2007-09-05, 11:31
Medlem
Mad Fer Its avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vagabonden
Nej? Taskig vår, transferfönstret öppnar, vi förstärker? What's the problem?

Inge problem alls. Jag svarade på en fråga bara
Citera
2007-09-05, 11:49
Medlem
Shuyins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mad Fer It
Spelade fotboll vart väl knappast vad dom andra 11 gjorde innan dom 2 "frälsarna" kom?

Hehe, ja du har humor i alla fall .
Citera
2007-09-05, 12:48
Moderator
easy_dans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Villon
Bajen hamnade å sin sida tidigt på säsongen i målvaktskris, vilket man löste genom att flyga in en Ghanansk målvakt.

Under försäsongen, korrekt

Citat:
Med hjälp av honom lyckades man bli rätt framgångsrik under början av säsongen, tills man fumlade bort hans kontraktsförhandlingar och lät honom försvinna.

Det var det dummaste jag läst på länge, Fyrkantig_boll har inte många rätt men det har inte du heller. Inget lag i allsvenskan skulle ha råd att behålla en spelare som Kingson utan att bränna sjukt stora hål i kassan. Att få Kingson att skriva på för Bajen var aldrig möjligt, kom in i matchen.

Citat:
Som resultat av detta sitter man nu i Hammarby med två smått labila målvakter.

Benny har efter några darriga insatser varit en strålande målvakt, dock skadad nu vilket knäcker vilket lag som helst,

Citat:
Att i ljuset av denna jämförelse framföra att det är oroväckande att AIK använder sig av utländska värvningar istället för förmågor från de egna leden är enbart löjeväckande och ett gravt fall av sten i glashus.

Jo men så är det ju Fyrkantig_boll du diskuterar med, dock känns din jämförelse som rätt risig. Aik har ju problem med att arbeta fram egna talanger, det är ju ingen nyhet direkt, och dom talanger man överhuvudtaget får fram lämnar klubben då tränare o klubb satsar på nyförvärv istället
Citera
2007-09-05, 13:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MeatAbstract
På vilket sätt är han rövslickare?
Jag förmodar att han då måste göra nått han egentligen inte skulle göra?

Kom igen, jag vet att du förstår vad jag menar.

Själv skulle jag skämmas om vi hade en tränare som slängde ur sig en massa sliskigt publikfrieri varje gång vi vunnit en match eller 100 man på en bortamatch. Klart som fan en tränare ska hylla sina supportrar, men som Norling berättar hur han vill stå brevid trumpojkarna, att han har noll fritid utanför Gnaget och att det skulle bli svårt att hitta en större klubb i Europa än Aik. Kom igen!

Snubben är en bra tränare, men en stor tönt.
Citera
2007-09-05, 13:30
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av easy_dan

Jo men så är det ju Fyrkantig_boll du diskuterar med, dock känns din jämförelse som rätt risig. Aik har ju problem med att arbeta fram egna talanger, det är ju ingen nyhet direkt, och dom talanger man överhuvudtaget får fram lämnar klubben då tränare o klubb satsar på nyförvärv istället

Surt sa räven eller? Vilken talangfabrik är det du syftar på när du talar om bajen då? Vilka talanger är det som rosar marknaden så enormt att du sitter och slår dig för bröstet?

Ni får naturligtvis ha vilken filosofi ni vill kring er verksamhet det har jag full respekt för men nog saknas det en del finansiella muskler i Hammarby? Fotboll handlar i slutändan om att vinna matcher och serier. Något som de flesta inser och ställer upp på.

Utom ni i bajen då förstås. För där handlar det mer om åsa-nisse-resonemang kring "egna talanger" och hur fikat smakar på kanalplan. Typ.
Citera
2007-09-05, 13:59
Medlem
MeatAbstracts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aerodynamite
Kom igen, jag vet att du förstår vad jag menar.

Själv skulle jag skämmas om vi hade en tränare som slängde ur sig en massa sliskigt publikfrieri varje gång vi vunnit en match eller 100 man på en bortamatch. Klart som fan en tränare ska hylla sina supportrar, men som Norling berättar hur han vill stå brevid trumpojkarna, att han har noll fritid utanför Gnaget och att det skulle bli svårt att hitta en större klubb i Europa än Aik. Kom igen!

Snubben är en bra tränare, men en stor tönt.

Nej, jag förstår inte vad du menar.

Det hela låter enbart som en stor klump av avundsjuka. Vilket lag vill inte ha en tränare som brinner för klubben?
För oss AIK:are finns det ingen större klubb i Europa. Passion och kärlek kan inte mätas i hur stor träningsanläggning en klubb har, eller hur många spelare som tjänar mer än 500 papp i veckan. Jag hoppas ni känner samma sak för DIF.

Och nu skriver du AIK med små bokstäver igen, du som promt hävdade att du inte gjorde det förrut.

Tönt får du gärna tycka att han är.
Citera
2007-09-05, 14:27
Medlem
Bobby Gillespies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Normalsvenne
Ja han är verkligen ett "Aik-fan"
Han sitter hemma framför tv varenda match(när han får gratisplåtar, då kanske han går enbart om det är derby)

Han froterar sig med "firmangrabbar", som han säger sig avsky.
Sen kan man ju undra varför "firmagrabbar" umgås med honom, jag menar han är ju en soffsittande julgran.

Jag vet att han åtminstone förr om åren har haft årskort på Råsunda. Hur det är i år vet jag inte, men att kalla honom "TV-supporter" är i mina ögon fel.
Citera
2007-09-05, 14:37
Moderator
easy_dans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TopDawg
Surt sa räven eller? Vilken talangfabrik är det du syftar på när du talar om bajen då? Vilka talanger är det som rosar marknaden så enormt att du sitter och slår dig för bröstet?

Nu pratade jag ju iofs om hur gnaget inte rosar marknaden överhuvudtaget, men visst vi kan göra det till en diskussion om Bajen om du vill. I truppen har vi 10 spelare från HTFF.

Citat:
Ni får naturligtvis ha vilken filosofi ni vill kring er verksamhet det har jag full respekt för men nog saknas det en del finansiella muskler i Hammarby? Fotboll handlar i slutändan om att vinna matcher och serier. Något som de flesta inser och ställer upp på.

Det saknas finansiella muskler i 90% av de allsvenska klubbarna, inklusive både oss och er. Åh fan, fotboll handlar om att vinna matcher...det var en nyhet.

Citat:
Utom ni i bajen då förstås. För där handlar det mer om åsa-nisse-resonemang kring "egna talanger" och hur fikat smakar på kanalplan. Typ.

Talangutvecklingen är en del av ett framtida storbygge, som ny arena. Personligen tror jag att framtiden kommer visa att vår modell är vinnande, just nu är vi inte där än men det kommer. För att ha en uttalad mittensäsong utan nyfärvärv och med ny tränare så har det gått bra fram till matchtempot fick ner killarna på knä. Nu tror jag iofs inte vi vunnit guld utan detta tempo heller så.
Citera
2007-09-05, 15:17
Bannlyst
Citat:
Nu pratade jag ju iofs om hur gnaget inte rosar marknaden överhuvudtaget, men visst vi kan göra det till en diskussion om Bajen om du vill. I truppen har vi 10 spelare från HTFF.

Kan ju kanske ha nåt samband med att ni ligger på nionde plats också?
Beträffande AIK så litar jag på att ledningen tar korrekta beslut utifrån den ambition man har. Innebär det att låna ut talanger, so be it. Enkelt.

Citat:
Det saknas finansiella muskler i 90% av de allsvenska klubbarna, inklusive både oss och er. Åh fan, fotboll handlar om att vinna matcher...det var en nyhet.

Allt är relativt här i världen, som bekant. Att AIK handlar spelare ser jag inte som ett problem faktiskt. Tvärtom, och om dom sedan inte i dina ögon rosar marknaden gällande talangutveckling så får det vara så. För faktum är att den marknaden rosar inte Hammarby heller.

Citat:
Talangutvecklingen är en del av ett framtida storbygge, som ny arena. Personligen tror jag att framtiden kommer visa att vår modell är vinnande, just nu är vi inte där än men det kommer. För att ha en uttalad mittensäsong utan nyfärvärv och med ny tränare så har det gått bra fram till matchtempot fick ner killarna på knä. Nu tror jag iofs inte vi vunnit guld utan detta tempo heller så.

Säkert. Att bygga på sikt är ju inget fel, men det är ju inte direkt så tongångarna går om man lägger örat mot marken och lyssnar i Hammarby-kretsar direkt. Hur många gick som bosman inför den här säsongen? Så vitt jag kunnat förstå finns ett ganska stort missnöje med Hammarbys ledning och den totala oviljan att satsa och yrandet om att årets trupp är lika stark som förra årets osv.

Helt fel ute tror jag inte jag är. Faktiskt.
Citera
2007-09-05, 15:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MeatAbstract
Nej, jag förstår inte vad du menar.

Det hela låter enbart som en stor klump av avundsjuka. Vilket lag vill inte ha en tränare som brinner för klubben?
För oss AIK:are finns det ingen större klubb i Europa. Passion och kärlek kan inte mätas i hur stor träningsanläggning en klubb har, eller hur många spelare som tjänar mer än 500 papp i veckan. Jag hoppas ni känner samma sak för DIF.

Och nu skriver du AIK med små bokstäver igen, du som promt hävdade att du inte gjorde det förrut.

Tönt får du gärna tycka att han är.

Avundsjuk är jag inte, och klart alla lag vill ha en tränare som brinner för klubben/föreningen. Jag tycker Norling's uttalanden kan bli lite väl larviga, att det är anpassat för alla AIK supportrar.

Men vi alla tycker olika, kanske är det bara sån han är. Vad vet jag. Känns inte som vi kommer längre i den här diskussionen.
Citera
2007-09-05, 15:43
Medlem
TrhYs avatar
Citat:
I truppen har vi 10 spelare från HTFF.

Talangutvecklingen är en del av ett framtida storbygge, som ny arena. Personligen tror jag att framtiden kommer visa att vår modell är vinnande, just nu är vi inte där än men det kommer.
Framtiden kommer innebära att de få som verkligen slår igenom går som Bosman så fort kontraktet går ut. Fattar verkligen inte varför inte skarpare kritik riktas mot er totalt talanglösa ledning.

Unicef-situationen är ett annat exempel...
Citera
2007-09-05, 17:35
Moderator
easy_dans avatar
Citat:
Allt är relativt här i världen, som bekant. Att AIK handlar spelare ser jag inte som ett problem faktiskt. Tvärtom, och om dom sedan inte i dina ögon rosar marknaden gällande talangutveckling så får det vara så. För faktum är att den marknaden rosar inte Hammarby heller.

Sedan när har jag påstått att handla spelare är ett problem? Hitta inte på ursäkter åt mig. HTFF har lyckats, jag förstår inte varför du försöker påstå motsatsen. Av dom som är med i A-truppen just nu skulle iaf 5 platsa i nästan alla allsvenska lags topp 16.

Citat:
Så vitt jag kunnat förstå finns ett ganska stort missnöje med Hammarbys ledning och den totala oviljan att satsa och yrandet om att årets trupp är lika stark som förra årets osv.

Helt fel ute tror jag inte jag är. Faktiskt.

Visst finns det många som yttrar sitt missnöje, men det kommer det alltid göra. Verkligheten är inte alltid så enkel som vissa supportar vill få den till, med det inte sagt att jag anser nuvarande ledning vara den bästa för Hammarby.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in