2007-09-05, 17:42
Moderator
easy_dans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TrhY
Framtiden kommer innebära att de få som verkligen slår igenom går som Bosman så fort kontraktet går ut. Fattar verkligen inte varför inte skarpare kritik riktas mot er totalt talanglösa ledning.

Unicef-situationen är ett annat exempel...

Kritik riktas men görs internt. Däremot förstår jag inte din koppling, bara för att nuvarande ledningen inte är den bästa innebär inte det att kommande talanger kommer gå som bosman.

Kontraktmässigt ser det "bra" ut just nu, Sulan och Jocke saknar kontrakt efter säsongen, Jocke lämnar garanterat Hammarby. Benny och Heidar har vi option på, efter denna säsong lutar det åt förlängning med Benny.

Gunnar och David har kontrakt till 2008, resten av truppen 2009 eller längre
Citera
2007-09-05, 17:48
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av easy_dan
Sedan när har jag påstått att handla spelare är ett problem? Hitta inte på ursäkter åt mig. HTFF har lyckats, jag förstår inte varför du försöker påstå motsatsen. Av dom som är med i A-truppen just nu skulle iaf 5 platsa i nästan alla allsvenska lags topp 16.

Castro-Tello?

Jag förstår inte hur du resonerar riktigt. Eller ens varför du använder dig av det faktum att Hammarby scoutar i farsta och spånga som ett argument. Jag kanske inte läste tillräckligt noga i början.

Skulle vara intressant om du kunde namnge de fem som skulle platsa bland AIK:s 16 förstaval?

Edit: Det är ju inte direkt som om era "talanger" kommer från nån slags fotbollsakademi initierad av Hammrby direkt, heller. Så det blir lite svårt att förstå vad det är ni lyckats med faktiskt? Dammsuga förorten? Hatten av då...
Citera
2007-09-05, 18:56
Medlem
Kupsans avatar
Känns lite B när bajare gnäller om Argentinare när deras bästa spelare och egna derbykung kommer från grannlandet Uruguay...
Citera
2007-09-05, 19:17
Medlem
Vagabondens avatar
Tycker fakiskt synd om Bajen. Det måste ju vara något elementärt fel när man varje år sumpar alla chanser till framgångar. Och det gäller ju verkligen alla sporter, så det måste ju vara något fel på mentaliteten.

Undrar hur länge AEG behåller sina 49%.
Citera
2007-09-05, 19:23
Medlem
Spanish_Johnnys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vagabonden
Tycker fakiskt synd om Bajen. Det måste ju vara något elementärt fel när man varje år sumpar alla chanser till framgångar. Och det gäller ju verkligen alla sporter, så det måste ju vara något fel på mentaliteten.

Som handboll?
Citera
2007-09-05, 19:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vagabonden

Hehe, minns att jag läste på deras SF-forum efter att dom torskat mot dif senast. "Det är dagar som den här som man är stolt över att vara Bajare" var det nån som skrev.
Citera
2007-09-05, 21:32
Medlem
Bombardirs avatar
Ingen verkar ha kommenterat det undermåliga "tifot" som AIK och Bajen körde. Flaggor, en handfull bengaler och konfetti (som ett idioter från norra övre började slänga ut redan under uppvärmningen ) från AIK:s sida. Bajen valde att köra halsdukshav och bengaler tillsammans med någon skrälig sång från högtalarna som jag bara hörde fragment utav.

Jag antar att tifo-gruppen valde att istället satsa stenhårt på derbyt mot dif...
Citera
2007-09-05, 22:15
Medlem
H.J.Ss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av easy_dan

Visst finns det många som yttrar sitt missnöje, men det kommer det alltid göra. Verkligheten är inte alltid så enkel som vissa supportar vill få den till, med det inte sagt att jag anser nuvarande ledning vara den bästa för Hammarby.

???
Verkligheten är en plats runt 10....två usla målvakter, ingen riktig ersättare till max eller Petur...

Och en fanskara som mer och mer kräver resultat och inte gulligt spel och glada gamänger.....
Nu skall man inte måla fan på väggen MEN om Bajen ryker mot Braga och vi hamnar säg 9-10, blir det liv i luckan...
Jag ser hellre ett gäng sydamerikaner, norrmän och göteborgare vinna guld till Bajen än 11 glada laxar från Farsta komma på plats 10...
För inte faan kan du vara nöjd med plats 9 i allsvenskan och vara 3a i sthlmsområdet?
Citera
2007-09-05, 22:45
Medlem
MeatAbstracts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av H.J.S
???
Verkligheten är en plats runt 10....två usla målvakter, ingen riktig ersättare till max eller Petur...

Och en fanskara som mer och mer kräver resultat och inte gulligt spel och glada gamänger.....
Nu skall man inte måla fan på väggen MEN om Bajen ryker mot Braga och vi hamnar säg 9-10, blir det liv i luckan...
Jag ser hellre ett gäng sydamerikaner, norrmän och göteborgare vinna guld till Bajen än 11 glada laxar från Farsta komma på plats 10...
För inte faan kan du vara nöjd med plats 9 i allsvenskan och vara 3a i sthlmsområdet?

Äntligen en Bajare med karaktär. Stå på dig!
Citera
2007-09-05, 22:52
Medlem
Teichmanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Normalsvenne
Han sitter hemma framför tv varenda match(när han får gratisplåtar, då kanske han går enbart om det är derby)
Han ser nog fler matcher live än någon annan allsvensk tränare. Nyligen åkte han ner för att se HBK-IFK trots att AIK hade match dagen efter. Han åkte även över till Lettland (!) för att förbereda sig inför Metalurgs-matchen. I praktiken alla motståndare AIK möter har Norling varit och tittat på live innan. Men om du vill briljera med din extrema okunnighet för att framstå som så ignorant som möjligt, vilket du lyckas fantastiskt bra med, så ska jag inte stå i vägen.
Citera
2007-09-05, 22:54
Medlem
cecels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bombardir
Ingen verkar ha kommenterat det undermåliga "tifot" som AIK och Bajen körde. Flaggor, en handfull bengaler och konfetti (som ett idioter från norra övre började slänga ut redan under uppvärmningen ) från AIK:s sida. Bajen valde att köra halsdukshav och bengaler tillsammans med någon skrälig sång från högtalarna som jag bara hörde fragment utav.

Jag antar att tifo-gruppen valde att istället satsa stenhårt på derbyt mot dif...
håller med. om man ska klaga på NÅNTING den kvällen, så var Tifot en besvikelse.

Och det där med folk som slängde ut redan under uppvärmningen,synd att vissa inte förstår hur vissa tifon ska vara uppbyggda när det är så enkelt. folk som håller upp fel sida osv. Folk som byter platser och tar med sitt ark
Grrr!
Citera
2007-09-05, 23:09
Medlem
Spanish_Johnnys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Teichmann
Han ser nog fler matcher live än någon annan allsvensk tränare. Nyligen åkte han ner för att se HBK-IFK trots att AIK hade match dagen efter. Han åkte även över till Lettland (!) för att förbereda sig inför Metalurgs-matchen. I praktiken alla motståndare AIK möter har Norling varit och tittat på live innan. Men om du vill briljera med din extrema okunnighet för att framstå som så ignorant som möjligt, vilket du lyckas fantastiskt bra med, så ska jag inte stå i vägen.
Nu avsåg väl beskrivningen äckel-Schulman och inte Ulla-Bella.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in