2007-04-18, 21:19
Medlem
Vagabondens avatar
Ahh, högst trevlig dag igår!

Marschen var ju hur skoj som helst, följt av lite old school-kaos, även om det kändes fel att förstöra familjernas festligheter (även om det inte var vårt val att gå in i hoppborgen). Bengalen som kastades mot Ullevis trappa var obefogad.

Kul match dock. 1-2 var oväntat, men högst välkommet.

En härlig dag.
Citera
2007-04-18, 21:34
Medlem
LastCaresss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Racooon
För de som inte hittade fram till den riktigt myysiga sidan, så finns den här. Vore jag gnagare skulle jag fanimig ta tag i problemet med "svansen"..!

http://powerangel1a1.tripod.com/gnaget.html

http://powerangel1a1.tripod.com/malb520.jpg

Kan det vara Klevis som kikar fram till vänster?
Citera
2007-04-18, 21:47
Medlem
BeerMeUpScottys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LastCaress

http://powerangel1a1.tripod.com/malb520.jpg

Kan det vara Klevis som kikar fram till vänster?

Skojar du?
Killen i den platina-blonda peruken är Klevis!
Citera
2007-04-18, 21:58
Medlem
Nina Hartleys avatar
Precis när DIF-hybrisen lagt sig i detta avlånga land, och man nästan börjat digga de få hängivna supportrarna de har så kommer en kille som Kahnvailer, helt utan verklighetsförankring, och påminner en om hur dryga dessa supportrar var för några år sedan.

Ni har inte ens hälften så många SM-guld som oss och slänger du ut samma kommentar till någon som sett fotboll innan 2000-talet, kommer han förmodligen förnedra dig enda hem till The Fonz.
Citera
2007-04-18, 22:00
Medlem
Vagabondens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nina Hartley
...Ni har inte ens hälften så många SM-guld som oss och slänger du ut samma kommentar till någon som sett fotboll innan 2000-talet, kommer han förmodligen förnedra dig enda hem till The Fonz.

Det bär mig emot, men när jag stod på västra nära buren på sista matchen och hörde er ramsa när ni räknar upp sm-gulden så blev jag lite avundsjuk.

Men men, snart kan vi sjunga samma sak.
Citera
2007-04-18, 22:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kahnweiler
Bara Djurgården som kan klassas som topp-/storlag i allsvenskan. Se bara på resultaten.

Vilka lag brukar räknas som svenska storlag? IFK Göteborg, AIK, Hammarby, Djurgården och Malmö FF.

IFK Göteborg kan vi stryka direkt. Inte vunnit guld sen 96. Meriterna imponerar, men det var länge sen och i ärlighetens namn är det en högst medioker klubb utan kraft att nå ett allsvenskt guld inom de närmsta fem åren. Göteborgs och kanske Sveriges populäraste klubb borde väl lyckas bättre?

Hammarby har vunnit ett enda guld och det var ett halvt decennie sedan. En riktig pajasklubb i övrigt med få rätt från styrelsehåll.

AIK vann guld senast 98. Innan dess var det 92 och sen får vi gå tillbaka ända till 1937 för att hitta nästa guld. Mäcktigt, gäsp. Inte mycket till toppklubb. Publiken imponerar dock, men publiken gör inte ett topplag. Isåfall skulle Napoli vara ett italienskt topplag, och det är de väl knappast va?

Malmö har vunnit ett guld de senaste 15 år åren. Slut på diskussionen.

Djurgården däremot. Sen DIF klev in i allsvenskan 2001 har vi slutat på följande placeringar: 2-1-1-4-1-6. Vilken annan svensk klubb kan visa upp motsvarande eller bättre siffror? Cupguld väger inte tungt, men tre cupguld under nämnda säsonger spetsar till det ytterligare.

Slutsats: Djurgården är Sveriges enda toppklubb. Djurgården är den klubb som i dagsläget öser på med bra resultat för jämnan. Lägg därtill att det är den proffsigaste klubben med flest anställda kontorsnissar... Ja, DIF är sannerligen odiskutabelt Sveriges enda stor- och toppklubb.

Jag skall ge dig rätt i att man inte skall leva på gamla meriter och allt det där men kom igen nu, ni har 5 framgångsrika år i rad sedan eran återkomst och det är ju otroligt bra gjort, verkligen, men i ärlighetens namn så är ni fortfarande att betrakta som ett uppstickargäng hos de riktigt stora klubbarna historiskt sett.

EDIT: Vid närmare eftertanke så undrar jag om det inte är en del ironi inblandat i ditt inlägg faktiskt...hmmm.
Citera
2007-04-18, 22:17
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Mr Durden
Jag skall ge dig rätt i att man inte skall leva på gamla meriter och allt det där men kom igen nu, ni har 5 framgångsrika år i rad sedan eran återkomst och det är ju otroligt bra gjort, verkligen, men i ärlighetens namn så är ni fortfarande att betrakta som ett uppstickargäng hos de riktigt stora klubbarna historiskt sett.

EDIT: Vid närmare eftertanke så undrar jag om det inte är en del ironi inblandat i ditt inlägg faktiskt...hmmm.

Är Leeds ett engelskt topplag? Storklubb? Både och?
Är Chelsea ett engelskt topplag? Storklubb? Både och?
Citera
2007-04-18, 22:49
Medlem
Fula Gubbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rocky69
Du måste nog inse att detta inte är några mellanår utan ett konstant tillstånd kära feldgrau.
Om det inte sker något radikalt angående blåvitt så får nog ni fans inse att partydagarna är över och att erat lag kommer att förbli ett stabilt mittenlag.
Sanningen i vitögat, eller hur man nu säger.

Men det är ju precis det han säger, fast elegantare... "10 mellanår". Så talar en luttrad supporter, t ex en djurgårdare under 80- och 90-talet.

För övrigt: Djurgården-Helsingborg är lördagens TV-match -- inte på någon av ocker-kanalerna, utan på vindsurfarnas och pingstvännernas favorit-kanal, TV4 <spy-smiley>. Hur som helst, kanalen är gay, men matchen ska bli mycket intressant.

- F.G
Citera
2007-04-18, 23:05
Medlem
East Clintwoods avatar
Citat:

A.
2-1-1-4-1-6 är inte "5 framgångsrika år i rad". Det är 3 framgångsrika år i rad, 1 mellanår, 1 framgångsrikt år respektive 1 dåligt år.

B.
- 7a i solnaiternas favorittabell, maratontabellen, med storlag som IFK Norrköping, IF Elfsborg och Helsingborgs IF framför sig.
- 4e lag i SM-guld sedan 1931 (eller 5e om man räknar sedan 1896) med storlag som Örgryte IS och IFK Norrköping framför sig och småklubbar som Solna AIK och Helsingborgs IF bakom sig.

Jo, visst är vi ett uppstickargäng utan framgångar historiskt som meriterar.
Citera
2007-04-18, 23:07
Medlem
Vagabondens avatar
Sluta basha oss, vi är lugna och timida.
Citera
2007-04-18, 23:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kahnweiler
Är Leeds ett engelskt topplag? Storklubb? Både och?
Är Chelsea ett engelskt topplag? Storklubb? Både och?

Engelsk fotboll intresserar mig inte överhuvudtaget men då du vill finna liknelser så är mitt svar ändå att Leeds är ingen storklubb och inte heller något topplag, och Chelsea är i England vad DIF är i Sverige, en uppstickare och ett plötsligt fenomen.
Citera
2007-04-18, 23:39
Medlem
East Clintwoods avatar
Citat:
Engelsk fotboll intresserar mig inte överhuvudtaget men då du vill finna liknelser så är mitt svar ändå att Leeds är ingen storklubb och inte heller något topplag, och Chelsea är i England vad DIF är i Sverige, en uppstickare och ett plötsligt fenomen.

Jo du, om vi trampar tillbaka till den tid som du snackar om, alltså förr. Låtom oss ta 50- och 60-talet då du varken fanns eller ens var påtänkt. Det var en epok då "uppstickarna och det plötsliga fenomenet" Djurgårdens IF var som sämst, eller hur? Eller var man "uppstickare och ett plötsligt fenomen" då också? Eller 10- till 1920-talet då inte ens jag var påtänkt, då var DIF också rätt usla. Eller var man "uppstickare och ett plötsligt fenomen" då också?

Dina illa tajmade inlägg präglade av rå okunskap blir allt sämre. Det hedrar dig inte att du är okunnig om Sveriges överlägset mest framgångsrika idrottsförening genom tiderna. Att du inte ens känner fotbollsdelen av föreningen, devalverar dina inlägg i stil med K-O Feldts "bravader".
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in