2007-09-10, 11:23
  #6397
Medlem
East Clintwoods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TopDawg
Men liksom, va? Har du knåpat ihop det där? Varför? Vilket tilltag.



Ja, jag har knåpat ihop det. För att Allsvenskan är kul och en diskussion om vilket lag som spelat bäst/bra-dålig/sämst fotboll är något som förs ganska sällan här. Gillar också statistik på längden och tvären och det behöver inte nödvändigtvis alltid vara objektiv sådan.

Min lista är/var en utgångspunkt, det vill säga min bedömning. Du kan förhålla dig till den eller inte. Men du har säkert idéer om vilket lag du tycker har spelat bäst respektive sämst fotboll hittills. Det kan ju snidas mot varandra om intresse finnes.
Citera
2007-09-10, 11:33
  #6398
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av East Clintwood
Ja, jag har knåpat ihop det. För att Allsvenskan är kul och en diskussion om vilket lag som spelat bäst/bra-dålig/sämst fotboll är något som förs ganska sällan här. Gillar också statistik på längden och tvären och det behöver inte nödvändigtvis alltid vara objektiv sådan.

Min lista är/var en utgångspunkt, det vill säga min bedömning. Du kan förhålla dig till den eller inte. Men du har säkert idéer om vilket lag du tycker har spelat bäst respektive sämst fotboll hittills. Det kan ju snidas mot varandra om intresse finnes.

Ja, ok. Fick för mig att du tagit fram nån slags statistik till grund för listan utan att presentera den (statistiken), det var därför jag roades.
Citera
2007-09-10, 12:33
  #6399
Medlem
MeatAbstracts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av East Clintwood
holk holk holk

Sluta röka braj, folk kommer tro att du är en Bajare.

Förövrigt anser jag att landslagsuppehåll borde förgöras!
Citera
2007-09-10, 13:56
  #6400
Medlem
BeerMeUpScottys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MeatAbstract
Sluta röka braj, folk kommer tro att du är en Bajare.

Förövrigt anser jag att landslagsuppehåll borde förgöras!
Kan inte du hålla käften egentligen?
Har du tillfört något?
Citera
2007-09-10, 14:55
  #6401
Medlem
East Clintwoods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MeatAbstract
Jag skall sluta röka braj, folk tror ju att jag är Bajare.

Jösses, för dessa betongtunga och superrelevanta argument har jag ju inget annat val än att kapitulera.

Vad du har att tillföra detta forum har jag frågat mig länge, men det tycks som om du äntligen eventuellt har något att komma med.
Citera
2007-09-10, 15:22
  #6402
Medlem
kulllens avatar
Figueiredoaffären

Citat från AIK:s hemsida.

Citat:
Nettot för AIK Fotboll på försäljningen av Wilton till Qatar är knappt det dubbla jämfört med nettot från försäljningen av Boateng till Beitar Jerusalem förra året, den dittills mest lönsamma spelartransfern inom AIK Fotboll.

Alltså 40-45 pistoler, förstår nu varför man släppte iväg honom.
Citera
2007-09-10, 15:42
  #6403
Medlem
BeerMeUpScottys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kulllen
Citat från AIK:s hemsida.
Alltså 40-45 pistoler, förstår nu varför man släppte iväg honom.

Nja. Ryktet har nog gjorts gällande runt 30 mille, iaf en lönsam affär för AIK, men frågan är om ni inte kan ha behövt honom inför guldkampen.
Personligen tror jag att ni klarar er bra med argentinarna. Men det får endast tiden utvisa.
Citera
2007-09-10, 15:56
  #6404
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av East Clintwood
Har roat mig att under säsongen helt subjektivt betygsätta lagens insatser efter läktar- och tv-tittande samt tidnings- och medialäsning. Så här ser listan ut efter 20 omgångar;

1 IFK Göteborg
2 Kalmar FF
3 Helsingborgs IF
4 IF Elfsborg
5 AIK
6 Djurgårdens IF
7 Halmstads BK
8 Hammarby IF
9 Gefle IF
10 Malmö FF
11 GAIS
12 Trelleborgs FF
13 Örebro SK
14 IF Brommapojkarna

Som synes är det inga våldsamma avvikelser från den riktiga tabellen, förutom att jag anser att Helsingborg har varit klart bättre än resultaten. DIF har heller inte spelat mästarspel, men det har inte grannen i Solna heller. (Och ja, för den som nu inte vet det, jag är Djurgårdare.) Måtte jag ha fel gällande avslutningen ...

Citat:
Ursprungligen postat av East Clintwood
Inget konstigare än att jag tycker att IFK spelat bäst hittills men att de inte fått utdelning och att BP ligger där de bör ligga. Och allt däremellan. Svårt att fatta?

Jag har många ggr haft väldigt svårt för dig här på forumet, men jösses vad du växte i mina ögon nu
Citera
2007-09-10, 15:59
  #6405
Medlem
flushdraws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kulllen
Citat från AIK:s hemsida.



Alltså 40-45 pistoler, förstår nu varför man släppte iväg honom.

Citat från Gnagarforum:

Citat:
"Nettot för AIK Fotboll på försäljningen av Wilton till Qatar är knappt det dubbla jämfört med netto från försäljningen av Boateng till Beitar Jerusalem förra året, den dittills mest lönsamma spelartransfern inom AIK Fotboll." Det finns två sätt att tolka vad de menar med "nettot från försäljningen av Boateng". Antingen talar man om AIK:s del av nettot (se bokslutet nedan) eller så syftar man på det "netto" som Agent03 och AIK delade på, dvs efter avdrag till PAOK.

I förra årsboksultet skrev man följande: "I omsättningen [för spelarförsäljningar] för 2006 inkluderas nettovinsten från avyttringen av spelaren Derek Boateng till Beitar Jerusalem, efter avdrag för vidareförsäljningsklausul till Panathinaikos Athen samt vinstandel tillhörande Bolagets medinvesterare Agent 03 AB, som hade del i avtalet med Derek Boateng." Omsättningen för spelarförsäljningar uppgick till 7,9 Mkr. Där valde man att benämna nettot så som AIK:s del efter avdrag till både tidigare klubb och Agent03.

Bekymrad.

Citat:
Stämmer Felix-siffror rätt så handlar det om försäljning på ca 22-25 miljoner. Minus GAIS... vilket ger ca 15-16 miljoner netto till AIK, dvs. dubbla boateng.

Då är jag också beskymrad.
Citera
2007-09-10, 16:07
  #6406
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av flushdraw
Citat från Gnagarforum:

Kul att du citerar "snillen spekulerar" på gf. Haha.

Alldeles oavsett summan. Utgår vi ifrån att det rör sig om "dubbla Boateng" är det nog tyvärr så bra som en svensk klubb kan räkna med för en spelare som Wilton.

Personligen litar jag 100% på att Charlie och ledningen fattat ett både sportsligt och ekonomiskt korrekt beslut.
Citera
2007-09-10, 16:15
  #6407
Medlem
BeerMeUpScottys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TopDawg
Personligen litar jag 100% på att Charlie och ledningen fattat ett både sportsligt och ekonomiskt korrekt beslut.
De hade väl inga större val.
Behåll en kille som direkt avslöjar att han inte vill stanna och håll kvar honom missnöjd, eller sälj honom med en tämligen god förtjänst.
Tror fortfarande Rått-Kalle ville hålla kvar honom till åtminstånde säsongen var avklarad, för att sedan faktiskt kunna dra in även lite mer.
Citera
2007-09-10, 16:19
  #6408
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av BeerMeUpScotty
Tror fortfarande Rått-Kalle ville hålla kvar honom till åtminstånde säsongen var avklarad, för att sedan faktiskt kunna dra in även lite mer.

Jag undrar faktiskt om du inte har fel där. Läser man vad Ola och Charlie sade dagarna kring försäljningen så är det å ena sidan så att det fanns ett taget styrelsebeslut om att sälja om rätt bud kom, eftersom Argentinarna ökade på lönekostnaderna osv. Å ena sidan kväkte Ola fram att man helst velat behålla honom.

Undrar jag om inte den ekonomiska realiteten fick bestämma. Dvs, AIK hade inte haft råd, eller hade snarare tagit på sig för stor kostnadskostym, med Wilton kvar.

Spekulationer, visst, och du kan vara lika rätt/fel ute som jag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in