2007-09-15, 22:47
Moderator
vfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av High Fidelity
Jag som kan se nyktert och objektivt på saken måste säga att det var en synnerligen galen tackling. Dobbarna före i 120 och straffen är stenklar.
Tyvärr för er blåvitare.

Armbågen på Hysén var däremot helt ofrivillig, men det är klart att den tog hårt.

Angående HBK så är väl laget ett topplag tillsammmans med de fem andra som ligger inom 3 poäng.

Lycka till på slutet ni som har intressen i någon av topp eller bottenlagen.
Själv kommer jag absolut inte avslöja mina sympatier varken i AS eller internationellt då det verkar som om man blir bedömd som skribent utifrån dessa.

Var kommer du ifrån? Ofrivillig armbåge? Jo men tjena, den var i allra
högsta grad medveten. Domaren var troligen blind som missade den.

Vad gäller straffen har GT en ok bild som visar hur det gick till.
Även då var Eriksson 40 meter ifrån.

http://www.gt.se/polopoly_fs/1.841568!defaultImage/1765307691.jpg

Slutsats: Blåvitt vann på gatan och läktaren men fick bara en
pinne på mattan.

Hata IFE,
Citera
2007-09-15, 22:51
Medlem
High Fidelitys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vf
Var kommer du ifrån?
Även då var Eriksson 40 meter ifrån.

http://www.gt.se/polopoly_fs/1.841568!defaultImage/1765307691.jpg

Sverige.

Rehn var dock nära ser det ut som.
Citera
2007-09-15, 22:52
Moderator
vfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Afonso
Jag begriper mig inte på de sk "topplagens" oförmåga att knyta ihop säcken?
2-0, hemmaplan, 30 000 på läktarna och ändå oavgjort??

Vad är det som felar? Det händer ju gång på gång.

Fan vet vad som felas, frågan är varför ÖIS vill vara kvar
i superettan?
Citera
Medlem
Möppens avatar
2-2 får väl va ett rättvist resultat... Straffen tycker jag inte är nåt snack, han går ju in tämligen vårdslöst i situation.
Den som lipar efter en straff till Glenn jr kan ju gå o lägga sig. Kan man inte stå upp med en droppe blod på överläppen utan måste lägga sig när man ser straffområdslinjen kan man lägga av me fotboll.
Citera
Medlem
Shuyins avatar
Såhär är det alltid med domarna, ifjol så skulle Dif haft straff mot Elfsborg på en klar hands av Augustsson.

Idag skedde detta, guldstrider har i alla år avgjorts på grästuvor, stolpskott och feldömda beslut. Face it.
Citera
2007-09-15, 22:55
Medlem
HBKs avatar
Augustsson Armbåge skulle nog sitta i bröstet på Tobias för att stoppa han
men Augustsson armbåge träffade lite fel.
vad det medvetet så var det fult gjort.
Men frispark var nog vilket fal som helst
Citera
2007-09-15, 22:59
Medlem
feldgraus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Möppen
Den som lipar efter en straff till Glenn jr kan ju gå o lägga sig. Kan man inte stå upp med en droppe blod på överläppen utan måste lägga sig när man ser straffområdslinjen kan man lägga av me fotboll.

Du får gärna ringa mig nästa gång du är i Göteborg så ska vi se om vi inte kan testa vad en av mina armbågar kan lyckas åstadkomma för resultat på ditt ansikte, och så kan vi se hur "oberörd" du kommer att vara efter det. PM:a så löser vi det. Det är inte något hot eller så, det är bara en inbjudan till ett enkelt empiriskt test.

För övrigt var det utanför straffområdet och jag har inte sett någon som lipat om någon utebliven straff för det?

/feldgrau
Citera
2007-09-15, 23:05
Moderator
vfs avatar
Citat:
2-2 får väl va ett rättvist resultat... Straffen tycker jag inte är nåt snack, han går ju in tämligen vårdslöst i situation.

Mupp, vem har pratat om straff för Tobias? Ingen, en solklar armbåge
på näsan var det dock. En lika solklar frispark/rött kort var det också.
Jag förstår iofs om inte du fattar det.
Citera
2007-09-15, 23:06
Medlem
Möppens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av feldgrau
Du får gärna ringa mig nästa gång du är i Göteborg så ska vi se om vi inte kan testa vad en av mina armbågar kan lyckas åstadkomma för resultat på ditt ansikte,och så kan vi se hur "oberörd" du kommer att vara efter det. PM:a så löser vi det. Det är inte något hot eller så, det är bara en inbjudan till ett enkelt empiriskt test.

För övrigt var det utanför straffområdet och jag har inte sett någon som lipat om någon utebliven straff för det?

/feldgrau

Du verkar lite bitter.
På plats hojtades de ganska vilt om straff, sen va man skriker i stridens hetta kanske inte är så genomtänkt. Hysén försökte iaf med ett svandyk, som tur är gick de inte hem.
För övrigt så kan jag väl ta en armbåge i ansiktet, om du når upp. Så länge du och dina kompisar skiter i att nita 17åriga flickor. Vilket förekom idag.
Citera
2007-09-15, 23:07
Medlem
Spanish_Johnnys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vf
Slutsats: Blåvitt vann på gatan och läktaren men fick bara en
pinne på mattan.

Hata IFE,
Tycker du det är en merit att vinna "på gatan"?
Citera
2007-09-15, 23:15
Medlem
feldgraus avatar
Citat:
På plats hojtades de ganska vilt om straff, sen va man skriker i stridens hetta kanske inte är så genomtänkt. Hysén försökte iaf med ett svandyk, som tur är gick de inte hem.

Du kan inte vara på riktigt? Spanish_Johnny, du som åtminstone har vett i skallen, kan du inte säga till din guligankompis att han måste ha fel på synen?

Citat:
För övrigt så kan jag väl ta en armbåge i ansiktet, om du når upp.

Det är snarare frågan om jag når ner. Det ska mycket till för att lyckas vara lång nog att undvika en armbåge i ansiktet från 202 cm feldgrau.

Citat:
Så länge du och dina kompisar skiter i att nita 17åriga flickor. Vilket förekom idag.

Jag? Och mina kompisar? Har jag tagit dem i försvar? Är det då kanske du som ska stå till svars för det gäng på ett tiotal boråsmongon som hoppade på fyra unga IFK-julgranar på Heden? Se till att ha sopat rent framför egen dörr innan du klagar.

/feldgrau
Citera
2007-09-15, 23:20
Medlem
Möppens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av feldgrau
Du kan inte vara på riktigt? Spanish_Johnny, du som åtminstone har vett i skallen, kan du inte säga till din guligankompis att han måste ha fel på synen?

Det är snarare frågan om jag når ner. Det ska mycket till för att lyckas vara lång nog att undvika en armbåge i ansiktet från 202 cm feldgrau.

Jag? Och mina kompisar? Har jag tagit dem i försvar? Är det då kanske du som ska stå till svars för det gäng på ett tiotal boråsmongon som hoppade på fyra unga IFK-julgranar på Heden? Se till att ha sopat rent framför egen dörr innan du klagar.

/feldgrau

Men hörru, han slänger ju sig när han inser att han inte kommer nå bollen nåt mer. Hade de varit en riktig knock hade han ju bitit i gräset direkt. Detta va ju en smekning i jämförelse. Minst 10 likadana situationer i varje match.

Okej då vet jag hur lång du är. Snack om supportrar som bär sig illa åt tycker jag vi skiter i här inne, sorry att jag tog upp de här.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in