2007-08-04, 14:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Satyricon
Enligt rykte lär KFF få stöd av en megadrös med kalmariter på plats, kanske hjälper det.
No offence, men jag har varit på matcher på Fredriksskans där bortaklacken hörts mer än kalmariterna så det är kanske lite att gå till överdrift om du tror att kalmarfans på plats skulle hjälpa KFF när det ser ut att bli fullsatt? Som elfsborgare måste det vara uppfriskande att dessutom ha CL-kval framför sig så publiken är nog mer kåt i dag på att lyfta fram sitt lag än vanligt.
Citera
2007-08-04, 15:02
Medlem
k_ks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av conz
No offence, men jag har varit på matcher på Fredriksskans där bortaklacken hörts mer än kalmariterna så det är kanske lite att gå till överdrift om du tror att kalmarfans på plats skulle hjälpa KFF när det ser ut att bli fullsatt? Som elfsborgare måste det vara uppfriskande att dessutom ha CL-kval framför sig så publiken är nog mer kåt i dag på att lyfta fram sitt lag än vanligt.

Finns en stor chans för det, solen skiner i Borås och enligt senaste uppdateringen är 10521 biljetter sålda (Tror inte de uppdaterat sedan i förrgår) så det blir nog riktigt bra idag.

Nu skall jag bereda mig för match.
Citera
2007-08-04, 15:32
Medlem
Satyricons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av conz

Nä, publiken på Fredriksskans är av tradition rätt negativ. Men i senaste matchen mot Gefle var publikstödet i andra halvlek det bästa jag har hört på många år. Det var knappt tyst en enda gång.

När det gäller matchen i dag kan det nog bli åtminstone 500 KFF:are på plats, vilket borde höras en del. Som bortasupporter brukar man ge lite extra; på hemmaplan är det lätt att stå/sitta och vänta och hoppas att andra ska göra jobbet. Så inte på bortaplan.
Citera
2007-08-04, 19:28
Bannlyst
Piss bara 2-2. Då hade vi ändå 3 skott i stolpen + att Santin blev avblåst när han var fri med målvakten för att KFF skulle få frispark???
Vi skulle fått med oss 3p idag
Citera
2007-08-04, 19:28
Medlem
Möppens avatar
Nyss hemkommen från IFE-KFF... Bra match med mycket chanser åt båda håll. Rättvist resultat. Läckra mål!
Däremot håller inte domaren mer än div6 klass idag... bland de sämsta jag sett.
Citera
2007-08-04, 19:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Möppen
Nyss hemkommen från IFE-KFF... Bra match med mycket chanser åt båda håll. Rättvist resultat. Läckra mål!
Däremot håller inte domaren mer än div6 klass idag... bland de sämsta jag sett.
Ja, jag instämmer.. i slutet skulle han givit Santin fördelen istället och ingen jävla avblåsning där han varnade herr Martin. FI*TA!
Citera
2007-08-04, 19:38
Medlem
Möppens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sajkobeer
Piss bara 2-2. Då hade vi ändå 3 skott i stolpen + att Santin blev avblåst när han var fri med målvakten för att KFF skulle få frispark???
Vi skulle fått med oss 3p idag

Ni ska vara nöjda, eller båda lagen ska vara nöjda.. James Keene skulle haft med sig en straff i första med. + att Wiland bjuder på 0-1
Imponerad utav KFF annars. Spelar bra fotboll, mycket roligare att titta på dem än lag som DIF och AIK
Citera
2007-08-04, 19:59
Medlem
Satyricons avatar
Jag tycker att det var en jävligt bra match på det hela taget. Högt tempo, teknik och praktfulla mål: Sveriges två bästa lag, utan tvivel.
Citera
2007-08-04, 20:16
Medlem
Matchen idag tyckte jag bevisade än en gång vilka som är allsvenskans spelskickligaste lag, toppmötet levde upp till allas förvätningar där 2-2 speglade matchen, chansrik och jämn.
Kalmar kommer dock alltid få leva med tråkstämpeln från mindre vetande som aldrig kommer inse att allsvenskan inte bara handlar om storstadslagen och Elfsborg. Har sagts många gånger förut men så är det och tål att upprepas!
Men som sagt, mycket underhållande match idag var det!
Citera
2007-08-05, 09:50
Medlem
AT4s avatar
Ligger Borås i gnällbältet? Sjukt gnälligt lag och tränare. Komiskt att se Kalmars märke här ovan, lånat en trosa ur Ellos katalogen eller?
Citera
2007-08-05, 11:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AT4
Ligger Borås i gnällbältet? Sjukt gnälligt lag och tränare. Komiskt att se Kalmars märke här ovan, lånat en trosa ur Ellos katalogen eller?

du hade inte sett den innan alltså?
Citera
2007-08-05, 11:13
Medlem
Här diskuteras det Korpen-fotboll för full hals, ser jag.

I dag ska våra tappra gossar från söder ta tre pinnar i Örebro (tippar på 0-2). Ska passa på att skaffa biljetter till Djurgårdsderbyt också. Det blir något att se fram emot.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in