2007-09-05, 23:13
  #6289
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Fillor
Frågorna var inte till mig men det skiter jag i och svarar ändå.
1) Jag förstår inte riktigt frågan. Svara på varför du tycker vi är pinsamma så kan du nog få ett svar.
2) Vi slutar aldrig att sjunga. Det är bara inte lika starkt alla gånger. Dom gångerna vi inte sjunger lika starkt är dom gångerna vi lyssnar och skrattar åt er, när ni sjunger bajen-ramsor. Ni måste visst ha blandat ihop våra ramsor med era. Fantasi grabben, fantasi.
3) För det finns väl egentligen inget av intresse för oss att hänga här då. Vill man skriva av sig vänder sig dom flesta till bajen forum.
4) Matchen igår bjöd ni på dom mesta och roligaste filmningarna. Visste inte att man ramlar i backen av en klapp på axeln, men vi alla vet ju också att aik inte är så stabila. Enligt dig har vi nu en filmare i laget. Enligt mig har ni flera.
5) Väldigt dum fråga då inget av det stämmer.

1) Jag tycker ni är pinsamma för att ni håller på ett lag som inte kan vinna och som bara skämmer ut sig hela tiden och som har spelare som skämmer ut sig genom att filma och vara veka. Dessutom är ni pinsamma för att ni slutar sjunga så fort det blir ett baklängesmål, varför?

2) Johoo då... det var knäpptyst på Bajensektionen i flera minuter efter AIK:s mål innan sången kom igång igen, försök inte.

3) Jasså inte? Jag kallar det snarare fegt att inte komma hit och det var ju inget vidare drag på Bajenforumet heller eller får inte fjortisarna vara uppe längre än till 22 för mamsen och pappsen?

4) Bajen har en tradition av filmare och fuskare (minns bara bytet i matchen mot Elfsborg för några år sedan när Bajen bytte in en fjärde spelare, trots att tre byten bara är tillåtna). Björn Runström är den störste filmaren någonsin i Allsvenskan och vilka spelade han för? Nu har han fått en allvarlig utmanare i veke Petter Andersson.

Så fråga 5 stämmer inte? Om jag inte missminner mig så var det en viss Petter Andersson som bölandes efter mamma fick bäras ut på bår för att han inte kunde stå emot en målvaktsutrusning... den som ger sig in i leken osv... Hade han inte varit så vek hade han klivit upp och bara borstat av sig och spelat vidare. Han var patetisk och du är ännu mer patetisk. Urtypen för en Bajare.
Citera
2007-09-05, 23:16
  #6290
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av cecel
håller med. om man ska klaga på NÅNTING den kvällen, så var Tifot en besvikelse.

Och det där med folk som slängde ut redan under uppvärmningen,synd att vissa inte förstår hur vissa tifon ska vara uppbyggda när det är så enkelt. folk som håller upp fel sida osv. Folk som byter platser och tar med sitt ark
Grrr!

Hade Bajen något tifo överhuvudtaget? Jag tittade bara på AIK:s eftersom Bajens brukar vara så genomusla och dåliga och jag tror knappast det var bättre än AIK:s. Däremot förstår jag inte snorisarna som tycker det är så ballt att tända bengaler och ordna böter till klubben. Tydligen fick de inte leka med eld när de var små. Undrar hur kul de skulle tycka det var om man brände av en bengal i deras eget sovrum. Tragiskt att de inte inser hur fult, farligt och oerhört dumt det är med bengaler. Jag begriper inte varför inte brandmännen bara hivar upp slangen och sprutar vatten över det samhälleliga avskrap som bränner av dessa bengaler. Och jag förstår inte att de som står runt detta avskrap hindrar denne från att tända sin fula bengal.
Citera
2007-09-05, 23:20
  #6291
Medlem
MeatAbstracts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klevis
Hade Bajen något tifo överhuvudtaget? Jag tittade bara på AIK:s eftersom Bajens brukar vara så genomusla och dåliga och jag tror knappast det var bättre än AIK:s. Däremot förstår jag inte snorisarna som tycker det är så ballt att tända bengaler och ordna böter till klubben. Tydligen fick de inte leka med eld när de var små. Undrar hur kul de skulle tycka det var om man brände av en bengal i deras eget sovrum. Tragiskt att de inte inser hur fult, farligt och oerhört dumt det är med bengaler. Jag begriper inte varför inte brandmännen bara hivar upp slangen och sprutar vatten över det samhälleliga avskrap som bränner av dessa bengaler. Och jag förstår inte att de som står runt detta avskrap hindrar denne från att tända sin fula bengal.

Jag tycker bengaler är toksnyggt. Skulle nån tända en sån bredvid mig, skulle jag tända min bengal också. Helst skulle jag slänga den innanför din H&M-tröja.
Att ingen brandman sprutar vatten på dig när du går på gatan är ett under i sig.
Citera
2007-09-05, 23:22
  #6292
Medlem
Vagabondens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klevis
1) Jag tycker ni är pinsamma för att ni håller på ett lag som inte kan vinna och som bara skämmer ut sig hela tiden och som har spelare som skämmer ut sig genom att filma och vara veka. Dessutom är ni pinsamma för att ni slutar sjunga så fort det blir ett baklängesmål, varför?

Lugn och fin nu. Att de hejar på sin klubb trots att de ständigt förlorar är väl knappast något att hålla emot dem?
Citera
2007-09-05, 23:23
  #6293
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av easy_dan
Nu pratade jag ju iofs om hur gnaget inte rosar marknaden överhuvudtaget, men visst vi kan göra det till en diskussion om Bajen om du vill. I truppen har vi 10 spelare från HTFF.

I truppen ja. Det är skillnad på att ha spelare i truppen och på de som får spela. Precis som AIK hade Hammarby fem utlänningar från start. Dessutom bytte Hammarby in ytterligare en utlänning i den andra halvleken. Så Hammarby är minst lika pigga på att ta in utlänningar som AIK. Förresten hade inte Bajen ett samarbete med något amerikanskt konsortium? Nej förlåt, nu minns jag. De tyckte ju Bajen var för dåliga och inte levererade varken i fotboll eller ishockey, så de drog sig ur med sitt ekonomiska bidrag.
Citera
2007-09-05, 23:23
  #6294
Medlem
Vagabondens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MeatAbstract
Jag tycker bengaler är toksnyggt. Skulle nån tända en sån bredvid mig, skulle jag tända min bengal också. Helst skulle jag slänga den innanför din H&M-tröja.
Att ingen brandman sprutar vatten på dig när du går på gatan är ett under i sig.

Klevis är rolig som jämför ens sovrum med Norra Stå. Det är så där härligt FB-iskt och vrickat.
Citera
2007-09-05, 23:25
  #6295
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av MeatAbstract
Jag tycker bengaler är toksnyggt. Skulle nån tända en sån bredvid mig, skulle jag tända min bengal också. Helst skulle jag slänga den innanför din H&M-tröja.
Att ingen brandman sprutar vatten på dig när du går på gatan är ett under i sig.

Vad är det som är så snyggt med bengaler? Har du heller inte fått lekt med elden som liten och måste ta igen det nu? Det finns inget värre, förstör och bryter av ett fint konfetti och kaostifo. Jag hoppas verkligen det tas hårdare krafttag mot bengaler och jag begriper inte varför det ska vara så svårt att porta mupparna som tänder dem FÖR GOTT från arenan.
Citera
2007-09-05, 23:27
  #6296
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Vagabonden
Lugn och fin nu. Att de hejar på sin klubb trots att de ständigt förlorar är väl knappast något att hålla emot dem?

Vad jag menar är att man inte har alla hästar hemma om man inte begriper att man ska hålla på ett bättre lag. När man växt upp och insett hur saker och ting ligger till här i världen, inser man att det bara är AIK som är det enda vettiga laget att stödja. Det är ju bevisat av att de har klart flest medlemmar och är sveriges största idrottsklubb sett till medlemsantal.
Citera
2007-09-05, 23:29
  #6297
Medlem
Vagabondens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klevis
Vad är det som är så snyggt med bengaler? Har du heller inte fått lekt med elden som liten och måste ta igen det nu? Det finns inget värre, förstör och bryter av ett fint konfetti och kaostifo. Jag hoppas verkligen det tas hårdare krafttag mot bengaler och jag begriper inte varför det ska vara så svårt att porta mupparna som tänder dem FÖR GOTT från arenan.

Klevis, jag antar att det är för mycket begärt att man respekterar olika läktardelar och deras vanor? Norra respekterar västra och vice versa?
Citera
2007-09-05, 23:30
  #6298
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Klevis
Vad är det som är så snyggt med bengaler? Har du heller inte fått lekt med elden som liten och måste ta igen det nu? Det finns inget värre, förstör och bryter av ett fint konfetti och kaostifo. Jag hoppas verkligen det tas hårdare krafttag mot bengaler och jag begriper inte varför det ska vara så svårt att porta mupparna som tänder dem FÖR GOTT från arenan.

Du borde portas från livet.
Citera
2007-09-05, 23:39
  #6299
Medlem
Möppens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klevis
Vad jag menar är att man inte har alla hästar hemma om man inte begriper att man ska hålla på ett bättre lag. När man växt upp och insett hur saker och ting ligger till här i världen, inser man att det bara är AIK som är det enda vettiga laget att stödja. Det är ju bevisat av att de har klart flest medlemmar och är sveriges största idrottsklubb sett till medlemsantal.

Gött argument.. Svaga människa
Citera
2007-09-06, 08:44
  #6300
Medlem
H.J.Ss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MeatAbstract
Jag tycker bengaler är toksnyggt. Skulle nån tända en sån bredvid mig, skulle jag tända min bengal också. Helst skulle jag slänga den innanför din H&M-tröja.
Att ingen brandman sprutar vatten på dig när du går på gatan är ett under i sig.

Ha ha!
Va faan e den där klevis för figur?? Blackarmys egna maskot eller sitter han på något dagcenter och skriver sina finurligheter
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in