2007-09-15, 20:25
  #6541
Medlem
HBKs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Teichmann
Ja, ni ligger i mitten.


Igen trodde vi skulle ligga i mitten heller vi skulle ju vara ett botten lag

Vi har 3 poäng upp till ettan i Allsvenskan
Citera
2007-09-15, 21:12
  #6542
Medlem
Men Du sa ändå toppen nyss...
Citera
2007-09-15, 21:38
  #6543
Medlem
feldgraus avatar
2:20 in i klippet, klockren brytning, först på bollen, inga dobbar in i duellen, inga oschysstheter, går inte att säga så mycket mer. Stäng av den där jävla Jonas Eriksson på livstid.

/feldgrau
Citera
2007-09-15, 21:49
  #6544
Medlem
P.Gs avatar
Ser helt klart felaktigt ut, men att den svenska domarkåren består av uppmärksamhetskåta klowner utan känsla för fotboll är ju inget nytt.
En kul grej i klippet: de visar Hyséns chans mot slutet, hur han får en armbåge i ansiktet och när han sedan sitter på gräset med lite näsblod. Sedan klipper de till en intervju med densamme och han får frågan om det var en filmning.
Citera
2007-09-15, 21:58
  #6545
Medlem
Spanish_Johnnys avatar
Jag tycker det är en ganska klar straff, samma sak hade ju gett frispark ute på plan. Hade jag vart IFK:are hade jag istället protesterat mer mot att Augustsson slapp sin andra varning efter armbågen på Glenn jr, det var verkligen inte snyggt. Risken är väl att han blir avstängd i efterhand och då blir det tufft i guldstriden med Björk och Martin Andersson i mittförsvaret.
Citera
2007-09-15, 22:00
  #6546
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av feldgrau
2:20 in i klippet, klockren brytning, först på bollen, inga dobbar in i duellen, inga oschysstheter, går inte att säga så mycket mer. Stäng av den där jävla Jonas Eriksson på livstid.

/feldgrau

Är iofs lätt för oss att säga som ser situationen framifrån och i slow motion.
Första gången jag såg klippet såg det ut som en klockren bensax.

Samma sak gäller med tveksamma offsides där man knappt kan avgöra det via slow motion. Ett jävla gnäll på linjedomaren att han är blind.
Citera
2007-09-15, 22:07
  #6547
Medlem
High Fidelitys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av feldgrau
2:20 in i klippet, klockren brytning, först på bollen, inga dobbar in i duellen, inga oschysstheter, går inte att säga så mycket mer. Stäng av den där jävla Jonas Eriksson på livstid.

/feldgrau

Jag som kan se nyktert och objektivt på saken måste säga att det var en synnerligen galen tackling. Dobbarna före i 120 och straffen är stenklar.
Tyvärr för er blåvitare.

Armbågen på Hysén var däremot helt ofrivillig, men det är klart att den tog hårt.

Angående HBK så är väl laget ett topplag tillsammmans med de fem andra som ligger inom 3 poäng.

Lycka till på slutet ni som har intressen i någon av topp eller bottenlagen.
Själv kommer jag absolut inte avslöja mina sympatier varken i AS eller internationellt då det verkar som om man blir bedömd som skribent utifrån dessa.
Citera
2007-09-15, 22:16
  #6548
Medlem
Muskedunders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av High Fidelity
Jag som kan se nyktert och objektivt på saken måste säga att det var en synnerligen galen tackling. Dobbarna före i 120 och straffen är stenklar.
Tyvärr för er blåvitare.

Armbågen på Hysén var däremot helt ofrivillig, men det är klart att den tog hårt.
Angående HBK så är väl laget ett topplag tillsammmans med de fem andra som ligger inom 3 poäng.

Lycka till på slutet ni som har intressen i någon av topp eller bottenlagen.
Själv kommer jag absolut inte avslöja mina sympatier varken i AS eller internationellt då det verkar som om man blir bedömd som skribent utifrån dessa.
Allsvenskans mest utstuderat fula mittback lägger helt plötsligt upp en armbåge i ansiktet på en spelare som är på väg förbi honom. Visst är det ofrivilligt!
Citera
2007-09-15, 22:25
  #6549
Medlem
Otto Flicks avatar
Jag tror Augustsson är mycket medveten om vad han gör, tycker TV-bilderna talar sitt tydliga språk. Han inser att han är på väg att bli passerad och att IFK kan vara på väg att avgöra matchen då han slänger upp armbågen. Smart kan man tycka. Men att Eriksson och hans ena stins missar det är ruggigt svagt.

Jonas Eriksson måste ha fått på pälsen förresten. Minns ni den solklara kapningen som Fredrik Björck fick in på Kristoffer Näfver på Olympia. Då friade Sigtuna-domaren, men nu skulle han blåsa minsann. Slumpen som avgör vad som gäller vad det verkar.
Citera
2007-09-15, 22:27
  #6550
Medlem
feldgraus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spanish_Johnny
Jag tycker det är en ganska klar straff, samma sak hade ju gett frispark ute på plan.

Enligt vilken regel då? Det finns ingenting i regelboken som säger att det ska vara direkt frispark/straffspark bara för att motspelaren blir nedtacklad efter det att man slagit bort bollen. Hade vi gått efter vad som hade gett frispark ute på planen skulle väl vi haft en sådär två-tre straffar vid knuffar i ryggen och liknande...

Citat:
Ursprungligen postat av Spanish_Johnny
Hade jag vart IFK:are hade jag istället protesterat mer mot att Augustsson slapp sin andra varning efter armbågen på Glenn jr, det var verkligen inte snyggt.

Tja... Det hade inte spelat någon roll om Eriksson inte satt pipan till mun vid Bjärsas brytning.

Citat:
Ursprungligen postat av turbo75
Är iofs lätt för oss att säga som ser situationen framifrån och i slow motion.
Första gången jag såg klippet såg det ut som en klockren bensax.

Och hur fan kan då Jonas Eriksson, som befinner sig typ 30 meter från situationen, så jävla självklart blåsa i pipan och peka på straffpunkten om han inte kan se ordentligt vad som händer?


Citat:
Ursprungligen postat av High Fidelity
Jag som kan se nyktert och objektivt på saken måste säga att det var en synnerligen galen tackling. Dobbarna före i 120 och straffen är stenklar.

Dobbarna före? Han viker ju för fan ner foten för att inte komma med dobbarna före. Och på vilket sätt var tacklingen galen? Bjärsmyr springer nästan parallellt med Alexandersson, han tacklar inte i 90 graders vinkel eller i motsatt riktning. Han har inte nämnvärt högre hastighet än Alexandersson. Han går på bollen först. Därefter faller Alexandersson eftersom han trampar på Bjärsmyrs ben.

Citat:
Ursprungligen postat av High Fidelity
Armbågen på Hysén var däremot helt ofrivillig, men det är klart att den tog hårt.

Ah, så då är det inte frispark och gult kort eftersom armbågen är helt ofrivillig? Jomenvisst, fast att lill-Alex föll var ju helt ofrivilligt från Bjärsmyrs sida...

Citat:
Ursprungligen postat av Otto Flick
Jonas Eriksson måste ha fått på pälsen förresten. Minns ni den solklara kapningen som Fredrik Björck fick in på Kristoffer Näfver på Olympia. Då friade Sigtuna-domaren, men nu skulle han blåsa minsann. Slumpen som avgör vad som gäller vad det verkar.

Årets mest solklara straff... Och den blåste han inte för. Hur i helvete kan han ha fått för sig att blåsa i dag då? Jag blir bara så oerhört less.

/feldgrau
Citera
2007-09-15, 22:30
  #6551
Medlem
feldgraus avatar
Nej, nu ska jag sluta vara förbannad och gå och lägga mig och självdö någonstans istället. Vi ses nästa år.

/feldgrau
Citera
2007-09-15, 22:32
  #6552
Medlem
Treehorns avatar
Det där var ju en billig fjollstraff, vad är världen på väg mot?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in