Citat:
Ursprungligen postat av Spanish_Johnny
Jag tycker det är en ganska klar straff, samma sak hade ju gett frispark ute på plan.
Enligt vilken regel då? Det finns ingenting i regelboken som säger att det ska vara direkt frispark/straffspark bara för att motspelaren blir nedtacklad efter det att man slagit bort bollen. Hade vi gått efter vad som hade gett frispark ute på planen skulle väl vi haft en sådär två-tre straffar vid knuffar i ryggen och liknande...
Citat:
Ursprungligen postat av Spanish_Johnny
Hade jag vart IFK:are hade jag istället protesterat mer mot att Augustsson slapp sin andra varning efter armbågen på Glenn jr, det var verkligen inte snyggt.
Tja... Det hade inte spelat någon roll om Eriksson inte satt pipan till mun vid Bjärsas brytning.
Citat:
Ursprungligen postat av turbo75
Är iofs lätt för oss att säga som ser situationen framifrån och i slow motion.
Första gången jag såg klippet såg det ut som en klockren bensax.
Och hur fan kan då Jonas Eriksson, som befinner sig typ 30 meter från situationen, så jävla självklart blåsa i pipan och peka på straffpunkten om han inte kan se ordentligt vad som händer?
Citat:
Ursprungligen postat av High Fidelity
Jag som kan se nyktert och objektivt på saken måste säga att det var en synnerligen galen tackling. Dobbarna före i 120 och straffen är stenklar.
Dobbarna före? Han viker ju för fan ner foten för att inte komma med dobbarna före. Och på vilket sätt var tacklingen galen? Bjärsmyr springer nästan parallellt med Alexandersson, han tacklar inte i 90 graders vinkel eller i motsatt riktning. Han har inte nämnvärt högre hastighet än Alexandersson. Han går på bollen först. Därefter faller Alexandersson eftersom han trampar på Bjärsmyrs ben.
Citat:
Ursprungligen postat av High Fidelity
Armbågen på Hysén var däremot helt ofrivillig, men det är klart att den tog hårt.
Ah, så då är det inte frispark och gult kort eftersom armbågen är helt ofrivillig? Jomenvisst, fast att lill-Alex föll var ju helt ofrivilligt från Bjärsmyrs sida...
Citat:
Ursprungligen postat av Otto Flick
Jonas Eriksson måste ha fått på pälsen förresten. Minns ni den solklara kapningen som Fredrik Björck fick in på Kristoffer Näfver på Olympia. Då friade Sigtuna-domaren, men nu skulle han blåsa minsann. Slumpen som avgör vad som gäller vad det verkar.
Årets mest solklara straff... Och den blåste han inte för. Hur i helvete kan han ha fått för sig att blåsa i dag då? Jag blir bara så oerhört less.
/feldgrau