd.

Men bortsett därifrån, min vän, skulle jag, personligen, behöva gå så långt tillbaks, att det med marginal såklart har fördaterat trådens start*, om det skall vara lika bra som att ha hittat CharlieR, men ja, jag håller med, vad gäller tråden.

Citat:
Själv är jag för städad, renlevnadsmänniska i jämförelse med de flesta andra i tråden. Det skitigaste jag gett mig ut på förutom att plocka några fimpar till spliffbygge för många år sedan var när jag bemödade mig att dyka ner under altanen i vintermörkret, beväpnad med ficklampa för att samla ihop ett hundratal roachar som tappats ned mellan springorna och sedan konstruera några spliffar av det som fanns att hämta.
Tog väldigt lång tid, smakade som alltid skrämmande illa men givetvis var det ändå värt det på alla sätt och vis.

Din historia får mig – bara för att jag är kemiskt pigg – att till en låda associera, som var full med gamla cigg, men när jag skulle där botanisera, fann jag – ja, förutom aska, cigg, med mera – till förvåning mer därtill: en halvrökt spliff! Ett fynd, till vilket man fick gratulera.

* 15 januari 2007, men det var fel på rytmen där och därmed alltför stort besvär att skriva ut; det datumet var inte värt det. Slut, jag postar det och flinar nu, åt knappen för att skicka svaret (som jag till Bloody Awful brukar spara).
Citera
2009-02-01, 05:55
Medlem
CharlieRs avatar
Flashbackspund 101

1. Att använda sig av så många bisatser¹ att man totalt förvirrar läsaren av ens inlägg.
2. Att, istället för att skriva i tråden, pm:a TS med ett långt, personligt svar på frågeställningen².
3. Att gå igenom listan över nya inlägg och öppna allt av intresse i nya flikar³.
4. Att glömma flikar man öppnat för att senare, när man återupptäckt dem, inte för allt i världen kunna förstå varför trådstarten tidigare verkade intressant.
5. Att läsa igenom trådar med över 10 sidor och svara på mängder av inlägg.
6. Att väcka trådar från 2003 för att besvara triviala frågor.
7. Att, när tjackruset dämpats, inte orka följa upp trådar man svarat i för att de inte längre ter sig det minsta intressanta.
8. Att inse att det man skriver är fullkomligt ointressant för både en själv och andra och därför övergå i korta, aggressiva svar för att sedan lämna tråden åt sitt öde.
9. Att inte ens skriva det man tänkt skriva⁴ för att man råkat upptäcka någonting annat som verkar roligare att punda med.

--------------------------------------------------

¹Samt allt som kommer med detta. Se Arkomanns inlägg för exempel.
²Som kan röra allt från relationsproblem till chips.
³Detta för att man annars kan missa någonting, eftersom det inte fungerar att gå bakåt i webbläsaren då detta resulterar i en omladdning av nya inlägg-sidan.
⁴Jag hade jättemånga punkter till den här listan i huvudet.
Citera
2009-02-01, 16:04
Medlem
Arkomanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CharlieR
Flashbackspund 101

1. Att använda sig av så många bisatser¹ att man totalt förvirrar läsaren av ens inlägg.
2. Att, istället för att skriva i tråden, pm:a TS med ett långt, personligt svar på frågeställningen².
3. Att gå igenom listan över nya inlägg och öppna allt av intresse i nya flikar³.
4. Att glömma flikar man öppnat för att senare, när man återupptäckt dem, inte för allt i världen kunna förstå varför trådstarten tidigare verkade intressant.
5. Att läsa igenom trådar med över 10 sidor och svara på mängder av inlägg.
6. Att väcka trådar från 2003 för att besvara triviala frågor.
7. Att, när tjackruset dämpats, inte orka följa upp trådar man svarat i för att de inte längre ter sig det minsta intressanta.
8. Att inse att det man skriver är fullkomligt ointressant för både en själv och andra och därför övergå i korta, aggressiva svar för att sedan lämna tråden åt sitt öde.
9. Att inte ens skriva det man tänkt skriva⁴ för att man råkat upptäcka någonting annat som verkar roligare att punda med.

--------------------------------------------------

¹Samt allt som kommer med detta. Se Arkomanns inlägg för exempel.
²Som kan röra allt från relationsproblem till chips.
³Detta för att man annars kan missa någonting, eftersom det inte fungerar att gå bakåt i webbläsaren då detta resulterar i en omladdning av nya inlägg-sidan.
⁴Jag hade jättemånga punkter till den här listan i huvudet.

Min handledare klagade faktiskt på meningslängden och antalet bisatser i min uppsats, haha... "Hela det här stycket är ju en mening!"
Ja?
Citera
2009-02-01, 19:04
Medlem
KingPsychedelics avatar
pundigaste;

pissar relativt regelbundet i handfaten på resturanger, speciellt om service e dålig, brukar då även med vilje pissa utanför, gör det även på jobbet.
Citera
2009-02-01, 19:25
Medlem
Barréshs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KingPsychedelic
pundigaste;

pissar relativt regelbundet i handfaten på resturanger, speciellt om service e dålig, brukar då även med vilje pissa utanför, gör det även på jobbet.
same!
Citera
2009-02-01, 19:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KingPsychedelic
pundigaste;

klart man gör, dicken ligger perfekt vilandes mot det kalla handfatet
Citera
2009-02-01, 19:55
Medlem
Barréshs avatar
En fråga till oss handsfatspissare, gör ni det hemma? hos släktingar?

Jag gör det nästan alldrig(ibland så är det bara för nice) hemma pga av att ja, i längden kanske det skapar någon lukt som inte är jätte fresh!
Citera
2009-02-01, 19:59
Medlem
Arkomanns avatar
Själv har jag inte pissat i handfatet sedan 2005, när jag bodde i ett studentrum och inte kunde springa på toaletten hela tiden, bara för att man blev akut tjackpissnödig. Då pissade jag i mitt handfat i stället, men annars är det ju bara onödigt, om det finns en toalett i närheten.
Citera
2009-02-01, 20:04
Medlem
Barréshs avatar
Citat:
Själv har jag inte pissat i handfatet sedan 2005, när jag bodde i ett studentrum och inte kunde springa på toaletten hela tiden, bara för att man blev akut tjackpissnödig. Då pissade jag i mitt handfat i stället, men annars är det ju bara onödigt, om det finns en toalett i närheten.
Du har nog bara inte skapat handfatskärleken en...
Citera
2009-02-01, 20:34
Medlem
Citat:

nja, det är inte onödigt. Det ger en liten extra touch till ett nödvändigt ont. Skulle aldrig göra det hemma eller hos en vän, men väl ute på lokal, visst.
Du kan dessutom oftast se dig själv i en spegel under momentet, och på så vis, konsultera dig själv, gällande livets gåtor, eller vad som helst, samt få ett ärligt svar genom dina egna ögon.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in