Citat:
Ursprungligen postat av rude
Många har argumenterat att dif har det lättaste spelschemat kvar av topplagen. Sett till de kommande motståndarnas tabellplacering kan detta måhända stämma. Men de sk "lätta" matcherna är ju i själva verket de svåraste matcherna för dif. Med så många talanglösa spelare och en sådan brist på spelidé tappar man sina poäng mot lag som backar hem och likt dif själva spelar tjong-fotboll. Man tar däremot många poäng mot lag som faktiskt försöker spela fotboll. dif faller därmed helt bort som kandidat till guldet.
Det står mellan AIK och Elfsborg. I år igen.
Jag var tvungen att studera de tre lagens spelschema och det känns onekligen som om det är fördel Djurgården. Hemmamatcher mot Trelleborg, Örebro och Brommapojkarna SKALL vara nio poäng. Bortamatcher mot Gefle och Halmstad (utan något att spela för) låter heller inte helt oöverkomliga.
AIK har det lite bökigare tycker jag med två halvsvåra hemmamatcher mot de bägge 031-lagen. Samt en avslutningsmatch borta mot Kalmar som inte lär bli enkel. Dessutom skall ju också AIK och Djurgården mötas inbördes. Den matchen går inte av för hackor.
Elfsborg har, tvivelsutan, det svåraste spelschemat kvar av topptrion tycker jag. En given trepoängare (Örebro hemma) och en förmodad dito (BP borta) men i övrigt är det väldigt knepigt för boråsarna.
Lagens återstående matcher:
Omgång 21:
DIF-TFF, HBK-AIK, IFK-IFE
Omgång 22:
AIK-DIF, IFE-Bajen
Omgång 23:
DIF-ÖSK, AIK-Gais, BP-IFE
Omgång 24:
GIF-DIF, TFF-AIK, IFE-HBK
Omgång 25:
HBK-DIF, AIK-IFK, IFE-ÖSK
Omgång 26: